ستاره‌هایی که در جام جهانی درخشیدند، به جمع غول‌ها رفتند و نابود شدند!

همیشه ستارگانی در جام جهانی بوده‌اند که پس از این رقابت‌ها در تیم جدیدشان، خوش ندرخشیده‌اند.
کدخبر (110957) | 22 آذر 1401 | ساعت 13:15
0 65
ستاره‌هایی که در جام جهانی درخشیدند، به جمع غول‌ها رفتند و نابود شدند!
همیشه ستارگانی در جام جهانی بوده‌اند که پس از این رقابت‌ها در تیم جدیدشان، خوش ندرخشیده‌اند.

به گزارش سرخ نیوز، تا به حال شده بیرون بروید، چیزی بخرید و بلافاصله بعد از آن پشیمان شوید؟ منچستریونایتد، لیورپول و رئال مادرید، تیم‌هایی هستند که این احساس را به خوبی می‌دانند. سه باشگاه بزرگ فوتبال جهان که پس از خرید ستاره‌ای که در جام جهانی خوش درخشیده، پشیمان شده‌ و دوباره در مشکلات خود فرو رفته‌اند. از کلبرسون گرفته تا الحاجی دیوف و خامس رودریگز، تعداد زیادی دیگر از بازیکنان نامی وجود دارند که برای کشورهای خود در جام جهانی یک قهرمان بودند، اما در باشگاه‌های جدید خود یک شکست خورده محض بودند. حالا نگاهی به هفت مورد از ترانسفرهای شکست خورده پس از جام جهانی می‌اندازیم:

خامس رودریگز

ستاره‌هایی که در جام جهانی درخشید، به جمع غول‌ها رفتند و نابود شدند!

شاید بهترین مثال برای یک پروژه شکست خورده پس از جام جهانی خامس رودریگز باشد. رودریگز پس از یک رقابت هیجان انگیز در سال 2014 که شش گل برای کلمبیا به ثمر رساند و کفش طلا را به دست آورد، برای مدت کوتاهی تبدیل به داغ‌ترین مورد نقل و انتقالاتی فوتبال دنیا شد. 

این بازیکن 31 ساله مانند یک بچه در مغازه شیرینی فروشی، ترجیح داد خوشمزه‌‌ترین شیرینی کل مغازه یعنی رئال مادرید را انتخاب کند. پس از اولین فصل امیدوارکننده در برنابئو، مصدومیت مدت حضور او را در پایتخت اسپانیا کاهش داد و سرانجام شکست این انتقال از راه رسید. رودریگز پس از حضور در بایرن مونیخ، اورتون و الریان اکنون برای المپیاکوس یونان بازی می‌کند.

کلبرسون

ستاره‌هایی که در جام جهانی درخشید، به جمع غول‌ها رفتند و نابود شدند!

کلبرسون که با برزیل در سال 2002 برنده جام جهانی شد، در آگوست 2003 با هیاهوی زیادی به منچستریونایتد پیوست. لوئیز فیلیپه اسکولاری، سرمربی تیم ملی برزیل او را "نیروی محرکه" قهرمانی سلسائو در جام جهانی می‌دانست، اما اوضاع در اولدترافورد اینگونه نبود. این بازیکن تنها 30 بار برای شیاطین سرخ به میدان رفت و پس از آن شروع به مهاجرت به تیم‌هایی مانند بشیکتاش، فلامنگو و فورت لادردیل کرد و در سال 2016 در آمریکا به فوتبال خود پایان داد او اکنون دستیار سرمربی نیویورک سیتی در MLS است.

