سجادی: استراماچونی گفت بمانم به پولشویی متهم می شوم!

صبح امروز جلسه هیات دولت برگزار شد و حمید سجادی وزیر ورزش پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.
کدخبر (122357) | 14 دی 1401 | ساعت 12:11
0 50
سجادی: استراماچونی گفت بمانم به پولشویی متهم می شوم!
صبح امروز جلسه هیات دولت برگزار شد و حمید سجادی وزیر ورزش پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.

به گزارش سرخ نیوز، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص سوال نمایندگان درخصوص عملکرد وزارت ورزش گفت:

سوال و نظارت حق مجلس است و نمایندگان ابزارهای نظارتی دارند که یکی از آنها سوال و تذکر است. سوال درباره ورزش حرفه ای و پرسپولیس و استقلال بود و پاسخ سوالها را کامل و کارشناسی و جامع با هماهنگی معاونت‌های مربوطه قبلا هم ارسال کرده بودیم و دیروز هم در مجلس توسط من توضیح داده شد و رایی که دادند این بود که از پاسخ ها قانع نشدند. اشکالی هم ندارد، یا قانع می شوند و یا قانع نمی شوند از این دوحالت خارج نیست.

وی افزود:

نوع سوال طوری بود که 90درصد متوجه عملکرد فدراسیون‌ها به ویژه فوتبال بود. قطعا فوتبال روز دنیا نیازمند یکسری استانداردسازی است و فوتبال حال حاضر کشورمان باید متحول شود که نیازمند سازو کارها و تغییرات و رویکردهای مدیریتی است. نگاهمان به فوتبال باید عوض شود و انتظار خانواده ورزش و فوتبال این است که فوتبال در کشور طبق استانداردهای روز پیش برود ولی بخشی از سوال نماینده محترم این بود که چرا جریمه شدیم و در پرونده مربیان خارجی بازنده می شویم و مجبور می‌شویم مبالغ سنگینی پرداخت کنیم؟
سجادی: استراماچونی گفت بمانم به پولشویی متهم می شوم!

سجادی ادامه داد:

اهالی ورزش خودشان پاسخ این سوالات را می دانند؛ ما یکسری تحریم‌های ظالمانه داریم که بخشی مراودات بانکی هست و طبق قوانین فیفا اگر تاخیری در پرداخت بازیکن یا مربی خارجی داشته باشیم، می‌تواند شکایت کند و با جریمه حقش را بگیرد. بحث دیگر این است که مربیان خارجی دوست دارند که پولشان در حساب بانکی شان بنشیند چون یک قانون در دنیا به اسم پولشویی هست و اگر پول نقد بدهید یا از مبادی مختلف خرد خرد به حسابش پول ریخته شود تداعی پولشویی را دارد.

وی افزود:

یکی از نمایندگان مجلس سوال کرد که چرا باید در پرونده های بین المللی ببازیم؟ یکی از دلایل، پرداخت‌های مالی هست که این پرداخت‌ها دو پاشنه آشیل دارد که یکی مشکل مراودات بانکی در تحریم‌ها هست؛ کما اینکه یکی از دلایل رفتن استراماچونی از ایران این بود که از صرافی‌های مختلف به حسابش پول ریختند و استراماچونی گفت که من به پولشویی متهم می شوم و نمی توانم باشما کار کنم و از ایران رفت.
سجادی: استراماچونی گفت بمانم به پولشویی متهم می شوم!

وزیر ورزش تصریح کرد:

در زمان من یک مربی خارجی نبوده که چنینی اتفاقی برایش بیفتد ولی نمایندگانی هستند که اتفاقا دوستمان هم هستند و سوال کردند و من که 16ماه است وزیرم باید جواب دهم؛ هرچند در آن تقصیری ندارم. اگر کسی به پاسخم گوش دهد و احترام بگذارد بحث دیگری است و وظیفه من پاسخگویی است.

