سکوت عجیب فدراسیون فوتبال؛ راه چاره پس از حذف چیست؟

مسئولین فدراسیون فوتبال پس از حذف تیم ملی از رقابت‌های جام جهانی سکوت اختیار کرده‌اند.
کدخبر (105601) | 13 آذر 1401 | ساعت 10:42
0 59
سکوت عجیب فدراسیون فوتبال؛ راه چاره پس از حذف چیست؟
مسئولین فدراسیون فوتبال پس از حذف تیم ملی از رقابت‌های جام جهانی سکوت اختیار کرده‌اند.

به گزارش سرخ نیوز، تیم ملی فوتبال ایران جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با سه امتیاز و ناکامی در دور گروهی به پایان رساند و در ششمین حضور خود در مرحله گروهی این مسابقات دست خالی به خانه آمد. شاگردان کی‌روش چهار سال قبل هم با وضعیتی تقریبا مشابه از صعود به مرحله دوم جام جهانی بازمانده بود اما در سال ۲۰۱۸ به عنوان یک تیم موفق و با استقبال شدید هواداران به خانه آمدند.

این بار بازگشت تیم ملی به خانه در شرایطی رخ داد که انتظار می‌رفت این تیم با مساوی برابر آمریکا به مرحله دوم جام جهانی صعود کند اما این اتفاق با شکست برابر یانکی‌ها رخ نداد و شاگردان کی‌روش یک روز بعد از ناکامی در ورزشگاه الثمامه به تهران بازگشتند. با این اتفاق، سوالات بسیاری درباره انتخاب‌های قبل از جام جهانی از جمله روی کار آمدن کی‌روش، مدیریت اتفاقاتی که در جام جهانی به وقوع پیوست و آینده فوتبال ملی مطرح است.

با این حال فعلا مدیران ارشد فدراسیون فوتبال و تیم ملی ایران از جمله مهدی تاج و مهدی محمدنبی و هیات رییسه بعد از شکست و ناکامی برابر آمریکا سکوت اختیار کرده‌اند و در انظار عمومی آفتابی نشده‌اند تا حداقل چند کلامی با مخاطبان فوتبال سخن بگویند.

وقتی عربستان از جام جهانی حذف شد، رئیس فدراسیون فوتبال این کشور بلافاصله از هواداران و مردم کشورش عذرخواهی کرد و قول داد که تیمش در جام ملت‌های آسیا جبران خواهد کرد.

با نتایجی که در قطر رقم خورد، اکنون هواداران و اهالی فوتبال که چشم انتظار موفقیت ایران در جام جهانی بودند، نیازمند دریافت پاسخ از فدراسیون فوتبال هستند که قبل از رفتن ایران به جام جهانی مدام در شبکه‌های تلویزیونی مختلف از موفقیت در این بازی‌ها سخن می‌گفتند.

سکوت و گوشه‌گیری و برگزاری جلسات رسمی و غیر رسمی در خفا، چیزی نیست که بتواند گره‌گشای مشکلات کنونی و مسیر رسیدن به موفقیت‌های آینده برای فوتبال ایران باشد. بدون رجوع به گذشته هم پر واضح است که ایران برای پیمودن راه موفقیت همانند آنچه کشورهای آسیایی در جام جهانی ۲۰۲۲ پیمودند، نیازمند تصمیم‌گیری بدون در نظر گرفتن منفعت شخصی است و باید منافع تیم ملی در بلند مدت به خصوص در جام جهانی مدنظر قرار گیرد.

* چرا اسکوچیچ رفت و کی‌روش آمد؟

ایسنا در ادامه نوشت: یکی از کسانی که این روزها با حرف‌هایش نمک روی زخم هواداران تیم ملی و حامیان بازگشت کی‌روش به ایران می‌ریزد، دراگان اسکوچیچ است. اسکوچیچ در حالی از تیم ملی ایران برکنار شد که کارنامه مثبتی از خود به جای گذاشته بود اما صدای چند دستگی‌ها و نبود نظم و انضباط در تیم ملی به گوش مدیران جدید فدراسیون فوتبال رسید و آن‌ها هم به سرعت اسکوچیچ را به شکل نه چندان مناسبی کنار گذاشتند و به سراغ کارلوس کی‌روش رفتند.

بازگشت کی‌روش با سروصدای بسیاری همراه بود اما در نهایت همه برای موفقیت در جام جهانی تیم ملی را حمایت کردند ولی نتایج به مذاق حامیان کی‌روش هم خوش نیامده است. در این بین دراگان اسکوچیچ در روزهای گذشته به طور مرتب درباره نتایج احتمالی ایران با خودش در جام جهانی صحبت کرده است. از پیش از جام جهانی هم پیش‌بینی می‌شد که اگر ایران در این رقابت‌ها موفق نشود، منتقدان سوالاتی از این دست که "چرا اسکوچیچ برکنار شد؟" و "کی‌روش با چه هدفی به ایران آمد؟" مطرح خواهد شد.

مهدی تاج بعد از برکناری اسکوچیچ و انتخاب کی‌روش صحبت کرد و از انتخاب خود دفاع کردُ ولی حالا نتایج تیم ملی در مقابل او و طرفداران تیم ملی قرار دارد و رئیس فدراسیون فوتبال با سوالاتی درباره چرایی انتخاب کی‌روش و اهداف این جا به جایی که به شکست منجر شد، مواجه است.

*چه برنامه‌ای برای جام ملت‌ها دارید؟

با اتمام جام جهانی، کی‌روش با دستیاران پرتعدادش به تهران برگشت و بعد از چند روز تفریح و تهرانگردی، راهی کشورش پرتغال شد. در حال حاضر این سوال وجود دارد که فدراسیون فوتبال چه تصمیمی برای آینده تیم ملی ایران گرفته است؟

آیا کارلوس کی‌روش، مربی ۶۹ ساله پرتغالی در سمت خود ابقا می‌شود؟

آیا قرار است برای جام‌جهانی ۲۰۲۶ یک هدف‌گذاری بلند مدت انجام شود یا فدراسیون فوتبال به دنبال یک برنامه کوتاه مدت تا جام ملت‌های آسیا است؟

مطمئنا پاسخ به این سوال نیازمند بررسی همه جوانب است. نگاه کارشناسانه به عملکرد ایران و اهدافی که تیم ملی برای جام ملت‌های آسیا و جام جهانی ۲۰۲۶ دنبال می‌کند از مهم‌ترین مسائلی است که فدراسیون فوتبال و مهدی تاج باید برای اذهان عمومی تشریح کنند تا در ادامه نیز همگرایی و همراهی بین هواداران و تیم ملی نیز تقویت شود.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...