رحمتی: از بازیکنانم ناراضی هستم

سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک گفت: از عملکرد بازیکنانم راضی نیستم.
کدخبر (122440) | 14 دی 1401 | ساعت 14:43
0 47
رحمتی: از بازیکنانم ناراضی هستم
سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک گفت: از عملکرد بازیکنانم راضی نیستم.

به گزارش سرخ نیوز، "سید مهدی رحمتی" پس از شکست یک بر صفر آلومینیوم اراک مقابل فولاد در نشست خبری، اظهار داشت: قبل از صحبت کردن درباره بازی باید درمورد مسئله مهم‌تری صحبت کنم. چند وقتی است در صدا  و سیمای ما باب شده که افراد خیلی راحت به خودشان اجازه می‌دهند به اسطوره‌های مملکت و افرادی که برای فوتبال ایران زحمت کشیده‌اند، خیلی راحت بی‌احترامی کنند. این مسئله‌ای که می‌گویم کاملا فوتبالی است و به جنبه‌هایش دیگر کاری ندارم. علی دایی، یحیی گل‌محمدی و سایر افرادی که برای این فوتبال زحمت کشیده‌اند، افرادی نیستند که بخواهیم به همین راحتی به خودمان اجازه بدهیم در صدا و سیمای کشور به آن‌ها توهین کنیم.

وی افزود: من و خیلی از مردم خوب کشورم از این اتفاق ناراحت هستند. از همین تریبون که مصاحبه من در صدا و سیما پخش می‌شود، از مسئولان محترم خواهش می‌کنم و استدعا دارم برای افرادی که  تریبون در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد، فیلتری قرار بدهند. روزهای زیادی بوده که خود ما با گل‌های علی دایی، گل‌محمدی و سایر بزرگانی که برای این فوتبال زحمت کشیده‌اند، خوشحالی کرده‌ایم.  بازی‌ ایران و استرالیا یادتان است؟ من در آن زمان فوتبالیست نشده بودم اما پس از پیروزی تیم ملی خودمان با زحمات این عزیزان و افتخارآفرینی‌شان در خیابان خوشحالی کردم.

دروازه‌بان اسبق تیم ملی اضافه کرد: کسی نیست که در فوتبال دنیا، علی دایی را نشناسد. سال‌های سال آقای گل جهان بوده و همه او را می‌شناسند. شاید خیلی از مردم دنیا پرچم ایران را نشناسند اما دایی را می‌شناسند. همانگونه که آمار گرفته بودند، شاید 20 تا 30  درصد مردم دنیا پرچم انگلیس را نشناسند اما دیوید بکهام را می‌شناختند.  باز هم از همین تریبون خواهش می‌کنم فیلتری را قرار داده و اجازه ندهند هرکسی به خودش اجازه بدهد به اسطوره‌های کشور در ورزش، هنر، موسیقی، سینما و... بی‌احترامی کند. باید با این مسئله برخورد کنیم.

رحمتی درخصوص بازی توضیح داد: به تیم فولاد تبریک می‌گویم. این سه امتیاز مبارک‌شان باشد. از خودم و بچه‌های آلومینیوم راضی نیستم. با اینکه قبل از گل خوردن موقعیتی به فولاد نداده بودیم و پس از گل هم فرصتی ندادیم، در طول مسابقه بازی را کامل در اختیار داشتیم و تیم فولاد از اندوخته‌اش دفاع می‌کرد. به دلیل خوب دفاع کردن‌‌شان شاید خوب نتوانستیم موقعیت ایجاد کنیم.

وی افزود: اواخر نیمه اول ضربه سر وحید محمدزاده باید گل می‌شد. موقعیت های دیگری هم داشتیم.مسئولیت باخت با من است و این موضوع بر گردن من است‌‌. از طرفداران عزیز آلومینیوم عذرخواهی می‌کنم‌‌. باید شخصیت پیدا کنیم و جایگاه خود را بدانیم‌. اگر دنبال پیشرفت و ترقی هستیم هم من و هم بازیکنان تیمم خیلی بیشتر از این باید زحمت بکشیم. شاید ۲۰ دقیقه ابتدایی را خوب شروع نکردیم. اگر خوب شروع می‌کردیم، قطعا گل نمی‌خوردیم اما در ادامه سعی داریم این باخت خانگی را جبران کنیم.

سرمربی آلومینیوم عنوان کرد: به فولاد تبریک می‌گویم اما توقع من از بازیکنانم خیلی بیشتر از این‌ها است‌. واقعا دوست دارم خیلی ‌‌‌بیشتر از این تمرکز کنند. از لحاظ زحمت کشیدن نمی‌گویم زیرا خیلی خوب دویدند و خیلی خوب انرژی گذاشتند اما اگر دنبال جایگاه خوبی هستیم، باید تمرکز تیمی‌مان خیلی بیشتر از این باشد.

