جام جهانی 2022 / آخرین قربانیان قطر؛ از تیته تا فن‌خال و مارتینز

بعد از نتایج عجیب و دور از ذهن تیم های بزرگ و کوچک در جام جهانی 2022، مربیان مطرح زیادی از مسئولیت خود کناره گیری کردند یا برکنار شدند.
کدخبر (111256) | 22 آذر 1401 | ساعت 20:35
0 112
جام جهانی 2022 / آخرین قربانیان قطر؛ از تیته تا فن‌خال و مارتینز
بعد از نتایج عجیب و دور از ذهن تیم های بزرگ و کوچک در جام جهانی 2022، مربیان مطرح زیادی از مسئولیت خود کناره گیری کردند یا برکنار شدند.

به گزارش سرخ نیوز، برزیل، هلند و بلژیک از جمله کشورهایی هستند که با از بین رفتن رویاها و امیدهایشان در جام جهانی قطر، به دنبال سرمربی جدید هستند. با پایان مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی موج جدیدی از اخراج‌ها و کناره‌گیری‌ها آغاز شد و حالا مربیان بزرگی به عنوان آخرین قربانیان جام جهانی قطر شناخته می‌شوند. با هم آخرین لیست مربیان کنار گذاشته شده از تیم‌های ملی مختلف را مرور می‌کنیم:

تیته - برزیل

جام جهانی 2022 / آخرین قربانیان قطر؛ از تیته تا فن‌خال و مارتینز این مربی 61 ساله پس از اینکه در مرحله یک چهارم نهایی توسط کرواسی شکست خورد، را برای کناره‌گیری وقت را تلف نکرد. همیشه در ذهن تیته این فرضیه وجود داشت که پس از جام جهانی سمت خود را ترک کند و حالا این اتفاق افتاده تا پس از اینکه او در سال 2016 جایگزین دونگا شد، به سلطنت شش ساله خود پایان دهد. علی‌رغم اینکه تیته آشکارا اعلام کرد که زمان او در تیم ملی به پایان رسیده، اما هیچ طرح جایگزینی مشخصی در فدراسیون فوتبال برزیل وجود ندارد. از آبل فریرا، سرمربی پالمیراس و دوریوال جونیور، سرمربی فلامنگو به عنوان نامزدهای احتمالی برای هدایت سله‌سائو نام برده شده است.

لوئیس فن خال – هلند

جام جهانی 2022 / آخرین قربانیان قطر؛ از تیته تا فن‌خال و مارتینز فن خال پیش از این دوران بازنشستگی را تجربه کرده بود، اما زمانی که رونالد کومان برای تصدی مربیگری بارسلونا قید تیم ملی هلند را زد، او برای سومین بار به تیم ملی هلند بازگشت. حضور او و فعالیتش در قطر خود یک داستانی باورنکردنی است چراکه در ماه آوریل به سرطان پروستات مبتلا شد و تلاش کرد این موضوع را از بازیکنانش پنهان نگه دارد. پیش از این هم انتظار می‌رفت که این جام جهانی آخرین دوره او در تیم ملی باشد. فن خال پس از شکست باورنکردنی هلند مقابل آرژانتین در ضربات پنالتی از این سمت کنار رفت. فن خال برای جانشین خودش هم لابی کرده و کومان را پیشنهاد داده است.

پائولو بنتو – کره جنوبی

جام جهانی 2022 / آخرین قربانیان قطر؛ از تیته تا فن‌خال و مارتینز کره‌ای‌ها به مرحله یک شانزدهم نهایی صعود کردند، اما رویای تیم بنتو با شکست 4-1 از برزیل پایان یافت. این مربی 53 ساله بلافاصله پس از این باخت، به بیش از چهار سال حضورش در این سمت که از آگوست 2018 آغاز شده بود، خاتمه داد. البته هنوز خبری در مورد جایگزین بنتو وجود ندارد.

لوئیس انریکه - اسپانیا

جام جهانی 2022 / آخرین قربانیان قطر؛ از تیته تا فن‌خال و مارتینز اسپانیا پس از کناره‌گیری انریکه به دنبال باخت مقابل مراکش و حذف از جام جهانی، نسبتاً سریعتر در انتخاب سرمربی جدید عمل کرده است. "پروژه جدید" توسط مربی زیر 21 سال این کشور یعنی لوئیس دلا فوئنته به پیش خواهد رفت. انتظار می‌رود انریکه به مربیگری در سطح باشگاهی بازگردد.

جراردو مارتینو – مکزیک

جام جهانی 2022 / آخرین قربانیان قطر؛ از تیته تا فن‌خال و مارتینز تاتا مارتینو، سرمربی سابق بارسلونا و آرژانتین که در ژانویه 2019 پس از قهرمانی در MLS با آتالانتا یونایتد، هدایت مکزیک را پذیرفته بود، نتوانست چهارمین سالگرد حضورش در ال‌تری را تجربه کند. پایان مارتینو زمانی فرا رسید که مکزیک با تساوی مقابل لهستان و شکست دربرابر آرژانتین پیش از برد مقابل عربستان نتوانست از مرحله گروهی جام جهانی صعود کند. بدین ترتیب مکزیک نتوانست برای اولین بار از سال 1976به مرحله حذفی جام جهانی برسد. فدراسیون فوتبال مکزیک گفته است که طی دو ماه آینده جانشینی را تعیین خواهد کرد و گفته می شود که مارسلو بیلسا در میان نامزدها خواهد بود.

روبرتو مارتینز - بلژیک

جام جهانی 2022 / آخرین قربانیان قطر؛ از تیته تا فن‌خال و مارتینز شیاطین سرخ در آخرین رقص نسل طلایی خود حرفی برای گفتن نداشتند. پس از اینکه روملو لوکاکو در بازی مقابل کرواسی فرصت‌های زیادی را از دست داد، حذف بلژیک رقم خورد و پایان سلطنت مارتینز با سوت پایان بازی تایید شد. فدراسیون فوتبال بلژیک از خدمات مارتینز تشکر کرد اما گفت که تیم "شکست خورده و ملت خود را ناامید کرده است". تیری هانری، دستیار مارتینز، برای حضور در نقش سرمربی مورد علاقه بلژیکی‌ها است.

اوتا آدو – غنا

جام جهانی 2022 / آخرین قربانیان قطر؛ از تیته تا فن‌خال و مارتینز آدو که در فوریه جایگزین میلووان راجواچ شده بود، تنها یک سال به عنوان سرمربی غنا دوام آورد. غنا هرگز شبیه تیمی نبود که برای جام جهانی آماده شده و آنها با وجود پیروزی مقابل کره‌جنوبی، در ادامه با شکست مقابل پرتغال و اروگوئه از مرحله گروهی کنار رفتند. فدراسیون فوتبال غنا اعلام کرده است که برای انتخاب سرمربی جدید عجله نخواهد کرد اما کریس هاتون سرمربی سابق برایتون که دستیار آدو در قطر بود، در میان افراد مورد نظر قرار دارد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...