جام جهانی 2022/ کدام ستاره‌ها در قطر جای مسی و رونالدو را می‌گیرند؟

خودنمایی ستارگان جوان در جام جهانی ۲۰۲۲ توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است.
کدخبر (108197) | 17 آذر 1401 | ساعت 18:15
0 101
جام جهانی 2022/ کدام ستاره‌ها در قطر جای مسی و رونالدو را می‌گیرند؟
خودنمایی ستارگان جوان در جام جهانی ۲۰۲۲ توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است.

به گزارش سرخ نیوز، لیونل مسی و کریستیانو رونالدو هنوز با جام جهانی ۲۰۲۲ خداحافظی نکرده‌اند اما ساعت به سرعت در حال گذر از دوران حرفه ای آنها است و قطر می‌تواند آخرین باری باشد که آنها را در بزرگترین صحنه فوتبال می‌بینیم. با در نظر گرفتن این موضوع، طبیعتاً افکار هواداران فوتبال دنیا به نسل جدید و زندگی فراتر از دو مردی که در 16 سال گذشته بر این ورزش مسلط بوده و 12 توپ طلای بهترین بازیکن سال و 9 جام لیگ قهرمانان اروپا را مشترکا بدست آورده‌اند، متمایل می‌شود.

در این مدت هیچگاه مسی و رونالدو جدا از هم تصور نشدند و هر یک برای هوادارانشان جایگاهی جایگزین ناپذیر و دست نیافتنی داشتند اما حالا باید برای بازیکنانی که تصور جدایی آنها دشوار بود، جایگزینی پیدا کرد که این به مراتب دشوارتر از قبلی است. اما زندگی و ورزش به پیش می‌روند و جام جهانی بهترین جایگاه برای استعدادهای تازه‌ای است که می‌توانند ابعاد جدیدی به فوتبال ببخشند و افسانه‌های پا به سن گذاشته را به سوی خانه هدایت کنند. 

لیونل مسی و کریستیانو رونالدو

یقینا تنها نامی که در این جام جهانی بالاتر از نام رونالدو و مسی قرار گرفته، کیلیان امباپه است. قاعدتا نمی‌توان این مهاجم فرانسوی را یک استعداد تازه توصیف کرد. او ممکن است فقط 23 سال داشته باشد و هنوز به اولین توپ طلا یا لیگ قهرمانان اروپا خود نرسیده باشد، اما امباپه در حال حاضر تجربه قهرمانی جام جهانی را دارد و تاکنون با 5 گل بهترین گلزن این دوره است. او جامی را دارد که مسی و رونالدو آرزویش را دارند و در یک هفته یا بیشتر، می‌تواند دو تا از این جام را داشته باشد.

امباپه همچنین ممکن است دو یا سه جام جهانی دیگر را هم تجربه کند و با زدن 9 گل طی دو دوره اخیر، به رکورد 16 گل زده میروسلاو کلوزه در تمام ادوار جام جهانی نزدیک شده است. در قطر این حس کاملا وجود دارد که امباپه کسی است که مشعل روشنگر فوتبال را پس از مسی و رونالدو بدست خواهد گرفت؛ کسی که حرکات مسحورکننده پایش با سرعت ویرانگر و تمام‌کنندگی ذاتی ترکیب شده است. این همان ویژگی‌هایی است که مسی و رونالدو را برای مدت زمانی طولانی نسبت به سایر بازیکنان متمایز کرده بود.

کیلیان امباپه

اما برای اینکه ستاره فرانسوی بتواند همچون دو بازیکن اسطوره‌ای فوتبال در مدت زمان بیشتری بدرخشد، بیش از همه رقیبی به آن نیاز دارد که او را به ارتفاعات بالاتر فوتبال سوق دهد. بدیهی‌ترین رقیب فعلی او ارلینگ هالند است؛ ماشین گلزنی منچسترسیتی که کشورش نروژ، جواز حضور در جام جهانی را بدست نیاورد.

او یک چشم انداز متفاوت دارد: قدرت و گلزنی بی‌چون و چرا، بدون اینکه ظرافت یا مهارت‌های فردی امباپه را داشته باشد. اما اگر بحث در مورد آمار و ارقام باشد، هالند این پتانسیل را دارد که از نظر کسب جام‌های اروپایی و روند گلزنی پا به پای امباپه رقابت کند. در جام جهانی امباپه رقیب جدی ندارد و به نوعی اسب تک شاخ مسابقات است.

هالند

در این دوره جود بیلنگهام سبک جدیدی از یک استعداد جوان را نشان داد و تسلط او بر خط هافبک تیم ملی انگلیس باعث شد تا سه‌شیرها به مرحله یک چهارم نهایی صعود کنند و حالا تقابل او با امباپه می‌تواند یک رقابت تمام عیار باشد.

در جای دیگر این جام، کودی گاکپو مهاجم هلندی سه گل به ثمر رسانده؛ بازیکنی که شهرتش بواسطه ارتباطاتی که در تابستان با منچستریونایتد جهت انتقال به این تیم داشت، بیش از هر زمانی شد. او همچنان فوتبال باشگاهی خود را در لیگ هلند با آیندهوون ادامه می‌دهد. او هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن دارد تا در بین بازیکنان نخبه فوتبال جهان قرار بگیرد.

ژائو فلیکس پرتغالی هنوز پتانسیل خود را در اتلتیکو مادرید کامل نشان نداده است، اما او نشانه‌هایی از استعداد را در بنفیکا نشان داده که می‌تواند ستاره پرتغالی را به عنوان یک بازیکن آینده‌دار معرفی کند. خارج شدن از سایه رونالدو می‌تواند به پیشرفت او کمک کند.

ژوائو فلیکس

جولیان آلوارز آرژانتینی نشان داد که مانند یک ماشین گلزنی بالفطره عمل می‌کند. جمال موسیالای آلمانی به عنوان امید بزرگ کشورش در نظر گرفته می شود، در حالی که زوج هافبک اسپانیایی گاوی و پدری خاطرات همکاری همه جانبه ژاوی و آندرس اینیستا را برای این کشور زنده می‌کنند.

اما از نظر تأثیرگذاری، جذابیت یک ستاره، هیچ کدام با امباپه قابل مقایسه نیستند. البته مسی و رونالدو هنوز تمام نشده‌اند. و چه کسی می‌تواند یکی از آنها را کنار بگذارد و از تماشای درخشش و یک قهرمانی در جام جهانی یکی از آنها، خودش را محروم کند؟

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...