رحمتی در خصوص دلیل کم گل بودن و مشکلات نیم فصل اول لیگ برتر، پاسخ داد: فوتبال ما خیلی مشکل دارد و نمی توان درموردش صحبت کرد زیرا باید ساعت‌ها برایش وقت گذاشت اما طرفداران، مدیران و مسئولان فوتبال ما مقداری کم حوصله هستند. به همین دلیل بیشتر مربیان ابتدا دنبال گل نخوردن و انجام بازی تدافعی هستند. از این طریق دنبال نتیجه گیری هستند. در فوتبال دفاع کردن راحت است اما حمله کردن و ایجاد موقعیت خیلی کار سختی است. تیم ما امروز به خوبی این کار را انجام می‌داد  اما برخی مواقع دچار بدشانسی شده و توپ‌هایمان تبدیل به گل نمی‌شود.

وی افزود: مشکل اصلی همین است. جواد نکونام سه سال است در فولاد کار می‌کند و بازیکن‌های دلخواهش را گرفته است‌. تمام تفکراتش را به بازیکنان منتقل کرده و این کارها را در زمین انجام می‌دادند‌. ما هم نیاز به زمان داریم. در ادامه خیلی بهتر از این می‌شویم. در پنجره نقل و انتقالاتی نیم فصل که دومین دوره پنجره نقل و انتقالاتی من با آلومینیوم است، تعدادی بازیکن از تیم جدا خواهند شد و نفراتی اضافه می‌شوند که اشتیاق و انگیزه برای بازی کردن داشته باشند و اشباع نشده اند. سعی داریم بازیکنانی بگیریم که به تیم آلومینیوم کمک کنند.

سرمربی آلومینیوم درمورد اینکه احساس می‌شد فولاد امروز با ترکیبی از تیم کارلوس کی‌روش و کشورهای عربی به میدان رفت، توضیح داد: باید به سبک و سیاق هر مربی‌ای احترام بگذاریم. من درباره تیم فولاد صحبت نمی‌کنم همانگونه که در هیچ یک از نشست‌های خبری‌ام درمورد حریف صحبت نکرده‌ام ولی ما مقابل پرسپولیس هم به این شکل باختیم. مقابل تراکتور هم ۹۰ دقیقه حمله کردیم و ۱۲ موقعیت بالای ۹۰ درصد داشتیم. این قدرت تیمی آلومینیوم را می‌رساند. به همین دلیل از انرژی و توانی که بازیکنان می‌گذارند کاملا راضی هستم اما تمرکزمان پایین است.

رحمتی ادامه داد: اگر قرار است تیمی بالای جدول باشد، در بالای جدول ماندگار باشد و به درجات بالا و جایگاه‌های خوب برسد، باید بیشتر از این تمرکز داشته باشد‌.

وی درخصوص اینکه آیا آلومینیوم با توجه به نایب قهرمانی فصل گذشته در جام حذفی، امسال برنامه جدی تری برای این رقابت‌ها دارد، گفت: برای کسب و ارتقای جایگاه خوب در هر دو جام برنامه داریم‌. از همان روز اول سعی می‌کنیم با تمام قوا شرکت کنیم. واقعا نه عادت دارم و نه در ذهنم است که تیمی را ضعیف ببینم‌. با تمام توان برای بازی جام حذفی می‌رویم زیرا بحث استراحت و میدان دادن به بازیکن جوان نداریم.  زیرا تا اینجای فصل که آمده ایم به برخی‌ها جمع بندی ها رسیده‌ام که کدام بازیکنان می توانند به ما کمک کنند و در نیم فصل دوم کدام بازیکنان باید از جمع ما جدا شوند.

سرمربی آلومینیوم تصریح کرد: برای جام حذفی برنامه داریم اما در کل دیدگاه امسال آلومینیوم حفظ جایگاه سال قبل و حفظ روند خوب مان بوده است. می‌بینید تیم‌های بزرگ اینجا می‌آیند یا وقتی به شهرشان می‌رویم به راحتی نمی‌توانند ما را ببرند یا دست کم با حداقل گل می بازیم‌. بیشتر هدف گذاری ما برای سال آینده است اما برای جام حذفی هم آماده می شویم تا جایگاه بهتری کسب کنیم‌.

رحمتی درباره لیست نقل و انتقالاتی آلومینیوم  و اینکه ایا برای جذب حامد پاکدل با پرسپولیس صحبت کرده،گفت: فعلا با هیچ بازیکنی صحبت نکرده‌ایم‌ اما چند بازیکن را در اختیار باشگاه قرار داده‌ام که می توانید اسامی آن‌ها را از مدیرعامل باشگاه بپرسید. ۳_۲ نفر دیگر هم که تا امروز با ما بوده‌اند، از آلومینیوم جدا خواهند شد. واقعا دیکر انرژی ندارم که بخواهم روی برخی موارد بیهوده اصرار کنم. اگر قرار بود اتفاقی بیفتد تا نیم فصل می‌افتاد و اکنون که نیفتاده این نفرات هم از جمع ما جدا می‌شوند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...