بزرگترین جنجال تاریخ بدنسازی؛ روزی که آرنولد به فساد متهم شد

کدخبر (118355) | 05 دی 1401 | ساعت 14:36
3 1650
بزرگترین جنجال تاریخ بدنسازی؛ روزی که آرنولد به فساد متهم شد
آرنولد شوارتزنگر و مایک منتزر، دو رفیق و دو رقیب جدی برای همدیگر در بدنسازی بوده اند.

گزارش زنده مستر المپیا ۲۰۲۳ بیشتر بخوانید

بیشتر بخوانید

به گزارش سرخ نیوز، دعوای مایک منتزر و آرنولد شوارتزنگر و اتهامات منتزر پس از آن، به یکی از بزرگترین جنجال‌ها در تاریخ بدنسازی تبدیل شد. منتزر چندین بار و در مصاحبه‌های مختلف اعلام کرد که در مستر المپیا 1980 تقلب شده است. در واقع شکایت منترز از شوارتزنگر به سال 1980 و رقابت آنها با یکدیگر برمی‌گردد. منتزر یک بار عنوان کرده بود که رفتار گستاخانه شوارتزنگر برای او خوشایند نبوده است. منتزر در مصاحبه‌ای با بیل فیلیپس در اوایل دهه 90، در مورد چگونگی تبدیل شدن آن حادثه به نقطه عطفی در زندگی‌ حرفه‌ایش صحبت کرد. بزرگترین جنجال تاریخ بدنسازی؛ روزی که آرنولد به فساد متهم شد در مورد آن مسابقه، منتزر به فیلیپس گفته بود:

"هرکس آن رقابت را دید، معتقد بود که تقلب شده است".

او عنوان کرد که در همان زمان بود که تصمیم گرفت از بدنسازی رقابتی کناره گیری کند. فیلیپس در ادامه این سوال را مطرح کرد که آیا این تنها دلیل یا عاملی در تصمیم گیری شغلی منتزر بوده است. منتزر در پاسخ گفته بود:

"زمانی واژه فساد زاییده ذهنم بود که با آن هیچ آشنایی نداشتم اما پس از آن مسابقات این واژه برایم مفهوم پیدا کرد و با آن آشنا شدم. به وضوح دیدم که فساد و تبانی در میان است. آن خباثت چیزی نبود که شما فقط در روزنامه‌ها و رمان‌ها درباره آن می‌خوانید. بلکه چیزی است که اطراف همه ما قرار دارد".

بزرگترین جنجال تاریخ بدنسازی؛ روزی که آرنولد به فساد متهم شد منترز می‌گوید تا پیش از سال 1980 هم به فساد و تبانی در مسابقات مشکوک بوده اما هیچگاه چیزی را به طور مستند و با چشمان خودش ندیده بود بنابراین اعتقادی هم به آن نداشته است.

"قبل از آن، من از حقایق خاصی اطلاع داشتم که من را به این باور رساند که ممکن است چنین چیزی در حال وقوع باشد. اما من آنقدر مطمئن نبودم. این مساله همه چیز را تحت تاثیر قرار داد و من نمی‌خواستم با چنین افرادی درگیر یا در ارتباط باشم و تصمیم گرفتم که این ورزش را کنار بگذارم".

بزرگترین جنجال تاریخ بدنسازی؛ روزی که آرنولد به فساد متهم شد منتزر علیرغم ترک مسابقات بدنسازی، همچنان به این ورزش نزدیک ماند. مایک منتزر در سال 1983 لس آنجلس، جایی که برای یک مجله تناسب اندام کار می‌کرد را ترک کرد. او از آنجا به فلوریدا نقل مکان کرد تا برای آرتور جانسون کار کند. او تنها شش ماه در آنجا ماند تا اینکه به اروپا رفت. منتزر در اروپا در نمایشگاه‌ها و سمینارهای مختلف حضور داشت. پس از آن به مدت یک سال و نیم منتزر روی مجله تناسب اندام خود کار کرد. او خودش آن را ویرایش و منتشر کرد. او آن را مجله بدنسازی نرم نامید. در اواخر دهه 80، منتزر به آرامی تجارت شخصی خود را ایجاد کرد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

کاربر سایت
04 شهریور 1402
منترز حقش خوردن
کاربر سایت
04 شهریور 1402
فیلمی در یوتیوب دیدم که اختصاصی ارنولد ومنتسر رو مقایسه کرده بود یعنی تصاویر برش داده بود کنار هم اورده بودشون اکثر موارد مقایسه آرنولد بهتر بود منتهی خوب امریکایی ها همیشه طلبکارن از عالم و آدم ارنولد نسبت به 75 خیلی افت کرده بود ولی باز استایل بهتری داشت و بی شک بازوهای بهتر و سینه و قفسه بهتر
کاربر سایت
04 شهریور 1402
شاید کمی کات بدنش بهتر بوده اما از نظر حجمو خصوصا استایل کلی اصلا در حده آرنولد نمیشد ،پهنای بالا تنه آرنولدو هنوزم کسی نداره اگر داروها و مکملهای فعلی در اونزمانم بود تا ۵۰ سال دیگم کسی نمیتونست به آرنولد برسه
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...