دردسر جدی سجادی در مجلس؛ وزیر ورزش کارت زرد گرفت

در جلسه جلسه وزیر ورزش با مجلسی‌ها، انتقادات مهمی در حوزه‌های مختلف از جمله فوتبال مطرح شد که سجادی نتوانست نمایندگان را با پاسخ‌هایش قانع کند.
کدخبر (121838) | 13 دی 1401 | ساعت 07:52
0 84
دردسر جدی سجادی در مجلس؛ وزیر ورزش کارت زرد گرفت
در جلسه جلسه وزیر ورزش با مجلسی‌ها، انتقادات مهمی در حوزه‌های مختلف از جمله فوتبال مطرح شد که سجادی نتوانست نمایندگان را با پاسخ‌هایش قانع کند.

به گزارش سرخ نیوز، جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس آغاز شد. جلسه امروز در حالی برگزار شد رسیدگی به سوال مجتبی یوسفی نماینده اهواز، باوی، حمیدیه و کارون و تعداد دیگری از نمایندگان از حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 13 دی ماه) قرار داشت.

ابتدا سخنگوی کیمسیون فرهنگی، گزارش کمیسیون متبوعش درباره سوال از وزیر را قرائت کرد و پس از آن، سجادی توضیحاتی را درباره محورهای سوالات مطرح شده ارائه کرد.

سجادی: در جام جهانی نتیجه نگرفتیم اما در میدان، جوانمردی را به جهان نشان دادیم

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس به این سوال مجتبی یوسفی نماینده اهواز و ۵۷ نماینده مجلس پاسخ داد که علت سوءمدیریت در برنامه ورزش حرفه‌ای و بطور خاص فوتبال و هزینه های نامتعارف و عدم برخورد با سوءاستفاده کنندگان از بیت المال در قراردادهای مربیان خارجی تیم ملی و باشگاه‌های پرطرفدار استقلال و پرسپولیس و بستن قراردادهای نجومی با برخی بازیکنان و مربی های خارجی و عدم پیگیری به موقع حقوقی و محکومیت مکرر و پرداخت جریمه‌ها از بیت المال و دیپلماسی ضعیف وزرشی و حذف دو تیم پرطرفدار فوتبال و برخی تیم های ورزشی چیست؟

سجادی با گرامیداشت یاد شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس، به جام جهانی ۲۰۲۲ اشاره و اظهار کرد: «جام جهانی در اوج دوران فتنه و آشوب دشمنان قسم خورده انقلاب برگزار شد؛ دشمنان تمام نرم افزار و سخت افزار خود را در جنگ نرم و نیمه سخت به کار گرفتند تا از جامعه باشرف و غیور ورزش و ورزشکاران به نفع جبهه باطل سوءاستفاده کرده و به خیال واهی خود در این نبرد ترکیبی و شناختی پیروز میدان شوند.»

دردسر جدی سجادی در مجلس؛ وزیر ورزش کارت زرد گرفت

سجادی ادامه داد: «نقطه عطف و تلاقی تقلای نظام استکبار در جام جهانی متمرکز شد؛ آن ها پیاده نظام خود را از منافقان و سلطنت طلبان و تجزیه طلبان به کشور قطر فراخوانده و برای شکست نظام اسلامی در مستطیل سبز و سکوهای هواداری و حتی خارج از ورزشگاه ها طراحی پیچیده ای را برنامه ریزی کرده بودند.»

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه گوشه ای از خواب های خیالی و نقشه های شوم دشمنان را در جام جهانی بیان می‌کنم، افزود: «این نقشه ها با تلاش ارزنده و جهاد ارزشمند و گمنام و بی نشان فرزندان غیور این سرزمین ناکام مانده است. روباه پیر طراحی پیچیده ای برای پناهنده شدن بازیکنان داشت، همچنین نقشه خروج بازیکنان از زمین بازی حین انجام مسابقه بود. علاوه بر این تلاش همه جانبه ای برای فروپاشی تیم ملی از درون و توطئه های هدفمند برای جنجال آفرینی در سکوها با هدف متوقف کردن بازی صورت گرفت.»

