پاسخ دندان شکن هادی چوپان به ادعای بدنساز سابق و حمایت فیل هیث از چوپان + عکس

کدخبر (116242) | 01 دی 1401 | ساعت 16:14
39 523086
پاسخ دندان شکن هادی چوپان به ادعای بدنساز سابق و حمایت فیل هیث از چوپان + عکس
اشتراک یک پست از سوی “ریچ گاسپاری” بدنساز بازنشسته در اینستاگرام و انتقاد از عضلات پشت هادی چوپان پادشاه جدید مستر المپیا، موجب به راه افتادن بحثی داغ میان هواداران پرورش اندام و موضع گیری برخی از بدنسازان سابق شده است.

گزارش زنده مستر المپیا ۲۰۲۳ بیشتر بخوانید

بیشتر بخوانید

به گزارش سرخ نیوز و به نقل از “فیتنس ولت” روز گذشته ریچ گاسپاری بدنساز حرفه ای دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی، به بررسی رقابت دسته آزاد مستر المپیا 2022 و کارشناسی کیفیت عضلات شرکت کنندگان پرداخت.

گاسپاری در دوران رقابت خود در مستر المپیا با فرم بدنی متمایز از دیگر مدعیان پای به استیج مسابقات می گذاشت. بدنی کم حجم تر از سایرین، اما با عضلات کاملا تفکیک شده و کیفیت عضلانی بالا که کوچک ترین جرئیات در آن رعایت شده بود. او هیچ گاه نتوانست در مستر المپیا تاج گذاری کند، اما در دوره ای به فتح این عنوان نزدیک شده بود.

زمانی که “لی هنی” افسانه‌ای با هشت عنوان قهرمانی پیاپی بر مستر المپیا حکمرانی می کرد، ریچ گاسپاری در رقابتی میلی متری با او به سه نایب قهرمانی در المپیا به دوران حرفه ای خود پایان داد.

مقایسه هادی چوپان و دوریان یتس

گاسپاری با به اشتراک گذاشتن عکسی به مقایسه عضلات پشت هادی چوپان و دوریان یتس (قهرمان افسانه دهه نود مستر المپیا) پرداخت که با واکنش قهرمان جدید مستر المپیا مواجه شد.

یکشنبه هفته جاری جامعه بدنسازی شاهد قهرمانی هادی چوپان در آزاد مستر المپیا ۲۰۲۲ و نزول جایگاه بیگ رامی قهرمان دو دوره قبل به رتبه پنجم بود. در اتفاق جالبی دیگر، “درک لانسفورد” قهرمان سال گذشته دسته ۲۱۲ پوند به نایب قهرمانی دسته آزاد مستر المپیا رسید.

در حالی که هادی چوپان کیفیت بدنی بهتری نسبت به دیگر مدعیان داشت، گاسپاری مدعی شد بدن های امروزی به خصوص در عضلات پشت، فاقد کیفیت و تفکیک عضلانی مناسب هستند.

انتقاد گاسپاری از عضلات پشت هادی چوپان / واکنش چوپان: حرفه‌ای باش اقای گاسپاری

گاسپاری ادامه داد که مقایسه عکس عضلات پشت هادی چوپان و دوریان یتس به خوبی روشن می سازد که عضلات پشتی قهرمانان امروزی فاقد کیفیت لازمیست که شایسته یک قهرمان مستر المپیاست. گاسپاری نوشت:

یه چیز جالب برای شما که ببینید. این عکس مقایسه ایست بین دوریان یتس زمانی که به تازگی قهرمان مستر المپیا ۱۹۹۲ شده بود و در کنارش هادی چوپان که به تازگی قهرمان مسترالمپیا ۲۰۲۲ شده است. همان طور که می بینید ۳۰ سال قبل بدنسازان عضلات سفت و سخت تری داشتند. من احساس خوبی نسبت به عضلان جلوی بدن هادی داشتم و کیفیت عضلانی خوبی داشت. اما در عضلات پشت درک لانسفورد وضعیت بهتری داشت. این عکس توسط یکی از بدنسازان اواخر دهه هشتاد و اوایل دهه نود برای من فرستاده شده است. شما چه نظری دارید بچه ها؟

هادی چوپان با کامنتی زیر این پست به این نکته اشاره کرد که عضلات پشت دوریان یتس نقطه قوت این بدنساز بودند و همچنین اشاره ای به زاویه دوربین و نور صحنه در خلق این تصویر داشت.

