نگاهی به تعداد گل های پله در دوران فوتبال / مروارید سیاه دست نیافتنی است

تعداد گلهای پله در مجموع 1283 بوده که یک رکورد دست نیافتنی به حساب می آید؛ همچنین گلهای پله در جام جهانی نیز 4 گل بوده اما رکورد او در جام جهانی به تعداد گل هایش برنمی گردد.
کدخبر (120534) | 10 دی 1401 | ساعت 13:55
0 267
نگاهی به تعداد گل های پله در دوران فوتبال / مروارید سیاه دست نیافتنی است
تعداد گلهای پله در مجموع 1283 بوده که یک رکورد دست نیافتنی به حساب می آید؛ همچنین گلهای پله در جام جهانی نیز 4 گل بوده اما رکورد او در جام جهانی به تعداد گل هایش برنمی گردد.

به گزارش سرخ نیوز، با درگذشت پله، یکی از ماندگارترین فوتبالیست های تاریخ به ابدیت پیوست؛ هنوز هم تعداد گلهای پله، یک رکورد دست نیافتنی است که احتمالا تا سال ها هیچ بازیکنی نمی تواند آن را بشکند.

تعداد گل های پله

پله در 1363 بازی موفق شده است 1283 گل به ثمر برساند و این رکورد در کتاب گینس ثبت شده است. این تعداد گل شامل تمام بازی های وی از جمله بازی های آماتوری و رده های پایه است. نکته جالب اینجاست که 21.5 درصد از تعداد گل های پله هتریک بوده اند. وی موفق شده است 92 هتریک انجام بدهد.

تعداد گلهای پله در سطح ملی

طبق اعلام فیفا تعداد گلهای پله برای برزیل به شرح زیر می باشد و درواقع، این لیستی از بهترین گلزنان تاریخ برزیل است که شامل پله هم می شود. ۱. پله – ۷۷ گل ۲. نیمار – ۷۷ گل ۳. رونالدو – ۶۲ گل ۴. روماریو – ۵۶ گل ۵. زیکو – ۴۴ گل در این خصوص آمار فدراسیون فوتبال برزیل متفاوت است و طبق این آمار، تعداد گل های پله در سطح ملی 95 گل است. ۱. پله – ۹۵ گل ۲. نیمار – ۷۷ گل ۳. رونالدو – ۶۷ گل ۴. زیکو – ۶۶ گل ۵. روماریو – ۵۶ گل گفتنی است که دلیل این اختلاف نیز تعریف متفاوت یک مسابقه بین المللی از سوی دو نهاد است.

گل های پله در جام جهانی

آمار گلهای پله در جام جهانی 4 گل و 7 پاس گل در 14 بازی بوده است. از این حیث و با توجه به گل های پله در جام جهانی، او با اووه زلر، میروسلاو کلوزه و کریستیانو رونالدو به‌عنوان تنها بازیکنانی پناخته می شوند که در چهار جام جهانی موفق به گلزنی شده‌اند. نکات جالب دیگر در خصوص گل های پله در جام جهانی ثبت سه رکورد است؛ 1- پله در فینال جام جهانی 1958 در مقابل سوئد دو گل به ثمر رساند و با 17 سال 249 روز به جوان ترین گلزن تاریخ فینال های جام جهانی تبدیل شد. 2- پله در زمانی که 17 سال 244 روز داشت در نیمه نهایی جام جهانی 1958 در مقابل فرانسه هت‌تریک کرد. این اتفاق 5 روز پس از آن افتاد که وی به جوان ترین گلزن تاریخ جام جهانی تبدیل شده بود. وولکات زمانی که 16 سال داشت به همراه انگلستان به جام جهانی 2006 رفت اما نتوانست هیچکدام از این دو رکورد را بشکند. 3- علاوه بر تمام اینها در کل 21 بازیکن بیش از یک بار قهرمان جام جهانی شده‌اند و در میان آن‌ها نام 16 برزیلی، 4 ایتالیایی و یک آرژانتینی دیده می‌شود که پله در صدر آن‌ها قرار دارد. برزیل 5 بار قهرمان جهان شده است که پله در 3 بار آن حضور داشته است در سال های 1958، 1962 و 1970. اسطوره فوتبال برزیل در ۸۲ سالگی درگذشت و پله در گورستان عجیب ecumenical necropolis دفن خواهد شد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...