واقعه پس از 25 سال؛ اولین گرنداسلم دنیای تنیس بدون راجر فدرر و سرنا ویلیامز

سرنا ویلیامز و راجر فدرر، در سال 2022 از تنیس حرفه‌ای بازنشسته شدند و هیچ یک از این دو اسطوره دیگر در مسابقات تنیس دیده نخواهند شد.
کدخبر (119565) | 08 دی 1401 | ساعت 14:44
0 112
واقعه پس از 25 سال؛ اولین گرنداسلم دنیای تنیس بدون راجر فدرر و سرنا ویلیامز
سرنا ویلیامز و راجر فدرر، در سال 2022 از تنیس حرفه‌ای بازنشسته شدند و هیچ یک از این دو اسطوره دیگر در مسابقات تنیس دیده نخواهند شد.

به گزارش سرخ نیوز، سرنا ویلیامز و راجر فدرر، دو تن از بزرگ‌ترین نام‌های دنیای ورزش، در سال 2022 از تنیس حرفه‌ای بازنشسته شدند. این بدان معناست که در فصل 2023 برای اولین بار از سال 1997 هیچ یک از این دو اسطوره دیگر در مسابقات تنیس دیده نخواهند شد. ویلیامز چند روز پس از اینکه 14 ساله شد، اولین بازی خود را در اکتبر 1995 انجام داد. اولین حضور او در مسابقات گرند اسلم به رقابت‌های آزاد استرالیا در سال 1998 برمی‌گردد و اولین قهرمانی از 23 قهرمانی گرنداسلم او در سال 1999 در اوپن آمریکا رقم خورد. جدا از آمار، نتایج و افتخارات، تاثیری که سرنا ویلیامز روی این ورزش گذاشت، او را به یکی از بهترین بازیکنان تمام دوران تبدیل کرد. این تنیسور افسانه‌ای آمریکایی در مسابقات ویمبلدون 2021، در جریان بازی دور اول خود مقابل آلیاکساندرا ساسنویچ از ناحیه همسترینگ دچار پارگی شد؛ اتفاقی که باعث شد او از دور مسابقات کنار بکشد و در نهایت مجبور به کناره‌گیری از ادامه فصل تنیس شد. او نتوانست تا 12 ماه آینده بازی کند و در ویمبلدون 2022 به عنوان یک بازیکن وایلدکارد به میادین بازگشت. ویلیامز در این مسابقات مقابل هارمونی تان فرانسوی در دور اول شکست خورد. واقعه پس از 25 سال؛ اولین گرنداسلم دنیای تنیس بدون راجر فدرر و سرنا ویلیامز این تنیسور 41 ساله پس از پیروزی در بازی اول خود در اوپن کانادا، اعلام کرد که مسابقات اوپن آمریکا 2022 آخرین تورنمنت حرفه‌ای او خواهد بود. ویلیامز در دور سوم در فلاشینگ میدوز مغلوب آژلا تاملیانوویچ استرالیایی شد و به دوران درخشان 27 ساله خود پایان داد. از سوی دیگر، فدرر اولین بازی خود را در ATP در سال 1998 انجام داد. در حالی که او برای اولین بار تجربه حضور خود در مسابقات گرند اسلم را در مسابقات آزاد فرانسه در سال 1999 بدست اورد. این تنیسور سوئیسی اولین عنوان مهم خود را در سال 2003 در لندن کسب کرد. در چند سال گذشته، فدرر 41 ساله با مصدومیت زانو دست و پنجه نرم کرد و حتی چندین عمل جراحی داشت. با این حال، هیچ تسکینی برای درد مداوم او وجود نداشت. در سپتامبر امسال، فدرر اعلام کرد که یک روز بعد از لیورکاپ 2022 برای همیشه با دنیای تنیس خداحافظی خواهد کرد. او ابراز تمایل کرد که آخرین مسابقه دوبل خود را در کنار رقیب و دوستش رافائل نادال انجام دهد. شماره یک سابق جهان که ۲۰ بار قهرمان گرند اسلم شده بود، پس از این دیدار بازنشسته شد. فدرر در آخرین گرند اسلم خود، در دور چهارم مسابقات ویمبلدون 2021 توسط هوبرت هورکاچ در ست‌های متوالی شکست خورد و حذف شد. واقعه پس از 25 سال؛ اولین گرنداسلم دنیای تنیس بدون راجر فدرر و سرنا ویلیامز

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...