هادی در کامنتی دیگر چوپان نوشت: «این مثل اینه که ما عکس عضلات بازوی تو را با رونی کلمن مقایسه کنیم. به نظرت این مقایسه درست است؟» (اشاره به یکی از نقاط قوت بدن رونی کلمن که عضلات بازوی حجیم او بودند)

هادی همچنین در کامنتی دیگر به تفاوت رنگ بدن، نور صحنه و کیفیت دوربین ها اشاره کرد و از گاسپاری خواست که حرفه‌ای باشد.

ورود فیل هیث به بحث در حمایت از هادی چوپان

فیل هیث قهرمان هفت دوره مستر المپیا وارد بحث شد و در حمایت از هادی چوپان به تغییر نورپردازی، رنگ بدن، تکنولوژی فیلمبرداری از اوایل دهه نود تا به امروز اشاره کرد و متذکر شد که باید با صرف نظر از تفاوت دهه ها به قهرمانان سخت کوشی چون هادی چوپان اعتبار داد. اودر پایین این پست و در پاسخ به کامنت “بری دی‌مای” بدنساز بازنشسته آلمانی که دیگر منتقد هادی بود نوشت:

بری دی‌مای، آرام باش. ما باید دستاوردها و پیروزی های امروز را جشن بگیریم در حالی که گذشته را نیز به یاد داریم. ما هم می توانیم ادعا کنیم رنگ هایی که امروزه به بدن می زنند بسیار تیره تر از سال های گذشته است و به علاوه عکس های آن دوره با دوربین ۳۵ میلی متری گرفته شده، نه با تکنولوژی امروز. ما می توانیم به بک گراند مشکی عکس های این دوره اشاره کنیم که راستی من به شدت دوستش دارم. چرا؟ چون شما عجیب ترین و فوکوس ترین میزان نور رو بر روی بدنتان در حین نمایش داشتید و برعکس این دوره با نور انواع ال ای دی های خشن که از همه جهات به روی شما می تابند نمایش نمی دادید. ما همه و در هر دوره با پارامترهایی کار می کنیم که بدنسازی، تکنولوژی و داوران پیشنهاد و ارائه می کنند. من اینجام تا به قهرمانان تمام دوره ها عشق بورزم و اعتبار بدم به قهرمانانی چون هادی چوپان که برای قهرمانی زجر کشیده اند.

او سپس به دو عکس متفاوت از فیگورش در یک شب اشاره می کند که با نور پردازی های مختلف متفاوت از هم به نظر می رسند. گاسپاری تنها بدنسازی نیست که به کیفیت بدن های امروزی اعتراض کرده است. سمیر بنوت قهرمان سابق مستر المپیا در سال ۱۹۸۳ میز در مصاحبه ای مدعی شد که بدنسازان نسل جدید به لحاظ کیفیت بدنی قابل مقایسه با هم نسلان او نیستند و باید فکری به حال این موضوع کرد.

نظر شما چیست؟ بدنسازان امروز پیشتازند یا شما هم موافق نظریه افت کیفی قهرمانان فعلی دنیای پرورش اندام هستید؟

