آنالیز پس از جام؛ همه آنچه بر رونالدو در قطر گذشت

چطور شد که کریستیانو رونالدو، مهم‌ترین بازیکن تاریخ پرتغال، از ترکیب این تیم در جام جهانی کنار گذاشته شد.
کدخبر (110501) | 21 آذر 1401 | ساعت 14:11
0 90
آنالیز پس از جام؛ همه آنچه بر رونالدو در قطر گذشت
چطور شد که کریستیانو رونالدو، مهم‌ترین بازیکن تاریخ پرتغال، از ترکیب این تیم در جام جهانی کنار گذاشته شد.

به گزارش سرخ نیوز، پرتغال و کریستیانو رونالدو به دست مراکش از جام جهانی 2022 کنار رفتند و حالا این احتمال وجود دارد که این بازیکن 37 ساله دیگر هرگز در جام جهانی بازی نکند. رونالدو هر دو بازی پرتغال در مرحله حذفی را از روی نیمکت آغاز کرد و به عنوان بازیکن تعویضی در نیمه دوم برای تیم ملی خود به میدان رفت. اما او در هر دو بازی که شامل پیروزی 6-1 مقابل سوئیس و باخت 1-0 مقابل مراکش بود، موفق به گلزنی نشد. این مهاجم که وصله ناجوری برای پرتغال در این جام بود، به شکلی باورنکردنی، هرگز در مرحله حذفی جام جهانی گلی به ثمر نرسانده است و با توجه به اینکه تا زمان برگزاری دوره بعدی رقابت‌ها 41 ساله خواهد شد، این احتمال وجود دارد که او هرگز قبل از بازنشستگی نتواند به چنین دستاوردی برسد. در اینجا حقایقی وجود دارد که باید پس از خروج رونالدو از جام، آنها را بدانید:

رونالدو هرگز در مراحل حذفی گل نزده است؟

کریستیانو رونالدو در پنج دوره جام جهانی حضور داشته و در مجموع هشت بازی در مرحله حذفی این رقابت‌ها انجام داده است. او در طول حضورش در جام جهانی در سال‌های 2006، 2010، 2014، 2018 و 2022 تنها در مرحله گروهی گلزنی کرد. در سال 2014، پرتغال در حالی که رونالدو با مصدومیت دست و پنجه نرم می کرد، از گروه خود صعود نکرد. پرتغال هرگز قهرمان جام جهانی نشده و رونالدو هرگز نتوانست به این تیم کمک کند تا مرحله نیمه نهایی را که در سال 2006 به آن رسیده بود، پشت سر بگذارد. کریستیانو رونالدو

او چه زمانی گل های خود را به ثمر رسانده است؟

هر هشت گل او در جام جهانی در مرحله گروهی به ثمر رسیده است. او در سال 2006 مقابل ایران، در سال 2010 به کره شمالی و در سال 2014 مقابل غنا گلزنی کرد و در سال 2018 مقابل اسپانیا هت تریک کرد و مقابل مراکش یک گل زد. در این دوره او مقابل غنا گلزنی کرد اما در مقابل اروگوئه نیز تلاش او برای ربودن گل فرناندز، نافرجام ماند.

چرا رونالدو ناگهان جایگاه خود را در ترکیب اصلی پرتغال از دست داد؟

از کجا شروع کنیم؟ رونالدو ناراضی در دقیقه 65 آخرین بازی گروهی پرتغال مقابل کره جنوبی تعویض شد. انگشتش را روی لبهایش گذاشت و ژست جهانی "ساکت باش" را انجام داد. او بعداً ادعا کرد که در پاسخ به چو گو سونگ از کره‌ که به او گفته بود عجله کند و از زمین خارج شود، پاسخ داده است اما به هر دلیلی، این اولین باری نیست که این بازیکن 37 ساله به تعویض در اواسط بازی، واکنش خشمگینانه نشان می‌دهد. کریستیانو رونالدو

واکنش فرناندو سانتوس سرمربی پرتغال چه بود؟

فرناندو سانتوس، سرمربی پرتغال، در مورد حادثه پیش از رویارویی با سوئیس، گفت "آیا من این تصاویر را دیده‌ام؟ بله، من آن را دوست نداشتم، اصلا من آن را دوست نداشتم. اما از آن لحظه به بعد همه چیز در مورد آن مساله تمام شد. این مسائل پشت درهای بسته حل می‌شود". با این حال سانتوس برای بازی بعدی رونالدو را نیز از ترکیب اصلی کنار گذاشت.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...