سجادی اضافه کرد: «صدها نفر از منافقان با هواپیمای اختصاصی به قطر ‌اعزام شدند و همچنین شعارها و نمادها و ابزارهای ساختارشکنانه و فراگیر با هدف انزوای جمهوری اسلامی ایران ساخته شد، منتها با وجودی که  تمام سلطه گران از شیطان بزرگ تا روباه پیر و رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای غربی با طراحی موزاییکی و چند لایه ‌به دنبال فتنه جهانی بودند.»

وی خاطرنشان کرد: «با وجود نرسیدن به نتیجه دلخواه و فنی اما در میدان، فتوت و جوانمردی و روحیه پهلوانی و هویت ایرانی و اسلامی بار دیگر در جهان نشان داده شد و بار دیگر هیمنه دشمنان به خاک مذلت نشانده شد و نظام اسلامی با پیروزی و سرافرازی این مرحله را سپری کرد. این ها همه با ایمان و اخلاص توام با تدبیر همکاران عزیز در مجلس و وزارت خانه های خارجه، فرهنگ و اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه و وزرات ورزش رقم خورد.»

دردسر جدی سجادی در مجلس؛ وزیر ورزش کارت زرد گرفت

وزیر ورزش و جوانان از هیات رییسه و رییس مجلس خواست که جلسه غیرعلنی تشکیل داده تا درباره انفاقات دوحه فقط به نمایندگان توضیح دهد.

یوسفی: رئیس فدراسیون فوتبال به جای عذرخواهی، تفاخر می کند

مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس و در طرح سوال خود از وزیر ورزش پیرامون سوء مدیریت در برنامه‌های ورزش حرفه‌ای به ویژه فوتبال و بستر قراردادهای نجومی با برخی از بازیکنان بیان کرد: «شما اولین وزیری بودید که از جنس ورزش بود. در صحبت‌های خود اشاره کردید که در مدیریت فدراسیون‌ها و فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش وظیفه‌ای ندارد در حالیکه بر اساس قانون شرح وظایف و اختیارات وزارت ورزش که در سال ۹۹ تصویب و ابلاغ شد مسئولیت نظارت بر همه فدراسیون‌ها بر عهده وزیر ورزش است. فوتبال که می‌توانست عزت و افتخار این کشور باشد و البته هنوز هم مردم به اسطوره‌های فوتبالی خود که در طول تاریخ برای اهتزاز پرچم ایران تلاش کردند، علاقمند هستند.»

یوسفی در ادامه صحبت‌هایش، گفت: «با سومدیریت در فدراسیون فوتبال یک مربی خارجی در کنار هزاران مربی توانمند داخلی روی کار می‌آید که قریب به ۱۸۵ میلیارد تومان برای ۳۲ روز به این فرد داده می‌شود، یعنی معادل ۵.۸ میلیارد تومان روزانه به این مربی پرداخت شده. این عملکرد رئیس فعلی فدراسیون فوتبال است.»

کارلوس کی روش

نماینده اهواز ادامه داد: «رئیس فدراسیون فوتبال امروز باید پاسخگو باشد اما به جای اینکه برای ضعیف‌ترین نتیجه تیم ملی در جام جهانی عذرخواهی کند امروز با تفاخر با مردم برخورد می‌کند. ما از فوتبال کشور حمایت می‌کنیم اما امروز روز پاسخگویی است. تیم ملی ما ۶ گل از انگلیس خورد. برخی از تیم‌ها از محبوب‌ترین استان‌ها تا سایر استان‌های کشور به ۲۰۰ میلیون کمک نیاز دارند اما به آنها پرداخت نمی‌شود، در مقابل می‌بینیم برای ۳۲ بازیکن خارجی رده دهم در باشگاه‌ها چه مبالغی پرداخت می‌شود که نتیجه آن بدهی 7 میلیارد یورویی استقلال و ۱۱ میلیارد یورویی پرسپولیس شده است.»