الحاجی دیوف

تعدادی از بازیکنان تیم سنگال در جام جهانی 2002 از جمله الحاجی دیوف پس از این مسابقات حرکات هیجان انگیزی انجام دادند. لیورپول در مواجهه با انتخاب دیوف یا نیکلاس آنلکا برای یک قرارداد دائمی، به سراغ دیوف رفت اما این انتخاب درست از آب درنیامد. این مرد 10 میلیون پوندی در دوران حضورش در فوتبال انگلیس با جنجال‌هایی متعددی روبرو شد و بارها مورد انتقاد هم تیمی‌های سابقش در قرمزها قرار گرفت. دیوف پس از به ثمر رساندن تنها 6 گل در 79 بازی، لیورپول را ترک کرد و پس از آن در تیم‌هایی چون ساندرلند، بلکبرن، رنجرز، دانکاستر و لیدز به بولتون واندررز بازی کرد. او اکنون دستیار سرمربی سنگال است.

مارکوس روخو

ستاره‌هایی که در جام جهانی درخشید، به جمع غول‌ها رفتند و نابود شدند!

پس از بازی‌های او برای آرژانتین که کمک کرد تا این تیم به فینال جام جهانی 2014 برزیل برسد، منچستریونایتد حاضر شد برای خرید این بازیکن 16 میلیون پوند بپردازد. اگرچه روخو به عنوان بدترین خرید دهه اخیر یونایتد شناخته نمی‌شود اما هیچگاه نتوانست پتانسیلی را که در تابستان 2014 برای آرژانتین نشان داد، در اولدترافورد ارائه کند. در طول هفت فصل حضورش در اولدترافورد مشکلات مجوز کار و مصدومیت، او را به سراشیبی سقوط کشاند؛ جایی که او در مجموع تنها 122 بازی انجام داد. او سال گذشته به کشور خود بازگشت و به بوکا جونیورز پیوست.

آساموا ژیان

ساندرلند 13 میلیون پوند برای بازیکنی که غنا را به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی رساند، هزینه کرد. آمار این مهاجم جلوی دروازه برای گربه سیاه آنقدرها هم بد نبود. او 11 گل در 37 بازی به ثمر رساند. اما خروج او از ساندرلند نه به نفع خودش بود نه هواداران این تیم. جیان در تابستان بعد با یک پیشنهاد مالی بزرگ از امارات وسوسه و به این کشور سفر کرد. پس از آن دیگر نشانی از جیان دیده نشد.

آندریاس ایساکسون

ستاره‌هایی که در جام جهانی درخشید، به جمع غول‌ها رفتند و نابود شدند!

پس از اینکه دیوید جیمز تصمیم گرفت به پورتسموث بپیوندد، منچسترسیتی در تابستان 2006 به یک دروازه‌بان جدید نیاز داشت. آندریاس ایساکسون که در در جام جهانی برای سوئد بازی‌های درخشانی انجام داده بود، کاملاً مناسب به نظر می‌رسید. او برای پیوستن به سیتی 2 میلیون پوند دریافت کرد که کاملا قیمت مناسبی بود اما دوران حضور او در منچستر با آسیب دیدگی زانو، مچ پا و شست و ظهور بازیکنی جوان به نام جو هارت همراه بود. او در مجموع فقط 20 بازی برای سیتی انجام داد که آخرین آنها احتمالاً بهترین بازی او در اتحاد بود. در آن بازی سیتی در آخرین روز فصل 08-2007 مقابل میدلزبورو 8-1 به پیروزی رسید.

سالیف دیائو

سالیف دیائو که در کنار دیوف بعد از نمایش درخشان سنگال در جام جهانی 2002 به چشم آمده بود، مانند هموطن خود راهی یک باشگاه اروپایی شد. با این حال او هم مانند دیوف در آنفیلد به همان اندازه بی ثمر بود. دیائو که با قیمت 5 میلیون پوند خریداری شده بود، اغلب توسط جرارد هولیه، سرمربی وقت قرمزها روی نیمکت نشانده می‌شد. پس از اینکه رافائل بنیتز در سال 2004 جانشین هولیه شد، این هافبک چندین دوره قرضی در بیرمنگام، پورتسموث و استوک داشت و سپس با فوتبال خداحافظی کرد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...