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

کاربر سایت
04 شهریور 1402
درود بر جناب هادی چوپان،زحمت کشیدن و تمرینات پی در پی ایشان که انجام میدادن باعث پیروزی و سربلندیش شد،مزد زحماتش را بدست آورد،واقعا احسنت بر ایشان و همیشه موفق و سرافراز و پیروز باشند.
کاربر سایت
04 شهریور 1402
درود بر جناب هادی چوپان،زحمت کشید،مزد زحماتش را بدست آورد.تمام...
کاربر سایت
04 شهریور 1402
مارمولکهای چندش آور!
کاربر سایت
04 شهریور 1402
مهم نظرداوران هست که تعیین کننده فردقهرمانه😏😏
کاربر سایت
04 شهریور 1402
اگر از تعصب بگذریم حق با گاسپاری است ولی هادی هم اندام ورزیده ای دارد
کاربر سایت
04 شهریور 1402
دوستان در درجه اول باید بخود ببالیم برای داشتن همچین ور زشکار خوب و زیبای که داریم.بعدشم همانطور که آقا هادی گفتن پارامترهای زیادی مث نور زاویه عکس کنتراست بک گراند و حتی رنگی که ورزشکار زده خیلی تاثیر گذاره در کنار همه اینها هرکئ یه نقطه قوتی داره هادی عزیز عضلات جلوی سر سکینه و شکم و حتی این زیباتر و با تفکیک بالای رو پرورش داده.هادی عزیز دمت گرم و ایول اللاه .میدونیم که خیلی زحمت و سختی کشیدی و حتی چقدر از زندگی عادیت ....وهزینه های سنگینی کردی.من به عنوان یک ایرانی با غرور اسمت و به زبان میارم .میگم سیبیلی یَکی کا کوکو.
کاربر سایت
04 شهریور 1402
متاسفانه خیلیا متعصبانه نظر میدن و فارغ از احترام ب دیدگاههای مخلتف جبهه گیری میکنن،بنظرم در کیفیت تفکیک بدن شرکت کننده ها نسبت ب ادوار گذشته شاهد افت بودیم تا پیشرفت. هادی جان واقعا از نظر کات و خشکی بدن نسبت ب رقبا بهتر بود و همین مورد و یکم چاشنی سیاسی باعث برتریش شد. ولی از نظر استایل و پرستیژ اندامش خداییش هماهنگی و دلپذیری شکوه آقای اولی جهان رو شاهد نیستیم بحرحال ژنتیک وتناسب اندام نقش مهمی دارند.در کل باعث خوشحالی و غرور هست واسه همه مون و بخاطر پشتکار و زحماتش بهش تبریک میگیم.اما ب دیدگاههای هم با احترام نظر بدیم.
کاربر سایت
04 شهریور 1402
هر کسی ازاد هستش نظرش رو ابراز کنه، با این حال با اقای گاسپاری موافق نیستم. دم فیل هیث هم گرم
کاربر سایت
04 شهریور 1402
ما نظرمون اینه که چون یک ایرانی قهرمان شده باید اونقد انتقاد کنیم تا بزنیمش زمین دیگه مرغ همسایه همیشه غازه . امان از این قهرمان کشی
کاربر سایت
04 شهریور 1402
با عرض سلام دو عکس که گذاشته شده‌اند در حالت متفاوت هستند چون هادی چوپان هنوز عضلات پشت خود را باز نکرده و دوما واقعا نور پردازی هایی که از همه جهت هست باعث میشه سایه نداشته باشه و خطوط کات کمتری در بدن ورزشکاران مشاهده بشه
کاربر سایت
04 شهریور 1402
یکی از عوامل ایجاد عضله متفاوت در بدن، چه در پشت وچه در جلو، حالت دست هاست، مانند همین عکس که در عکس اول دست ها بالا گرفته شده، اما در عکس دوم اینطور نیست!!!
کاربر سایت
04 شهریور 1402
هرکسی هر نظری داره می‌تونه آزادانه دیدگاهشو نسبت به قهرمانی هادی چوپان ابراز کنه چه موافق چه مخالف هادی باشه برای ما ایرانیا کمترین اهمیتی داره چراکه به هادی چوپان با تمام وجود ابراز عشق و علاقه و هواداری میکنیم . هادی ممنونم که برای نام وطنت افتخار آفریدی دست مریزاد مرد👏
کاربر سایت
04 شهریور 1402
خب یه عکس هم از پاهای هادی و دوریان بزارین برا مقایسه اگه راست میگین .اون موقع مطمین باشین دوریان افسرده میشه
کاربر سایت
04 شهریور 1402
چوپان خوشم اومد... احسنت پسر چه جواب خوب و درست وازهمه مهمتر چقدم حرفه ای درمورد این عکس که یکی از منتقدانت واست فرستاده میدی... سرت سلامت داداش
کاربر سایت
04 شهریور 1402
کلا مردم همه چی قدیمی رو دوست دارن چون افسانه دوست دارن مسی هرکاری کنه به مارادونا نمیرسه چون اون قدیمی تره
کاربر سایت
04 شهریور 1402
نظرشو گفته هرچند چرت ولی گفته که گفته مهم هادی چوپانه
کاربر سایت
04 شهریور 1402
اون مصری بودکی بودکه قهرمان نشدعضله ای تربودحتی عضلات انتهای ران
کاربر سایت
04 شهریور 1402
خب راست میگه دیگه اصلا هیچی نداره پشتش این چوپان. ولی دوریان عضلاته پشتش ثشنگ زده بیرون
