وقتی نسل طلایی دروازه‌بانی ایران در قطر سوخت!

رقابت ۴ دروازه‌بان ایرانی در جام جهانی قطر برای پوشیدن پیراهن تیم ملی از اتفاقات جالب این رقابت‌ها بود.
کدخبر (110727) | 22 آذر 1401 | ساعت 07:42
0 79
وقتی نسل طلایی دروازه‌بانی ایران در قطر سوخت!
رقابت ۴ دروازه‌بان ایرانی در جام جهانی قطر برای پوشیدن پیراهن تیم ملی از اتفاقات جالب این رقابت‌ها بود.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، تیم ملی ایران برای اولین بار در تاریخ خود با ۴ دروازه بان راهی جام جهانی شد؛ علیرضا بیرانوند، حسین حسینی، امیر عابدزاده و پیام نیازمند. به ۲ نفر آخر فهرست فرصتی برای بازی نرسید و ۲ بازیکن نخست، روی هم رفته ۷ گل را در قطر دریافت کرده و یک کلین شیت را به جای گذاشتند.

بیرانوند در پرسپولیس شماره یک را می پوشد و سال‌هاست که در تیم ملی ایران عضویت دارد. این دروازه بان ۳۰ ساله که در جام جهانی روسیه هم حاضر بود و در هر سه بازی تیم ملی درون قفس توری کشورمان قرار گرفت، برای جام جهانی ۲۰۱۴ نیز مدنظر کی روش قرار داشت اما در آخرین لحظات از فهرست تیم ملی خط خورد تا از راهیابی به برزیل باز ماند. نفر دوم فهرست که حسین حسینی باشد شباهت های زیادی با بیرانوند دارد؛ او هم ۳۰ ساله است و در یک تیم بزرگ توپ می زند. حسینی نیز می‌توانست دومین جام جهانی خود را در قطر تجربه کند، اگر می‌توانست برای جام جهانی ۲۰۱۸ نظر کی روش را جلب کند و پای پرواز از جمع ملی پوشان خط نخورد.

حسین حسینی و علیرضا بیرانوند

به هر روی این دو دروازه‌بان که در لیگ داخلی با هم رقابت نزدیکی بر سر دستکش طلا دارند، در جام جهانی نیز توانستد گوی سبقت را از دو بازیکن دیگر ربوده و در چارچوب بایستند. البته اگر آن مصدومیت عجیب برای بیرانوند در جریان بازی با انگلیس رقم نمی خورد چه بسا اصلا به حسینی فرصتی برای بازی در قطر نمی رسید.

با شروع لیگ، این رقابت جذاب به اوج خود خواهد رسید، چرا که بیرانوند و حسینی که رابطه بسیار خوبی هم با هم دارند باید در دربی مقابل هم بگیرند. قطعا بیشترین تلاش هر دو طرف در این راستا خواهد بود که در این بازی حیثیتی گلی نخورند و در پایان فصل بتوانند با تیم های خود قهرمان شوند. حسینی در فصل گذشته توانست برای اولین بار به این مهم برسد و بیرانوند نیز که طعم قهرمانی با پرسپولیس را در چندین جام چشیده است پس از دو سال بازگشته تا نگذارد جام دوباره به رقیب برسد. در حال حاضر بیرانوند با ۳ گل خورده و ۸ کلین شیت در ۱۱ بازی در صدر جدول دروازه‌بان‌های لیگ قرار دارد و حسینی با دریافت ۶ گل و‌ بستن دروازه‌اش در ۶ بازی، در تعقیب بیرانوند.

به این جمع باید پیام نیازمند را هم اضافه کرد. این دروازه‌بان که در ابتدای فصل از پرتغال به سپاهان بازگشت ۴ کلین شیت را در هفته‌های گذشته ثبت کرده است. نیازمند به نسبت سایر دروازه‌بان‌های حاضر تیم ملی از شرایط سنی بهتری برخوردار است و با ۲۷ سال سن می تواند امیدوار باشد که در جام های بیشتری فرصت حضور داشته باشد.

پیام نیازمند و امیر عابدزاده تیم ملی ایران

امیر عابدزاده هم به رغم اینکه در قطر بازی نکرد به آینده امیدوار است. او در بازگشت به اسپانیا توانست با کلین شیت مقابل تیم های لوانته و دپورتیوو لوگو، ۴ امتیاز را برای پونفرادینا به ارمغان بیاورد تا آمادگی بالای خودش را به رخ کشیده باشد و نشان دهد نیمکت نشینی در قطر نه تنها تاثیری در روحیه اش نداشته است که انگیزه اش را برای درخشش در لیگ ۲ پرتغال و رسیدن به شماره یک تیم ملی بیشتر کرده است.

فوتبال ایران با وجود چنین دروازه بان های آماده‌ای می تواند به موفقیت در جام ملت‌های آسیا خوشبین باشد و خیالش از بابت قفس توری اش در ۴ سال آینده و حضور در جام جهانی بعدی آسوده باشد. شاید تنها افسوس فوتبال‌دوستان این است که این نسل خوب که دروازه‌بان‌هایی چون محمدرضا اخباری، حسن پورحمیدی و رشید مظاهری را هم می توان به آن اضافه کرد چرا همزمان در فوتبال ایران چهره شدند که درخشش یکی مانع از بازی کردن دیگری شود.

به ندرت پیش آمده در یک مقطع فوتبال ایران چند دروازه‌بان خوب را یکجا داشته باشد و در برهه‌ای حتی شاهد بودیم که فوتبال ایران با فقر دروازه‌بان خوب مواجه بود، اما الان حداقل ۳ دروازه‌بان در سطح ملی دارد. افسوس بیشتر شاید از بابت این باشد که این نسل طلایی چگونه بخاطر اشتباهات کی روش در قطر سوخت و از تاریخ سازی د‌ر جام جهانی ۲۰۲۲ باز ماند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...