سجادی درباره پرونده سرخابی‌ها نیز گفت:

خصوصی سازی 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس با حضور در فرابورس، استارت زده شد و امروز ما شاهد روند رو به جلو کار این دو باشگاه هستیم. اگر یادتان باشد 2 تیم استقلال و پرسپولیس در بحث مجوز حرفه ای کنفدراسیون فوتبال آسیا به مشکل خوردند که باعث شد یکسال از حضور در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا محروم شوند. تمام این موضوع 4 دلیل اصلی داشت که همین الان امروز به شما توضیح خواهم داد.
سجادی: استراماچونی گفت بمانم به پولشویی متهم می شوم!

وزیر ورزش و جوانان در ادامه افزود:

بدهی های مالی و مالیاتی باشگاه ها، حق پخش و مالکیت مشترک باشگاه ها عمده ترین موضوعاتی بودند که موجب شد تا این 2 باشگاه محروم شوند. مسئله مالکیت باشگاه ها با خصوصی سازی آنها بر طرف شد در خصوص مالیات هم می توانند به صورت روز استعلام بگیرند این مشکل را هم حل کردیم. بدهی های 2 باشگاه هم طبق برنامه و قانون در حال پیگیری و حل است. حق پخش هم خداراشکر با همکاری که با صدا و سیما داریم مشکلی نداریم.

وی ادامه داد:

تنها استقلال بود که با صدا و سیما به مشکل خورد که بسیار این موضوع خود ما را هم ناراحت کرد و این اتفاق اصلا قابل قبول ما نبود رفتارهایی شکل گرفت که به دور از حرفه‌ای گری بود. استقلال در آن زمان یادش رفت که صدا و سیما یک دستگاه حاکمیتی و دولتی است. امروز خداراشکر هیچ مشکلی وجود ندارد و با تعامل کار ها در حال انجام است و امیدواریم مشکلی رخ ندهد.
سجادی: استراماچونی گفت بمانم به پولشویی متهم می شوم!

سجادی در حاشیه جلسه هیأت دولت در خصوص سوال خبرنگاران در خصوص وام ازدواج جوانان اظهار کرد:

در بحث جوانان امروز در هیئت دولت مصوبه ای را نداشتیم اما با توجه به شرایط اقتصادی روز کشور با همکاران خود مشورت کردم و قرار است به زودی با معاون امور جوانان بر اساس واقعیت ها و اتفاقات روز کشور و آمار و ارقامی که از وام ازدواج جوانان داریم یک پیشنهادی را به هیأت دولت و رئیس جمهور دهیم تا بتوانیم بر روی مبلغ وام ازدواج تجدید نظر کنیم. تلاش ما بر این است منابع آن را تأمین کنیم تا این امر هم محقق شود. این که جوانان زیر 25 سال 150 میلیون وام بگیرند برای ازدواج به شخصه به عنوان وزیر ورزش و جوانان نمی توانم آن را قبول کنم.

وی افزود:

خودم 2 جوان دارم که در شرف ازدواج هستند و خودم با این موضوع را درک می‌کنم. جوانان ما امروز آیا می توانند با 150 میلیون تشکیل خانواده بدهند؟ و حدود 6 ماه تا یکسال خیالشان راحت باشد که در شروع زندگی که تشکیل داده اند لذت ببرند و در آرامش زندگی کنند. بخشی از ایجاد آرامش برای جوانان همین وام ازدوج خواهد که امیدوارم بتوانیم در این مورد هم کار بسیار خوبی را انجام دهیم.
سجادی: استراماچونی گفت بمانم به پولشویی متهم می شوم!

وزیر ورزش تصریح کرد:

وام ازدواج 150 میلیون تومانی برای هر جوان مبلغ کمی است و ما می خواهیم به یاری خداوند طرح جامع و پخته‎‌ای را به هیأت دولت ارائه دهیم تا مورد تأیید قرار بگیرد. مطمئن هستم که رئیس جمهور با آن موافقت خواهد کرد. این را هم باید اعلام کنم ما به زودی این طرح را به هیأت دولت خواهیم آورد تا تصویب شود.

سجادی در پایان خاطر نشان کرد:

اگر طرح افزایش وام ازدواج جوانان در هیأت دولت تصویب شود قطعا در ردیف بودجه سال آینده هم لحاظ خواهد شد. گرانی های کشور باعث شد تا ما در این خصوص تدابیری را بیاندیشیم و تجدید نظری را در خصوص وام ازدواج داشته باشیم.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...