جام جهانی 2022/ آنتوان گریزمان و بازگشت آستریکس

آنتوان گریزمان در قامت یک ستاره دست‌نیافتنی در ترکیب تیم ملی فرانسه ظاهر شده است.
کدخبر (111611) | 23 آذر 1401 | ساعت 15:00
0 471
جام جهانی 2022/ آنتوان گریزمان و بازگشت آستریکس
آنتوان گریزمان در قامت یک ستاره دست‌نیافتنی در ترکیب تیم ملی فرانسه ظاهر شده است.

به گزارش سرخ نیوز، چهار سال پیش وقتی در استادیوم لوشنیکی مسکو از گریزمان پرسیدند که آیا او اکنون با بهترین‌های فوتبال دنیا در یک سطح قرار دارد یا خیر؟ آنتوان گریزمان به تازگی قهرمان جهان شده بود؛ در واقع مفهوم اصلی سوال این بود که او از نسل بازیکنانی از فرانسه است که قهرمانی و بار تیم بر دوش وی بوده است؟ یعنی از نسل بازیکنانی مانند میشل پلاتینی که با فرانسه قهرمان اروپا شد یا زین‌الدین زیدان که با فرانسه در سال 1998 به قهرمانی جهان رسید.

پاسخ گریزمان در آن زمان نه بله بود و نه خیر، اما به نظر نمی‌رسید که او تمایل داشته باشد که با پلاتینی مقایسه شود. او بیشترین گل فرانسه را در آن مسابقات به ثمر رسانده بود و در فینال یک پنالتی را بدست آورد. با قد و قامت، موهای بلوند و ایده‌های حیله‌گرش، تنها چیزی که واقعا کم داشت، کلاه بالدار آستریکس (از شخصیت‌های معروف کتاب‌های کمیک فرانسوی) بود. 

جام جهانی 2022/ آنتوان گریزمان و بازگشت آستریکس

چهار سال بعد، قبل از جام جهانی قطر، چیزی از این تصویر باقی نمانده بود. گریزمان به یک مشکل اساسی تبدیل و اصولاً مشکلات حتی قبل از جام جهانی روسیه آغاز شده بود. گریزمان در آستانه انتقال از اتلتیکو مادرید به بارسلونا بود که در واقع گامی منطقی برای یک این بازیکن بود. اما گریزمان این تصمیم را نه بی سر و صدا و مخفیانه، بلکه به پرهیاهوترین شکل ممکن انجام داد و حتی در مورد آن یک فیلم مستند با عنوان "تصمیم گیری" ساخته شد.

یک سال پس از به نمایش آمدن آن فیلم، گریزمان با مبلغ 120 میلیون یورو به کاتالونیا رفت که باعث شد هر دو باشگاه از دست او عصبانی شوند و دوباره تمسخرها بیشتر شود. وضعیت حتی پیچیده تر هم شد. سبک بازی او با بارسلونا مطابقت نداشت و خود باشگاه در آستانه ورشکستگی قرار گرفته بود. گریزمان به‌عنوان یک بازیکن پردرآمد بدون اینکه بتواند خودش را در تیم ثابت کند، در مرکز توجهات قرار داشت و گهگاه به تیتر خبرها تبدیل می‎شد. او بیشتر از اینکه بخاطر عملکردش مورد توجه رسانه‌ها باشد، به دلیل تولد دخترهایش در خبرها نامش دیده می‌شد.

جام جهانی 2022/ آنتوان گریزمان و بازگشت آستریکس

در سال 2021 او به صورت قرضی با گزینه خرید به اتلتیکو بازگشت. با توجه به نوع قرارداد دو باشگاه، گریزمان در مورد حضور در زمین با محدودیت مواجه و به همین دلیل آمار استفاده از او مانند یک کارگر موقت بود. در نهایت دو باشگاه در ماه اکتبر برای انتقال دائم مهاجم فرانسوی به توافق رسیدند و پس از آن گریزمان به قطر سفر کرد.

گریزمان که اکنون 31 سال دارد، در قطر بیش از هر بازیکن دیگر تیم ملی فرانسه در زمین جنگندگی و دوندگی داشته است. او در فضای پشت مهاجم اولیویه ژیرو و بین امباپه و عثمان دمبله بازی می‌کند. گریزمان می دود، می جنگد و پرسینگ را رهبری می‌کند. در غیاب پل پوگبا و انگولو کانته، او تبدیل به یک بازیکن تثبیت کننده خط میانی شده است، این در حالی است که مهارت های تهاجمی خود را از دست نداده است. 

هیچ بازیکنی در جام جهانی بیشتر از او پاس‌های به اصطلاح کلیدی یعنی پاس‌هایی که منجر به موقعیت گل می‌شود، نداده است. او در بازی مقابل انگلیس هر دو پاس گل را فراهم کرد اگرچه حدود 14 بازی ملی است که این بازیکن گلزنی نکرده است.

جام جهانی 2022/ آنتوان گریزمان و بازگشت آستریکس

برای درک اینکه چرا گریزمان در این نقش جدید شکوفا شده، باید کمی به زندگی نامه او بپردازید. در کودکی به دلیل ضعف جسمانی او در گودالی در مدرسه افتاد. پس از آن یک مربی از منطقه باسک به طور تصادفی او را کشف کرد و به او گفت که به رئال سوسیداد در سن سباستین بپیوندد.

گریزمان به آنجا نقل مکان کرد و فرزندخوانده یک مربی جوانان از اروگوئه شد. او سپس در اتلتیکو با مربی آرژانتینی دیگو سیمئونه ملاقات کرد. سیمئونه فوتبال جمعی متعصبانه را ترویج می‌دهد. در مکتب او هر بازیکنی بخشی از سیستم است و هرکسی به آن پایبند نباشد بلیعده می‌شود. گریزمان اینگونه بزرگ شد. در قطر کسی نمی‌داند که اگر فرانسه قهرمان شود، باید این قهرمانی را به گریزمان نسبت دهد یا بازیکنی مانند امباپه که همه نگاه‌ها را به خود جلب کرده است. اما هر چه هست گریزمان از نسل زیدان، پلاتینی و دیگر ستارگان فوتبال فرانسه است که قهرمانی‌ها را رقم می‌زنند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...