بهانه‌های تکراری و تمام نشدنی سرمربی تیم ملی

کارلوس کی روش به روال ۸ سالی که روی نیمکت تیم ملی بود باز هم حاضر به پذیرش اشتباهاتش نشد و یا بابت حذف ایران از جام جهانی از مردم عذرخواهی نکرد.
کدخبر (106745) | 15 آذر 1401 | ساعت 11:08
0 61
بهانه‌های تکراری و تمام نشدنی سرمربی تیم ملی
کارلوس کی روش به روال ۸ سالی که روی نیمکت تیم ملی بود باز هم حاضر به پذیرش اشتباهاتش نشد و یا بابت حذف ایران از جام جهانی از مردم عذرخواهی نکرد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، کارلوس کی روش که در فاصله ۲ ماه مانده به جام جهانی ۲۰۲۲، جانشین دراگان اسکوچیچ‌شده بود نتوانست با تیم ملی فوتبال ایران نتایج خوبی را در قطر بدست بیاورد و با دو باخت مقابل انگلیس و آمریکا و یک پیروزی برابر ولز از دور رقابت ها کنار رفت تا ناکامی دیگری را در جام جهانی تجربه کرده باشد. سرمربی تیم ملی پس از حذف در قطر، چند روزی در ایران بود و بدون پاسخگویی به رسانه ها به کشورش بازگشت!

با گذشت ۶ روز، بالاخره کارلوس کی روش سکوت خود را شکست و در گفت و گویی به ماجرای حذف ایران در جام جهانی پرداخت. این بار نیز تمام حرف های او حول یک محور چرخید؛ قدرت حریفان و انتقاد از هواداران فوتبال ایران. تکرار همان بهانه هایی که پس از باخت تحقیر آمیز ۶ بر ۲ به انگلیس شنیدیم‌. اصولا پس از چنین افتضاحی مگر می توان حرف تازه ای هم برای گفتن داشت؟ بالاخره جاده خاکی را برای یک چنین مواقعی ساخته اند! این رفتارها به قدری تکرار شده که دیگر کسی را متعجب نمی کند. از دید کی روش همیشه دیگران مقصرند و خودش بی اشتباه است! در همه ۸ سالی هم که این مربی روی نیمکت تیم ملی حاضر بود، هرگز ندیدیم اشتباهاتش را بپذیرد یا بابت آن لب به عذرخواهی باز کند.

کارلوس کی روش

همواره یا فدراسیون مقصر نتایج تیم ملی بودند یا مربیان تیم های لیگ برتری و... نیازی به یادآوری دوباره نیست بگوییم او با چه نفراتی بر سر چه مسائلی در این سالها دچار درگیری شد.جالب اینجاست که کی روش در بخشی از حرف هایش از عدم رشد و ارتقا فوتبال در سال های گذشته انتقاد کرده. این در حالی ست که خودش بخشی از همین چرخه معیوب بوده. مگر نه غیر این است که ۸ سال به این مربی در فوتبال ایران فرصت داده شد؟ به راستی کی روش به عنوان کسی که مسوولیت فنی نیمکت تیم ایران را برعهده داشت چه کاری برای پیشرفت این فوتبال انجام داد و دستاوردش چه بود؟ جز ۲ بار صعود به جام جهانی که با حذف در مرحله گروهی همراه بود چه خدمت دیگری به فوتبال کشورمان داشت؟ در این دوره هم که وی به جای اسکوچیچ‌ روی نیمکت نشست، حذف دیگری را برای فوتبالمان رقم زد. آن هم در شرایطی که با یک تساوی برابر آمریکا می‌توانست فوتبال ایران را برای نخستین بار در تاریخ جام جهانی به مرحله حذفی این مسابقات برساند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند اشتباهات فنی این مربی باعث حذف تیم ملی از مرحله گروهی جام جهانی شد. با این وجود خود کی روش، این موضوع را قبول ندارد! او در مصاحبه اخیر خود نه کلامی راجع به مسائل فنی، چیدمان ترکیب و تاکتیک هایش سخنی به میان آورده و نه حاضر شد بابت نتایجی که گرفته از مردم عذرخواهی کند. شب گذشته اما شاهد بودیم که سرمربی تیم ملی فوتبال ژاپن که نتایج درخشانی را به همراه این تیم در قطر رقم زد، بعد از شکست مقابل تیم قدرتمند کرواسی در یک هشتم که با شکست در ضربات پنالتی همراه بود، بدون اینکه انگشت اتهام را به سمت کسی نشانه برود مقابل هواداران خودی سر تعظیم فرود آورد و به خاطر نتیجه به دست آمده از مردم کشورش عذرخواهی کرد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...