جام جهانی 2022/خشم کره‌ای‌ها از تیته و شاگردانش

رسانه‌های کره جنوبی به شدت نسبت به خوش‌حالی‌ پس از گل بازیکنان برزیل در جام جهانی تاختند.
کدخبر (106901) | 15 آذر 1401 | ساعت 14:39
0 126
جام جهانی 2022/خشم کره‌ای‌ها از تیته و شاگردانش
رسانه‌های کره جنوبی به شدت نسبت به خوش‌حالی‌ پس از گل بازیکنان برزیل در جام جهانی تاختند.

به گزارش سرخ نیوز، در بازی ششم مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2022، برزیل موفق شد با نتیجه 4-1 کره جنوبی را شکست دهد و راهی مرحله بعد شود. پس از بازی رسانه‌های کره‌ای که به قدرت برزیل واقف و در مورد عملکرد تیمشان تاکنون راضی بودند، تیم خود را مورد انتقاد قرار ندارد اما با خشم فراوان به رفتارهای غیرورزشی تیم ملی برزیل تاختند. تعدادی از این رسانه‌ها اعلام کردند که تیم برزیل بعد از هر گل بیش از حد جشن گرفته و به تیم کره جنوبی بی احترامی کرده است. با این حال تعدادی از رسانه‌های کره‌ای به رسم فوتبال برزیل برای شادی گل طولانی اشاره کردند و انتقاد به آنها را بی مورد دانستند.

به گزارش رسانه کره‌ای "ورلد ژورنال" برزیلی‌ها هر بار پس از گلزنی پایکوبی کردند و رقصیدند. آیا این تحریک تیم حریف است یا یک فرهنگ؟ در این مقاله نه تنها بازیکنان برزیل، بلکه تیته، سرمربی برزیل نیز مورد انتقاد قرار گرفته است. دلیلش هم این است که مربی 61 ساله برزیلی‌ها در جشن سامبای تیم برزیل شرکت کرده است. با وجود اشاره به فرهنگ برزیل در مقاله، جشن رقص سامبا بیش از آنکه مورد تحسین قرار گیرد، مورد انتقاد قرار گرفته است.

رقص تیته سرمربی تیم ملی فوتبال برزیل جام جهانی ۲۰۲۲

در ادامه این گزارش آمده است " تیم برزیل بسیار بی ادبانه رفتار کرد و هر بار که گل می‌زد، می رقصید". در این مقاله صحبت‌های روی کین و گراهام سونس از رسانه‌های انگلیسی برای انتقاد از تیم برزیل به دلیل بی تربیتی و بی احترامی به حریف نقل شده است. با این حال، آنچه کین گفت به این معنی بود که تیم برزیل برتری زیادی داشت و نباید برای مدت طولانی بعد از هر گل می‌رقسید. این به معنای اشتباه بودن رقص سامبا نیست. رسانه‌های کره‌ای با تحریف صحبت‌های کین تلاش کردند بخشی از آن را به نفع خود مصادره کنند.

رسانه دیگر کره‌ای به نام "Crazy Times" به نقل از ESPN به انتقاد از تیم برزیل پرداخت و نوشت احتمالا رافینیا و دیگر بازیکنان برزیل ده نوع رقص سامبا را برای این بازی تدارک دیده بودند که این بی احترامی به حریفان در مسابقه است". البته در متن اصلی گزارش ESPN آمده که این رقص‌ها متکبرانه بودند. تیم برزیل در بازی گروهی تنها 3 گل به ثمر رساند و جشن چندانی در کار نبود. اما در اولین بازی دور حذفی 4 گل به ثمر رساندند و از هر فرصتی برای جشن گرفتن استفاده کردند.

تقریباً در هر جام جهانی، بازیکنان برزیل پس از به ثمر رساندن گل می‌رقصند. این هدف و طعنه به حریف نیست. اما در همه این سالها فقط کره‌جنوبی بوده که از تیم برزیل به خاطر رقصیدن انتقاد کرده است. هواداران کره می‌خواهند برزیل پس از انجام رقص معروف به رقص "پدر" در برابر کره جنوبی، از جام جهانی محروم شود.

رقص معروف به رقص پدر توسط بازیکنان تیم ملی برزیل

در این بازی وینیسیوس جونیور تنها پس از ۷ دقیقه دروازه کره را باز کرد. جشن گل او با مجموعه‌ای از حرکات موزون از سوی بازیکنان انجام ‌شد و پس از آن به دنبال به ثمر رسیدن هر گل، این حرکات به شکلی جدید تکرار می‌شد. آنها حتی پس از اینکه ریچارلیسون بازی را 3-0 کرد، به سمت مربی خود دویدند تا تیته را وارد رقص خود کنند که همین باعث شد طرفداران رقیب به عنوان جریمه خواستار حذف برزیل از جام جهانی شوند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...