جام جهانی 2022/ مسی؛ رکوردهایی که شکست، رکوردهایی که می‌شکند 

لیونل مسی در دیدار برابر کرواسی، رکوردهای مختلفی را جابه‌جا کرد.
کدخبر (111715) | 23 آذر 1401 | ساعت 18:06
0 171
جام جهانی 2022/ مسی؛ رکوردهایی که شکست، رکوردهایی که می‌شکند 
لیونل مسی در دیدار برابر کرواسی، رکوردهای مختلفی را جابه‌جا کرد.

به گزارش سرخ نیوز، لیونل مسی 35 ساله نمایش قابل چشمگیر دیگری را در جام جهانی به نمایش گذاشت و در بازی مقابل کرواسی یک گل زد و یک پاس گل داد تا کشورش با نتیجه 3-0 پیروز شود و جواز حضور در فینال این دوره را کسب کند. در حالی که قهرمانی در جام جهانی تنها هدفی است که او در قطر به دنبال آن است، جادوگر کوچک همچنان به شکستن رکوردهای دیگر در این راه ادامه می‌دهد. چهار مورد از آنها از جمله تبدیل شدن به رکورددار گلزنی آرژانتین در تاریخ جام جهانی، در پیروزی مقابل کرواسی به دست آمد.

ضربه پنالتی او در نیمه اول باعث شد تا این اعجوبه آرژانتینی به رکورد یازده گلی ملی در جام جهانی برسد و از گابریل باتیستوتا عبور کند. او همچنین اکنون رکورد بیشترین پاس گل توسط یک بازیکن آرژانتینی در جام جهانی را در اختیار دارد. مسی با پاس گلی که در اختیار جولیان آلوارز قرار داد، تعداد پل گل‌های خود را به 9 رساند تا از رکورد دیگو مارادونا عبور کند.

پنالتی لیونل مسی برابر کرواسی

رکورد سوم پس از گلزنی و پاس گل او مقابل کروات‌ها به دست آمد. این بدان معناست که او اکنون در چهار بازی جام جهانی هم گل زده و هم پاس گل داده و به نوعی اولین بازیکنی است که این کار را انجام داده است. مسی با تجربه 20 بازی در جام جهانی وارد این مسابقات شد، اما اکنون در راه رسیدن به فینال، تعداد بازی2های خود را به عدد 26 رسانده است. او حالا رکورد 25 بازی در جام جهانی که متعلق به لوتار ماتئوس آلمانی بود را تحت الشعاع قرار داده است.

مسی پیش از بازی با کرواسی هم رکورد جدیدی را در قطر به ثبت رسانده بود. در حالیکه مارادونای افسانه‌ای 21 بازی در جام جهانی انجام داده بود، مسی برای شکستن این رکورد فقط به بازی مقابل عربستان و مکزیک نیاز داشت. رکورد دیگری هم وجود دارد که مسی پیش از سفر به قطر نیم نگاهی به آن داشت اما حالا که جام به پایان راه خود رسیده شکستن این رکورد تقریبا محال خواهد بود. 

او در حال حاضر تعداد گل‌هایش در جام جهانی را به 11 گل رسانده اما هنوز 5 گل با رکورد بهترین گلزن تاریخ مسابقات یعنی میروسلاو کلوزه فاصله دارد. در شرایطی که تنها یک بازی برای آرژانتین باقی مانده، مسی برای شکستن این رکورد باید در فینال 6 گل به ثمر برساند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...