مجیدی با کدام رزومه گزینه هدایت تیم ملی شده؟

در حالی از فرهاد مجیدی به عنوان گزینه هدایت تیم ملی نام برده می شد که جز یک قهرمانی با استقلال در کارنامه این مربی هیچ نقطه روشنی دیده نمی شود.
کدخبر (122317) | 14 دی 1401 | ساعت 11:34
0 43
مجیدی با کدام رزومه گزینه هدایت تیم ملی شده؟
در حالی از فرهاد مجیدی به عنوان گزینه هدایت تیم ملی نام برده می شد که جز یک قهرمانی با استقلال در کارنامه این مربی هیچ نقطه روشنی دیده نمی شود.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، قرارداد کارلوس کی روش با فوتبال ایران پس حذف تیم ملی از رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به پایان رسید و اکنون با گذشت هفته ها از این اتفاق، مسئولان فدراسیون همچنان به دنبال جانشینی برای این مربی پرتغالی هستند. در روزهای اخیر حتی بحث تمدید با کی روش مطرح شد و دستیار این مربی از مذاکره فدراسیون با وی خبر داد که چندان با استقبال عمومی مواجه نشد. بسیاری از کارشناسان معتقدند ادامه همکاری با کی روش مساوی است با ناکامی دیگری برای فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا. گرچه رسانه‌های قطری از توافق این مربی پرتغالی با تیم ملی کشور خود خبر داده اند اما باید دید این موضوع چقدر به واقعیت نزدیک است؟ از آن طرف رسانه‌های اماراتی مدعی‌اند که فدراسیون فوتبال ایران با فرهاد مجیدی برای جایگزینی کارلوس کی‌روش مذاکره کرده است! این مربی هم اکنون هدایت تیم الاتحاد کلبا را برعهده دارد. این که مجیدی با کدام رزومه مورد توجه فدراسیون قرار گرفته است جای پرسش دارد؟ سوال مهم‌تر این است که فدراسیون چطور از یک مربی سرشناس و کارنامه‌دار مثل کی روش به یک مربی کم تجربه مثل مجیدی می رسد؟ مگر اسکوچیچ با این بهانه برکنار نشد که فاقد افتخار و بازی بین المللی است؟ چگونه است که فرهاد مجیدی با یک قهرمانی نوبرانه با استقلال و آن همه ناکامی در لیگ برتر و جام حذفی با استقلال و تیم امید گزینه نشستن روی نیمکت تیم ملی بزرگسالان برای حضور در جام ملت‌های آسیا می‌شود؟ به راستی کدام اتاق فکر فنی در حال تصمیم‌گیری برای تیم اول این فوتبال است؟ کمیته فنی فدراسیون فوتبال که مدت هاست منحل شده است. آیا ماجرای تیم امید در حال تکرار است و مجیدی به پیشنهاد یکی از همبازیان سابق خود به نیمکت تیم ملی ایران نزدیک شده؟ اصولی می گوید فدراسیون گزینه‌های متعددی را برای هدایت تیم ملی در نظر دارد و کی‌روش هم جزو گزینه‌هاست. این عضو هیات رییسه همچنین گفته برای انتخاب سرمربی تیم ملی باید متغیرهای مختلفی را در نظر بگیرند و مطابق با آن تصمیم‌گیری کنند! اگر معیارهای هیات رییسه مطابق با انتخاب های قبلی اعضای آن باشد باید منتظر یک انتخاب عجیب دیگر برای تیم ملی بود؛ چیزی شبیه فاجعه مارک ویلموتس که فوتبال ایران را تا حذف از جام جهانی پیش برد و غرق در یک بدهی مالی سنگین کرده است که راه نجاتی بر آن نیست. آن چه مسلم است اعضای فعلی هیات رییسه فدراسیون فاقد شرایط لازم برای تصمیم‌گیری درباره انتخاب سرمربی تیم ملی هستند و از این رو شاید نیاز به تشکیل یک کمیته فنی با حضور کارشناسان خبره ورزشی است.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...