یوسفی با اشاره به لوکادیا مهاجم پرسپولیس خطاب به حمید سجادی گفت: «چرا یک بازیکن درجه چندم هلندی را می‌آورید که میلیاردها تومان هم به او می‌دهید اما از ایران می‌رود و به مردم جمهوری اسلامی ایران می‌گوید آنها صد سال از دنیا عقب هستند. چرا باید چنین بازیکنی را بیاورید که اینگونه برخورد کند. اصلا چرا چنین مجوزی می‌دهید و آنوقت ۲۰۰ میلیون تومان به یک رشته ورزشی دیگر ندادید.»

یورگن لوکادیا

وی در ادامه تصریح کرد: «وظیفه نظارتی بر فدراسیون ها برعهده وزارت ورزش بوده است، متاسفانه ۳۵ مدیر کلان و ارشد در وزارت ورزش از بیرون آورده شدند و اکنون ۱۳ فدراسیون با سرپرست اداره می شود. بزرگان این کشور از ۱۰۰ سال قبل تا به امروز از اقوام مختلف برای اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران تلاش کردند. حاج قاسم قطعه قطعه شد تا پرچم این کشور بالا باشد اما امروز برای آوردن معدود ورزشکارانی به روی سکو مجبور شدیم از ابزارهای دیگری استفاده کنیم.»

وی ادامه داد: «ورزشکاران زن و مرد ما عزیز هستند و همه آنها برای اهتزاز پرچم ایران تلاش می کنند اما بعضا افرادی رانت خوار نیز دیده می شوند. شما از صندوق کارآفرینی امید پول برداشتید و آن را به استقلال و پرسپولیس بردید. برخی از افراد پول های نجومی از پول بیت المال در این حوزه دریافت کردند.»

یوسفی در ادامه تاکید کرد: «یک زمانی وقتی تیم فوتبال ما برنده می شد، برخی کشورهای منطقه برای عزت تیم فوتبال ایران خوشحالی می کردند، این عزت انقلاب اسلامی است. امروز در فدراسیون ها چه کسانی را به کار گرفته ایم؟ برخی سالیان سال در این فدراسیون ها و در وزارت ورزش حضور داشتند اما امروز به کجا رسیده ایم؟ چه میزان از استعدادهای داخلی استفاده شده است؟ چطور با یک بازیکن رده چندم هلندی در باشگاه ها قرار داد میلیاردی بسته می شود و بعد همان بازیکن می رود و می گوید ایرانی ها ۱۰۰ سال عقب هستند؟ اما برای پرداخت مطالبات تیم های محلی هزینه ای نمی کنید. جمهوری اسلامی ایران افتخار می کند که همواره در کنار جوانان بوده اما چه میزان از جوانان این کشور در حوزه ورزش حمایت کرده ایم؟ در فدراسیون اتومبیلرانی برای زدن یک پیست اتومبیلرانی هزاران مانع ایجاد می کنیم اما اینگونه در فوتبال هزینه می کنیم؟»

یوسفی خطاب به وزیر ورزش اضافه کرد: «انتظار ما از شما بیش از این بود. در این کشور ورزشکاران زن و مرد حاضرند جان خود را برای این پرچم فدا کنند. هویت ایرانی – اسلامی افتخار ماست. در برنامه های ارائه شده از سوی شما که ۸ محور داشت. 2 محور آن به توجه به فدراسیون ها و ورزش حرفه ای و دیپلماسی ورزشی برمی گردد، سوال بنده این است دیگر کدام فرد از باشگاه و فدراسیون های ما شکایت کرده اما نتوانسته علیه ما رای بگیرد؟ باورها و برنامه های شما با دولت سنخیتی ندارد. چندین فدراسیون ما در محافل بین المللی حذف شدند. متاسفانه تیمی که به کار گرفته اید توانمند نیست برای شما آرزوی توفیق دارم اما به شرط تجدید نظر در مدیریت.»

نمایندگان قانع نشدند، حمید سجادی کارت زرد گرفت

در نهایت نمایندگان از توضیحات وزیر ورزش قانع نشدند و به وی کارت زرد دادند تا سجادی دومین کارت زرد خود را از مجلس دریافت کند. پیش از این نیز وزیر ورزش از نمایندگان مجلس کارت زرد گرفته بود.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...