کرواسی مثل رئال مادرید به سادگی تسلیم نمی‌شود

لوکا مودریچ، ستاره تیم ملی کرواسی و رئال مادرید، معتقد است که شباهت‌هایی بین تیم ملی و باشگاهی‌اش وجود دارد.
کدخبر (110358) | 21 آذر 1401 | ساعت 08:06
0 70
کرواسی مثل رئال مادرید به سادگی تسلیم نمی‌شود
لوکا مودریچ، ستاره تیم ملی کرواسی و رئال مادرید، معتقد است که شباهت‌هایی بین تیم ملی و باشگاهی‌اش وجود دارد.

به گزارش سرخ نیوز، جام جهانی 2022 قطر رو به اتمام است و تیم ملی کرواسی امیدوار است که بار دیگر مدالی در این مسابقات از آن خود کند.

این در حالی است که آنها بار دیگر در حالی موفق شدند به مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها برسند که شاید بسیاری انتظار حضور این تیم در جمع چهار تیم برتر دنیا را نداشتند و باز هم لوکا مودریچ نقشی کلیدی در صعود تیمش به این مرحله ایفا کرده است.

بسیاری از رسانه‌های اسپانیایی در وقفه بین پیروزی کرواسی برابر تیم ملی برزیل در مرحله یک چهارم نهایی و رویارویی با تیم ملی آرژانتین در مرحله نیمه نهایی با این ستاره کروات صحبت کردند و او اظهارات جالبی را در مقایسه تیم ملی کشورش با رئال مادرید مطرح کرد.

لوکا مودریچ

کاپیتان کرواسی در گفتگو با ال چیرینیگتو اظهار داشت: «این تیم ملی کرواسی همان DNA رئال مادرید را دارد. ما همیشه تا آخر پیش می‌رویم و هرگز حاضر نیستیم به سادگی تسلیم شویم

شاید اگر به گذشته نه چندان دور نگاه کنیم، شباهت‌های بسیاری بین کرواسی تحت هدایت زلاتکو دالیچ و تیم کارلو آنچلوتی ببینیم. روحیه و ذهنیت بازیکنان کرواسی که معتقد هستند یک حرکت می‌تواند در هر زمان و هر نقطه از زمین و با هر نتیجه شرایط را تغییر دهد، پیش از این باعث شده که رئال مادرید در حالی که حتی همه چیز از دست رفته بوده به پیروزی برسد.

آنها فصل گذشته با همین روحیه موفق شدند جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را بالای سر ببرند و بار دیگر رکوردشان را در این تورنمنت بهبود ببخشند.

کریم بنزما در حالی که بازی 0-2 به سود پاری سن ژرمن موفق به ثبت هت تریک در 15 دقیقه شد تا بازی 2-3 به سود رئال مادرید تمام شود. رودریگو در یک چهارم نهایی با پاس لوکا مودریچ موفق به گلزنی شد و در مرحله نیمه نهایی هم دو گل در دقایق پایانی به ثمر رساند تا رئال فرصت جبران داشته باشد و این بنزما بود که باعث شد منچسترسیتی از صعود به فینال باز بماند.

لوکا مودریچ

اکثر فوتبال‌دوستان در هر کدام از این دیدارها شانسی برای رئال قائل نبودند و این شباهت بسیاری به شرایط کرواسی دارد که بسیاری معتقد بودند قرار است برابر برزیل شکست بخورد اما کاری که رودریگو و بنزما برای آنچلوتی انجام دادند، پتکوویچ برای دالیچ انجام داد. هرچند نباید گلی که ماریو مانژوکیچ در نیمه نهایی جام جهانی 2018 برابر انگلیس در وقت اضافه به ثمر رساند را نیز فراموش کرد.

حالا برای همه روشن شده است که بحث شانس یا رفتار اتفاقی نیست. آنها یاد گرفتند که قدرت‌شان را حفظ کنند و تمرکزشان را در اکثر لحظات دشوار از دست ندهند، زمانی که شانس دیگر با آنها همراه نیست. این ذهنیت و این روحیه در رئال مادرید نیز به خوبی به چشم می‌خورد.

مودریچ درباره بازی کرواسی و آرژانتین گفتبی‌صبرانه منتظر آرژانتین هستم. لیونل مسی بهترین بازیکن آنهاست و بازی برابر او دشوار است اما ما آماده هستیم. ما می‌خواهیم بهترین بازی زندگی‌مان را به نمایش بگذاریم. امیدوارم که بتوانیم به فینال راه پیدا کنیم

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...