جام جهانی 2022 / بخاطر پله هم که شده قهرمان شوید!

وقتی برزیل برای حضور در مرحله یک چهارم نهایی از سد کره جنوبی گذشت، این هواداران یک درخواست ساده از تیم داشتند: قهرمانی در جام جهانی برای پله.
کدخبر (107179) | 15 آذر 1401 | ساعت 21:53
0 76
جام جهانی 2022 / بخاطر پله هم که شده قهرمان شوید!
وقتی برزیل برای حضور در مرحله یک چهارم نهایی از سد کره جنوبی گذشت، این هواداران یک درخواست ساده از تیم داشتند: قهرمانی در جام جهانی برای پله.

به گزارش سرخ نیوز، هزاران هوادار برزیلی پس از هر برد تیمشان بیرون از ورزشگاه می‌رقصند و آهنگ می‌خوانند. این رویه همه بازی‌های تیم ملی برزیل است و حتی پس از بازی کره جنوبی که آنها موفق شدند به پیروزی 4 بر یک برسند، این اتفاق صورت گرفت اما آنها حال و هوای دیگری داشتند و قلبشان با پادشاه فوتبال دنیا یعنی پله بود. آنها می‌رقصیدند اما زیر لب برای پله دعا می‌خواندند. وقتی برزیل برای حضور در مرحله یک چهارم نهایی از سد کره جنوبی گذشت، این هواداران یک درخواست ساده از تیم داشتند: قهرمانی در جام جهانی برای پله. این اسطوره فوتبال برزیل سالهاست که با سرطان روده بزرگ دست و پنجه نرم می‌کند و هفته گذشته به دلیل عفونت تنفسی در بیمارستان بستری شد. او در سال‌های 1958، 1962 و 1970 در قهرمانی برزیل در جام جهانی حضور داشت. آرلم، یکی از طرفداران برزیل از ریودوژانیرو می‌گوید"برای ما، پله پادشاه است. ما او را دوست داریم. ما او را بت خود می‌دانیم و می‌خواهیم او زندگی طولانی و سالمی داشته باشد تا بتواند قهرمانی برزیل در جام جهانی را تماشا کند." در حالی که بسیاری از هواداران حاضر در قطر برای جام جهانی 2022 با شنیدن داستان‌هایی از عظمت پله و تماشای ویدیوهای قدیمی از توانایی او در گلزنی بزرگ شده‌اند، برخی خوش شانس بودند که بازی او را به صورت زنده تماشا کنند. پله فلامنکو هوادار فوتبالی از کلمبیا بازی پله را در مکزیکو سیتی زمانی که برزیل در فینال جام جهانی 1970 ایتالیا را شکست داد، دیده است. او می‌گوید "پله همیشه بهترین فوتبالیست تاریخ خواهد بود. دستاوردهای پله او را در میان تمام کسانی که قبل و بعد از او آمده‌اند، برجسته می‌کند. دیگو مارادونا خیلی خوب بود و لیونل مسی بازیکن فوق العاده‌ای است اما پله؟ او سه جام جهانی را برده است، چگونه کسی می‌تواند با او برابری کند؟" پله با 77 گل در 92 بازی در صدر فهرست گلزنان تاریخ برزیل قرار دارد. یک هوادار برزیل دیگر می‌گوید "او در دهه 60 میلادی با معرفی مفهوم "جوگو بونیتو" به جهان فوتبال اعتبار داد". در عین حال بازیکنان فعلی برزیل هم در بازی مقابل کره جنوبی نمایش کامل و بی نقصی از جوگو بونیتو داشتند و در حالی وارد این بازی شدند که پیش از آن پیام دلگرم‌کننده از پله دریافت کردند. او در پیامی اینستاگرامی عنوان کرده بود که بازی را از بیمارستان تماشا خواهد کرد. در ورزشگاه هواداران با پیراهن زرد سله‌سائو پیروزی تیم خود را در حالی جشن گرفتند که با فریاد نام پله احساسات‌شان چندین برابر شده بود. رناتو پلاکیم، اهل سائوپائولو تلاش کرد کلماتی را برای توضیح جایگاه پله برای چندین نسل از برزیلی‌ها بیان کند."او با فوتبال خود برزیل را روی نقشه جهان قرار داد و سال‌ها امید و شادی را برای مردم برزیل به ارمغان آورد. او با کسب سه عنوان قهرمانی جام جهانی برای برزیل، شادی بی‌اندازه‌ای را به مردمی که سال‌ها سختی و اندوه را دیده بودند، بخشید. اکنون زمان آن رسیده است که نسل فعلی ستاره‌های برزیل برای قهرمان خود قدم بزرگی بردارند. کشور ما دوباره در حال عبور از یک آشفتگی اقتصادی و سیاسی است، بنابراین ما به این تیم نیاز داریم که همین کار را انجام دهد تا مردم درد خود را فراموش کنند و آخرین آرزویش آرزوی پله را تحقق ببخشند".

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...