جام جهانی 2022 / موزه‌ای که خاطرات تاریخ فوتبال را زنده نگه می‌دارد

موزه المپیک و ورزش 3-2-1 قطر در جریان جام جهانی فوتبال 2022 ‌که یادگاری‌های ورزشکاران افسانه‌ای را در خود جای داده است، به مکانی محبوب برای بازدیدکنندگان تبدیل شده است.
کدخبر (111056) | 22 آذر 1401 | ساعت 14:57
0 60
جام جهانی 2022 / موزه‌ای که خاطرات تاریخ فوتبال را زنده نگه می‌دارد
موزه المپیک و ورزش 3-2-1 قطر در جریان جام جهانی فوتبال 2022 ‌که یادگاری‌های ورزشکاران افسانه‌ای را در خود جای داده است، به مکانی محبوب برای بازدیدکنندگان تبدیل شده است.

به گزارش سرخ نیوز، یکی از بزرگترین موزه‌های ورزشی جهان، موزه المپیک و ورزش 3-2-1 قطر است که به مکانی محبوب برای علاقه‌مندان به فوتبال تبدیل شده تا در بین مسابقات و در جریان جام جهانی فوتبال 2022 از آن بازدید کنند. این موزه که در ماه مارس امسال افتتاح شد، با مساحتی نزدیک به 19 هزار متر مربع در نزدیکی ورزشگاه بین‌المللی خلیفه در این کشور جنوب خلیج فارس قرار دارد و مجموعه‌ای از یادگاری‌های ورزشکاران افسانه‌ای را در خود جای داده است. این موزه دارای هفت فضای گالری برای نگهداری اقلام خاص از دنیای ورزش است. حداقل تاکنون 150 هزار نفر از این موزه دیدن کرده‌اند. در این موزه اقلام ویژه‌ای مانند توپ مورد استفاده در اولین جام جهانی در سال 1930 و پیراهنی که دیگو آرماندو مارادونا مهاجم افسانه‌ای آرژانتین در جام جهانی 1986 پوشیده بود، نگه‌داری می‌شود. مارادونا که دو سال پیش در گذشت، در مرحله یک چهارم نهایی 1986 در برابر انگلیس این پیراهن را به تنه داشت و گل معروف شده به "دست خدا" را با همین پیراهن به ثمر رساند. طرفداران فوتبال همچنین می‌توانند پیراهن امضا شده‌ای را که زمانی اسطوره برزیلی و قهرمان سه دوره جهان یعنی پله پوشیده بود، در این موزه ببینند. این موزه همچنین توپی را در خود جای داده که پله با آن هزارمین گل خود را در بازی سانتوس و واسکو دوگاما در سال 1969 به ثمر رسانده بود. همچنین کفش‌هایی که این اسطوره برزیل در فینال جام جهانی 1970 پوشیده بود، در این موزه نگه‌داری می‌شود؛ دیداری که سله‌سائو با نتیجه 4-1 ایتالیا را شکست داد. جام جهانی 2022/ موزه‌ای که خاطرات تاریخ فوتبال را زنده نگه می‌دارد علاوه بر این پیراهن امضا شده زین‌الدین زیدان در سال 1998 در موزه به نمایش گذاشته شده است. این پیراهن مربوط به زمانی می‌شود که فرانسه برای اولین بار قهرمان جام جهانی شد. همچنین پیراهن‌هایی که ستارگان مشهور فوتبال دنیا از جمله کریستیانو رونالدو، ژاوی، گرد مولر، ساموئل اتوئو و دیوید بکهام پوشیده‌اند، در این موزه دیده می‌شود. در گالری دیگری طرفداران می‌توانند آیتم‌هایی از بازی‌های المپیک از جمله مشعل‌ها، مدال‌ها، نشان‌ها و نمادهای بازی‌های زمستانی و تابستانی را از سال ۱۹۳۶ را ببینند. بازدیدکنندگان این فرصت را دارند تا دستکش‌های محمد علی کلی در اولین قهرمانی سنگین وزن خود در سال 1964، ماشین فراری مایکل شوماخر در سال 2000 که با آن قهرمان فرمول 1 شد، پیراهن اسطوره بسکتبال مایکل جردن در تیم شیکاگو بولز، کفش‌های یوسین بولت سریعترین دونده جهان از جامائیکا، پیراهن نعیم سلیمان اوغلو قهرمان سه‌باره وزنه‌برداری المپیک از ترکیه و بسیاری از موارد دیگر را مشاهده کنند. جام جهانی 2022/ موزه‌ای که خاطرات تاریخ فوتبال را زنده نگه می‌دارد یکی از آیتم‌های جذاب این موزه جایزه توپ طلا لیونل مسی، فوق ستاره فوتبال آرژانتین است که برای بازدیدکنندگان قابل مشاهده است. مسی 35 ساله که همچنان برای تیم ملی آرژانتین و پاری‌سن‌ژرمن بازی می‌کند، هفت بار توپ طلا را در سال‌های 2009، 2010، 2011، 2012، 2015، 2019 و 2021 به دست آورده است.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...