واکنش رییس فدراسیون شطرنج به کشف حجاب «خادم الشریعه»

رییس فدراسیون شطرنج به کشف حجاب «سارا خادم الشریعه» در مسابقات قزاقستان واکنش نشان داد.
کدخبر (119068) | 07 دی 1401 | ساعت 12:38
0 84
واکنش رییس فدراسیون شطرنج به کشف حجاب «خادم الشریعه»
رییس فدراسیون شطرنج به کشف حجاب «سارا خادم الشریعه» در مسابقات قزاقستان واکنش نشان داد.

به گزارش سرخ نیوز، «حسن تامینی» رییس فدراسیون شطرنج در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درخصوص حضور بدون حجاب «سارا خادم‌الشریعه» در مسابقات قزاقستان؛ اظهار داشت: این شطرنج‌باز به صورت آزاد و با هزینه شخصی در مسابقات سریع جهان که به میزبانی قزاقستان برگزار می‌شود حضور پیدا کرده است.

وی افزود: هر سال یکسری مسابقات در کشورهای مختلف برگزار می‌شود که شطرنج‌بازان به صورت آزاد در رقابت‌ها حضور پیدا می‌کنند و بازیکنانی که از طریق فدراسیون اعزام می‌شوند مجوز شورای برون مرزی را دارند. خادم‌الشریعه از طریق فدراسیون در این رقابت‌ها حضور نداشته و به صورت آزاد رفته و این اقدام را انجام داده است. انتظار نداشتیم که این شطرنج‌باز این اقدام را انجام دهد چون در مسابقات قبل با رعایت موازین شرکت کرده بود.

رئیس فدراسیون شطرنج همچنین با اشاره به عدم رویارویی دو شطرنج‌باز ایران در مسابقات قزاقستان مقابل شطرنج‌باز رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: یک بازیکن از رژیم صهیونیستی در این مسابقات حضور داشت که دو بار به بازیکنان ایرانی برخورد کرد و هر دو بار پویا ایدنی و بردیا دانشور حاضر به رویارویی با این بازیکن نشدند.

وی ادامه داد: این نگرانی وجود دارد که در مسابقات آینده نیز شاهد حضور شطرنج‌بازان رژیم صهیونیستی باشیم و به بازیکنان ایران برخورد کنند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...