پرسپولیس- نساجی از نگاه آمار؛ حسرت 30 ساله مازندرانی ها مقابل سرخ ها

تیم نساجی در حالی در هفته پایانی نیم فصل لیگ برتر به مصاف پرسپولیس می رود که چیزی در حدود ۳۰ سال است موفق به شکست این تیم نشده است.
کدخبر (121937) | 13 دی 1401 | ساعت 11:35
0 191
پرسپولیس- نساجی از نگاه آمار؛ حسرت 30 ساله مازندرانی ها مقابل سرخ ها
تیم نساجی در حالی در هفته پایانی نیم فصل لیگ برتر به مصاف پرسپولیس می رود که چیزی در حدود ۳۰ سال است موفق به شکست این تیم نشده است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، در هفته پایانی نیم فصل رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، تیم پرسپولیس از ساعت ۱۶ روز پنجشنبه در ورزشگاه آزادی میزبان تیم فوتبال نساجی است. طبق برنامه لیگ برتر، علی صفایی این بازی را سوت می زند. پرسپولیس- نساجی از نگاه آمار؛ حسرت ۳۰ ساله مازندرانی ها مقابل سرخ ها برتری مطلق سرخ ها مقابل نساجی دو تیم، تاکنون ۸ بار در تاریخ لیگ برتر با هم مصاف داشته اند که حاصل آن ۵ برد و سه تساوی سرخپوشان بوده است. به عبارتی نساجی هنوز در لیگ برتر موفق به شکست پرسپولیس نشده. البته این دو تیم، در مجموع ۲۰ بار در مسابقات مختلف (لیگ قدس، لیگ آزادگان، جام حذفی و لیگ برتر) با هم رو به رو شده اند که طی آن یک پیروزی برای نساجی بدست آمده و در سایر دیدارها، ۱۱ برد برای پرسپولیس و ۷ تساوی به ثبت رسیده است. پرسپولیس- نساجی از نگاه آمار؛ حسرت ۳۰ ساله مازندرانی ها مقابل سرخ ها حسرت ۳۰ ساله ناگفته نماند تنها پیروزی نساجی مقابل پرسپولیس به لیگ آزادگان باز می گردد. این بازی که در تاریخ دوم تیر ماه ۱۳۷۱ در قائمشهر برگزار شد با برتری دو بر صفر میزبان به پایان رسید و در واقع تیم نساجی چیزی نزدیک به ۳۰ سال است موفق به شکست پرسپولیس نشده است. البته این تیم ریشه دار و قدیمی بعد از آخرین تقابلی که با سرخ ها در سال ۷۳ داشت، دیگر مقابل این تیم قرار نگرفت تا سال ۹۷ که دوباره به سطح اول فوتبال کشور بازگشت و به این ترتیب رقابت دو تیم دوباره از سر گرفته شد. پرسپولیس- نساجی از نگاه آمار؛ حسرت ۳۰ ساله مازندرانی ها مقابل سرخ ها عابدیان؛ نخستین گلزن اولین دیدار رسمی پرسپولیس و نساجی از سری مسابقات لیگ قدس در روز یکم مرداد سال ۶۸ در قائمشهر برگزار شد که با تک گل رضا عابدیان به سود میهمان خاتمه یافت. آخرین مصاف دو تیم، در ورزشگاه امام رضا مشهد انجام شد که با برتری سه بر یک شاگردان گل محمدی همراه بود. کمال کامیابی نیا، وحید امیری و حامد پاکدل برای پرسپولیس و کریم اسلامی برای نساجی گلزنی کردند. این بازی از دور برگشت لیگ برتر بیست و یکم برگزار شد. پرسپولیس- نساجی از نگاه آمار؛ حسرت ۳۰ ساله مازندرانی ها مقابل سرخ ها ۵ تایی شدن نساجی در آزادی بهترین نتیجه تاریخ دو تیم هم به برد ۵ بر یک پرسپولیس برابر نساجی در سال ۷۱ باز می گردد که سرخپوشان در دور برگشت لیگ آزادگان با هت تریک حمید روزبهانی و گلزنی شیرمحمدی و حمید درخشان برابر نساجی به برتری رسیدند. البته پرسپولیس به غیر از این بازی،نتایج پرگل دیگری هم مقابل حریف داشته که از جمله آنها باید به برتری ۴ بر صفر در جام حذفی سال ۶۹ و همچنین پیروزی ۳ بر صفر در لیگ چهارم آزادگان اشاره داشت.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...