کاربر سایت
04 شهریور 1402
دمت گرم هادی ایرانی.
کاربر سایت
04 شهریور 1402
این مقایسه اصلادرست نیست خب عضلات سینه ووشکم وپهلوی هادی هم بادوریان مقایسه کنیدهربدنسازی نقاط قوت وضعفی داره والبته عضلات پشت هادی ضعیف نیست شایددرحددوریان نباشه امامعیارکات بدن است که واقعا آقای مسترحقشه بجای انتقادحمایت کنید.این مزخرفات فقط حرف است وچیزی ازشایستگی قهرمان ماکم نمی‌کند.
کاربر سایت
04 شهریور 1402
کاش بدنسازان حرفه ای دوپینگ نمیکردن و از دارو و هورمونهای استروئید استفاده نمیکردن و با تستسترون طبیعی که توسط غدد بدن خودشون تولید میشه با تمرین عضلات خودشونو میساختن،راستش چون بدنسازی حرفه ای آلوده به دوپینگه به دل من نمیشینه فرقی هم نمیکنه قهرمان مسترش ایرانی باشه یا خارجی،یاد یه جمله از خاطرات رونی کلمن افتادم که گفته بود در اوایل کارش در بدنسازی بدون دوپینگ چهار سال شب و روز تمرین و تلاش کرده که مقام بدست بیاره ولی حتی در مسابقات ایالتی آمریکا هم موفق نشده مقام بیاره !!! و به همین دلیل ایشون هم شروع به دوپینگ و استفاده از استروئیدهای آنابولیک کرده تا میزان تستسترون بدنشو افزایش بده و بعد از اون بوده که قهرمانیهاش در سطح آمریکا و جهان ( مستر المپیا ) شروع شده،شاید بزرگترین دلیل افت فاحش بدن بدنسازان حرفه ای پس از بازنشستگی همین باشه و در کنارش هم باید تا آخر عمر با عوارض دوپینگ و استفاده از استروئیدها و داروها بسوزن و بسازن،به هر حال این حجم از عضلات حجم واقعی عضلات بدن انسان نیست و اگر بدنسازی حرفه ای بدون دوپینگ انجام بشه عضلات بسیار کوچکتر ولی در عوض زیباتر خواهد بود پس خیلی فرقی نمیکنه قهرمان کی و با چه بدنی باشه میخواد آرنولد باشه یا رونی کلمن و همینطور یتس یا هادی چوپان همشون دوپینگی و محصول استروئیدهای آنابولیک و تستسترونهای فیک هستن و برازنده قهرمان واقعی نیستن،امیدوارم هادی در آینده کمتر گرفتار عوارض ناشی از مصرف استروئیدها بشه و گرفتار افسردگی،عصبانیت و پرخاشگری،کوچک شدن بیضه ها،مشکلات کلیوی و سیروز کبدی و از کار افتادن کبد و کلیه ها نشه.
کاربر سایت
04 شهریور 1402
یک کلام کسی که از هادی انتقاد می‌کند وطن فروش ونادان است. داورهای دنیا قبولش دارن یک آدم حسود عوضی داره انتقاد الکی می‌کند. داداش حسود هرگز نیاسود
کاربر سایت
04 شهریور 1402
ما ایرانیها به قهرمان افسانه ای و زجر کشیده مان افتخار میکنیم.من بعنوان یک رزمنده و جانباز شیمیایی جنگ که هنوز سه ترکشدر بدن دارم به هادی افتخار میکنم و او را می‌ستایم.و او را افتخار ایران می دانم.
کاربر سایت
04 شهریور 1402
حالا یه ایرانی قهرمان شده انتقاد همه بالا گرفته .هرکس میاد یه نظری میده .اقاااااا اصلا شما راست میگید کیفیت قدیم خوب بود ولی الان هادی با وجود وضعیت موجود از همه بهتره بعدشم ما ایرانیا نیازی به رطبه و مقام نداریم هادی قبل از قهرمانی مستر المپیا پهلوان دل ایرانی ها بود
کاربر سایت
04 شهریور 1402
گاسپاری دنبال چی هستی؟ تو فقط به هادی بی احترامی نمیکنی،به رای داوران هم بی احترامی میکنی! چند تا عکس از هادی منتشر شده؟چرا انقدر عکسهای هادی کم هست؟ سعی کن ،کار با ارزش یک ورزشکار سخت کوش را با این کارها بی ارزش نکنی...
کاربر سایت
04 شهریور 1402
هادی کاری کرد که واقعا رویا پردازی رو به واقعیت تبدیل کرد دمش گرم انشالله ساله دیگه مثل امثال دهن همرو میبنده،بقیه حرفا هم زر،زر مفته که بر علیه هادی میگن،پرچمت بالا دلاور.❤👍
کاربر سایت
04 شهریور 1402
هادی جان دمت گرم ما که خودمون دیوونه ی این ورزشیم میدونیم چقد زحمت کشیدیو اذیت شدی تو راحت مبارکت باشه و اولی یرازندت بود
کاربر سایت
04 شهریور 1402
درود بر هادی چوپان هموطن عزیز ما با این قهرمانی بزرگ باعث شماها یه چیز خوب توی این روزها داشته باشید تا دربارش بنویسید
کاربر سایت
04 شهریور 1402
بدون هیچ شکی هادی چوپان گرگ پارسی یکی از بهترین قهرمانان تاریخ بدنسازی جهان است ...
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...