پایان نسل طلایی فوتبال کرواسی؛ مودریچ، پریشیچ و یاران می‌روند

زمان آن فرا رسیده که به نسل بعدی فوتبال کرواسی نگاه کنیم.
کدخبر (111699) | 23 آذر 1401 | ساعت 17:56
0 84
پایان نسل طلایی فوتبال کرواسی؛ مودریچ، پریشیچ و یاران می‌روند
زمان آن فرا رسیده که به نسل بعدی فوتبال کرواسی نگاه کنیم.

به گزارش سرخ نیوز، برای تیم ملی کرواسی که برای دومین بار متوالی به نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ رسیده و برزیل را با یک شکست غیرقابل باور شوکه کرده بود، آرژانتین بسیار بزرگتر از حد تصور بود. لیونل مسی الهام بخش تیم ملی کشورش بود تا بتواند تیم سرسخت کرواسی را با سه گل شکست دهد و یک قدم دیگر به جامی که در حسرت آن باقی مانده، نزدیکتر شود.

اما برای لوکا مودریچ، کاپیتان کرواسی این آخرین شانس او برای قهرمانی در جام جهانی بود. او اواخر بازی تعویض شد و در میان تشویق هواداران هر دو تیم که به یکی از بزرگان فوتبال دنیا ادای احترام می‌کردند، زمین را ترک کرد. کرواسی برای رسیدن به مقام سومی با فرانسه یا مراکش بازی خواهد کرد، اما زمان آن فرا رسیده که به نسل بعدی فوتبال این کشور نگاه کنیم.

پایان نسل طلایی فوتبال کرواسی؛ مودریچ، پریشیچ و یاران می‌روند

انتظارات در مقابل عملکرد

کرواسی که چهار سال پیش فینالیست جام جهانی روسیه شد، انتظار نمی‌رفت به خصوص پس از تساوی 0-0 با مراکش ضعیف در اولین بازی گروهی خود، این بار دوباره به این مرحله راه پیدا کند. عملکرد این تیم با پیش رفتن مسابقات به خوبی رشد کرد. روحیه بازیکنان کرواسی بارزترین ویژگی آنها در این مسابقات بود و همان باعث شد تا این تیم بتواند پس از یک رالی نفس گیر مقابل ژاپن و برزیل در مراحل یک هشتم و یک چهارم نهایی، در ضربات پنالتی پیروز شود.

اما رسیدن به نیمه‌نهایی شانس بیشتری را میلبید. اگر روملو لوکاکو در آخرین بازی مرحله گروهی مقابل کرواسی یکی از فرصت‌های طلایی خود را به گل تبدیل می‌کرد، ممکن بود کرواسی در همان مرحله گروهی حذف شود. کروات‌ها مطمئناً جذاب‌ترین تیم قطر نبودند و فقط یکی از شش بازی را در وقت‌های قانونی یا اضافه بردند، اما شکست دادن آنها سخت بود و انتظارات برای رسیدن به دومین فینال متوالی جام جهانی را بالا بردند زلاتکو دالیچ، سرمربی تیم فوتبال کرواسی گفت "آنها به دستاوردهای بزرگی دست یافتند و نسل طلایی فوتبال کرواسی هستند."

چه کسی خداحافظی می‌کیند؟

در سن 37 سالگی، مودریچ احتمالاً در آخرین جام جهانی خود حضور پیدا کرده است، اما او همچنان می تواند برای مسابقات قهرمانی اروپا در سال 2024 حضور داشته باشد. ایوان پریشیچ و دژان لوورن هر دو 33 ساله و آندری کراماریچ 31 ساله هستند. دالیچ می‌گوید "احتمالا این پایان نسل طلایی ما در جام جهانی باشد. چند نفر از آنها در سنی هستند که بازی در جام جهانی 2026 برایشان غیرممکن خواهد بود". دالیچ که کرواسی را به فینال روسیه رسانده، تصمیم دارد همچنان روی نیمکت کروات‌ها بنشیند. قرارداد او تا یورو 2024 اعتبار دارد.

نسل بعدی

یوسکو گواردیول مدافع میانی یکی از بازیکنان برجسته جام جهانی بوده و حالا از سوی بزرگترین باشگاه‌های اروپایی پیشنهاد دارد. او قادر نبود جادوی مسی را روی گل سوم آرژانتین متوقف کند، اما به نظر می‌رسد که در آینده یک چهره کلیدی برای کشورش خواهد بود. متئو کواچیچ در سن 28 سالگی یک بازیکن ملی پوش باتجربه است و زمانی که مودریچ کنار برود می‌تواند تاثیرگذارترین بازیکن خط میانی لقب بگیرد.

پایان نسل طلایی فوتبال کرواسی؛ مودریچ، پریشیچ و یاران می‌روند

آینده کرواسی

رقابت برای کسب مقام سوم ممکن است یکی از بیهوده‌ترین بازی‌های فوتبال به نظر برسد، اما برای کرواسی اینگونه نیست. مودریچ می‌گوید "مسابقه را می‌بریم و با مدال به کرواسی برمی‌گردیم. برای کسب مدال برنز باید همه چیز را کنار بگذاریم و به هوادارانمان اجازه دهیم یک بار دیگر جشن بگیرند". همچنین با بازی‌های مقابل ولز و ترکیه در ماه مارس، رقابت‌های مقدماتی یورو 2024 برای کروات‌ها آغاز می‌شود.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...