جام جهانی 2022/نمایی حیرت انگیز از یک دروازه‌بان کلاسیک

عملکرد فوق‌العاده دومینک لیواکوویچ در دروازه کرواسی، یکی از بهترین‌های تاریخ جام جهانی بود.
کدخبر (106934) | 15 آذر 1401 | ساعت 15:59
0 90
جام جهانی 2022/نمایی حیرت انگیز از یک دروازه‌بان کلاسیک
عملکرد فوق‌العاده دومینک لیواکوویچ در دروازه کرواسی، یکی از بهترین‌های تاریخ جام جهانی بود.

به گزارش سرخ نیوز، اولین بازی مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2022 که به وقت‌های اضافه و در نهایت به ضربات پنالتی کشیده شد، دیدار کرواسی مقابل ژاپن بود که طی آن کرواسی موفق شد در ضربات پنالتی تیم ژاپن را با نتیجه 4-1 شکست دهد و راهی مرحله بعد شود. در ضربات پنالتی دومنیک لیواکوویچ، دروازه‌بان دیناموزاگرب پنالتی‌های ستاره‌های فعلی و سابق لیگ برتر تاکومی مینامینو، کائورو میتوما و مایا یوشیدا را مهار کرد. در واقع لیواکوویچ قهرمان کرواسی بود و به تنهایی کشورش را به مرحله فرستاد.

اما فراتر از هر لحظه‌ای در این دیدار، مهمترین صحنه بازی به آخرین لحظات آن برمی‌گردد؛ زمانی که موریاسو در حال سخنرانی برای بازیکنان ژاپنی بود و آنجا بود که یک تصویر بزرگ از جام خلق شد. دروازه‌بان کروات که سه پنالتی متوالی بازیکنان ژاپن را مهار کرد، در حال عبور از بازیکنان ژاپنی از آنها عذرخواهی کرد تا صحنه‌ای کلاسیک از فوتبال بر جای بماند. این تصویر به حدی تاثیر برانگیز بود که همه هواداران فوتبال را تحت تاثیر قرار داد و ستایش‌های بیشماری را برای دروازه‌بان کروات به همراه داشت.

ژاپن کرواسی جام جهانی ۲۰۲۲

در این بازی ژاپن در مجموع تنها 4 ضربه پنالتی زد و فقط یکی از آنها به گل تبدیل شد. پس از بازی، بازیکنان ژاپن بسیار ناامید بودند و یوشیدا آساهی کاپیتان ژاپن نیز گریه می‌کرد. موریاسو سرمربی تیم هنوز خیلی مصمم به نظر می‌رسید. بازیکنان ژاپن دور هم جمع شده بودند و به صحبت‌های مربی گوش می‌دادند. در این هنگام لیواکوویچ آمد و دستانش را بالا برد و از بازیکنان ژاپن عذرخواهی کرد. 

کرواسی که در ضربات پنالتی عملکرد جادویی دارد و به سلطان ضربات پنالتی معروف شده، در 3 مسابقه‌ای که به ضربات پنالتی کشیده شده، با پیروزی میدان را ترک کرده است. دیدارهای آنها در مسابقات اخیر بین‌المللی 4 بار وارد وقت‌های اضافه شده که در همه این بازی‌ها آنها با خنده زمین را ترک کردند.

لیواکوویچ دروازه بان تیم ملی کرواسی جام جهانی 2022

در این بازی ایوان پریشیچ 33 ساله موفق شد تنها گل تیمش را به ثمر برساند تا این ستاره تیم تاتنهام رکورددار گل ملی کرواسی در ادوار مختلف جام جهانی شود. پرشیچ در حالی به دهمین گل ملی خود در جام جهانی دست یافت که پیش از این داور شوکر افسانه‌ای با 9 گل این رکورد را در اختیار داشت. او همچنین با ارسال 7 پاس گل بهترین پاسور کروات‌ها در تاریخ جام جهانی است.

در عین حال لیواکوویچ پس از هموطنش دانیل سوباشیچ (مقابل دانمارک 2018) و ریکاردو پرتغالی (در مقابل انگلیس 2006) سومین دروازه‌بانی لقب گرفت که سه پنالتی را در ضربات جام جهانی مهار کرده است. این بازیکن 27 ساله در تیم ملی کرواسی برای جام جهانی 2018 حضور داشت اما حتی یک دقیقه هم فرصت بازی پیدا نکرد. لیواکوویچ اولین بازی خود را در سال 2018 در لیگ ملت‌های اروپا مقابل انگلیس انجام داد و 38 بازی ملی در کارنامه دارد. او پیش از بازی با ژاپن 14 پنالتی را در دیدارهای مختلف مهار کرده بود.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...