رکوردهای مارادونا و مسی چگونه باهم مقایسه می‌شوند؟

با قهرمانی مسی در جام جهانی 2022، عده ای ماموریت او را تکمیل شده دانسته و ستاره آرژانتینی را بالاتر از ماردونا به عنوان بهترین بازیکن تاریخ می خوانند.
کدخبر (115143) | 29 آذر 1401 | ساعت 14:52
0 585
رکوردهای مارادونا و مسی چگونه باهم مقایسه می‌شوند؟
با قهرمانی مسی در جام جهانی 2022، عده ای ماموریت او را تکمیل شده دانسته و ستاره آرژانتینی را بالاتر از ماردونا به عنوان بهترین بازیکن تاریخ می خوانند.

به گزارش سرخ نیوز، لیونل مسی با تبدیل شدن به اولین کاپیتان آرژانتینی که پس از دیگو مارادونا قهرمان جام جهانی می‌شود، جایگاه خود را به عنوان یک اسطوره فوتبال تثبیت کرد. فوق ستاره پاری‌سن‌ژرمن به 36 سال انتظار سخت کشورش برای آوردن جام قهرمانی به خانه پایان داد. مسی در تساوی 3-3 فینال مقابل فرانسه دو گل به ثمر رساند و در ضربات پنالتی هم گلزنی کرد تا آرژانتین در نهایت قهرمان شود. پس از آن، تصویری مشابه با مارادونا که در آن جام را روی دوش دیگر بازیکنان روی سر برده بود، از مسی به ثبت رسید تا بیش از هر زمانی مقایسه این دو بازیکن افسانه‌ای تاریخ فوتبال دنیا، ملموس شود. رکوردهای مارادونا و مسی چگونه باهم مقایسه می‌شوند؟ این دو بازیکن نمادین و چپ پای فوتبال علاوه بر اینکه به افتخارات و عناوین قابل توجهی در فوتبال دست یافتند، رکوردهای تقریبا بی‌ظیری هم دارند. در رقابت‌های ملی آنها به فاصله 4 دهه از یکدیگر قهرمان جام جهانی شده‌اند. اما چیزی که مسی بیشتر از مارادونای فقید دارد یک جام قهرمانی کوپا آمریکا است که سال گذشته آن را به دست آورد. او در 172 بازی خود در تیم ملی آرژانتین، 98 بار گلزنی کرده است که به طور میانگین در هر بازی بیش از نیم گل زده است. در همین حال، مارادونا با 34 گل در 91 بازی خود بازنشسته شد، یعنی کمی بیش از یک گل در هر سه بازی. در سطح باشگاهی، مسی قبل از اینکه در تابستان 2021 به شکلی عجیب و با قراردادی آزاد راهی پاریس شود، خودش را در بارسلونا تثبیت کرد. او در طول 17 سال حضور در نوکمپ، 672 گل در 778 بازی به ثمر رساند. او در بارسلونا ده قهرمانی لالیگا و چهار قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد. پس از انتقال به پاری‌سن‌ژرمن روند گلزنی او کمی آسیب دید و در 53 بازی تنها 23 گل به ثمر رساند اما ستاره آرژانتینی توانست قهرمانی لیگ فرانسه و جام حذفی را هم به عناوینش اضافه کند. در مجموع مسی در طول دوران حرفه‌ای خود 39 جام کسب کرده در حالی که مارادونا 11 جام را به دست آورده است. مارادونا که دو سال پیش در ماه ژوئن درگذشت، در سال 1981 با بوکا جونیورز قهرمان لیگ آرژانتین شد و سپس به بارسلونا رفت. در اسپانیا، مارادونا سه جام داخلی را به دست آورد و به او کمک کرد تا یک انتقال پرسر و صدا به ناپولی ایتالیا داشته باشد. در آنجا او دو بار قهرمان لیگ و دو جام داخلی و یک جام یوفا شد. تعداد کل گل‌ها و بازی‌های مارادونا در سطح باشگاهی مورد بحث است اما به طور عمده تعداد گل‌هایش در 490 بازی 259 گل گزارش شده است. رکوردهای مارادونا و مسی چگونه باهم مقایسه می‌شوند؟ در زمینه افتخارات فردی مسی رکورد دریافت هفت توپ طلا را به نام خود دارد. مارادونا هرگز واجد شرایط دریافت این جایزه نبود، زیرا در آن زمان این جایزه فقط به بازیکنان اروپایی که در اروپا بازی می‌کردند، تعلق داشت. سرانجام فیفا جایزه بهترین بازیکن سال خود را با توپ طلا ادغام کرد. مارادونا در سال 2000 برنده جایزه بهترین بازیکن قرن فیفا شد و در سال 1995 توپ طلا را برای خدماتش به فوتبال تصاحب کرد. استعدادهایش او را به مربیگری فوتبال رساند و در زمان هدایت تیم ملی با مسی همکاری کرد. 12 سال بعد، مسی با بالا بردن جام جهانی در جشن و شادی قهرمانی از اسطوره و نماد فوتبال کشورش تقلید کرد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...