آرنولد، کریس بامستد یا لی هنی ؛ کدام جوانترین مسترالمپیا تاریخ است؟

آرنولد شوارتزنگر جوانترین بدنسازیست که تاکنون عنوان مستر المپیا را در تاریخ بدنسازی کسب کرده است.
کدخبر (122508) | 15 دی 1401 | ساعت 13:36
2 487
آرنولد، کریس بامستد یا لی هنی ؛ کدام جوانترین مسترالمپیا تاریخ است؟
آرنولد شوارتزنگر جوانترین بدنسازیست که تاکنون عنوان مستر المپیا را در تاریخ بدنسازی کسب کرده است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، بدنسازی ورزشی است که در آن هیچ محدودیت سنی برای رقابت یا قهرمان شدن در یک رویداد وجود ندارد. یک ورزشکار ممکن است در اوایل دهه سوم زندگی خودش قهرمان شود، در حالی که دیگری ممکن است در اوایل دهه پنجم زندگی به قهرمانی برسد. هیچ قانون سیگمایی برای بهترین بودن وجود ندارد. با این حال، اجازه دهید نگاهی به چند بدنساز بیندازیم که اولین عنوان مستر المپیا را در اوایل دهه سوم زندگی خود کسب کردند.

بررسی کارنامه سه عنوان دار / جوان‌ ترین قهرمان مستر المپیا کیست؟

کریس بامستد دارنده 4 قهرمانی مستر المپیا فیزیک کلاسیک است؛ بامستد در مستر المپیا 2022 نیز قهرمان شد، لی هنی با 8 قهرمانی مستر المپیا و آرنولد شوارتزنگر با 7 قهرمانی مستر المپیا، غول‌های بدنسازی هستند که در این رشته نتایج بسیار درخشان و میلیون‌ها طرفدار در دنیا دارند. اما چه کسی جوان‌ترین قهرمان مستر المپیا است؟ همه این بدنسازان در مقاطع مختلف زمانی در رقابت‌های حضور داشتند. هیچ کدام با یکدیگر رقابت نکردند و هر سه در این ورزش موفق بوده‌اند. با این حال، لی هنی با هشت عنوان مستر المپیا برخلاف تصور، موفق ترین بدنساز در میان این افراد است، اما آیا او جوان‌ترین قهرمانی است که عنوان مستر المپیا را کسب کرده است؟ جالب اینجاست که همه این بدنسازان زمانی که اولین عنوان مستر المپیا را کسب کردند، از نظر سنی بسیار بهم نزدیک بودند. کریس بامستد که همراه چوپان از شاگردان هنی رامبد هستند اولین عنوان مستر المپیا فیزیک کلاسیک خود را در سال 2019 زمانی که 24 سال داشت به دست آورد. چندی پیش داستان آشنایی بامستد با همسرش مورد توجه هواداران قرار گرفت. این در حالی بود که لی هنی به عنوان پرافتخارترین بدنساز دنیا، اولین عنوان خود را در این رشته در سال 1984 زمانی که 25 سال داشت به دست آورد. آرنولد شوارتزنگر دارنده 7 مستر المپیا اولین عنوان خود را در سال 1970 زمانی که تنها 23 سال داشت به دست آورد که او را به جوان‌ترین بدنساز برنده مستر المپیا در تاریخ بدنسازی تبدیل کرده است. مقایسه آرنولد و چوپان نیز از موارد قابل توجه هوادران بوده است. آرنولد شوارتزنگر دوران بدنسازی شکوهمندی داشت؛ دورانی که نه تنها به رشد او در زندگی کمک کرد، بلکه طرفداران بدنسازی را نیز در تمام دنیا افزایش داد. شوارتزنگر که در مقطعی به فساد متهم شد، قهرمانی‌های خود را با بردن اولین جایزه مسابقات آماتور در سال 1967 آغاز کرد. اما هدف اصلی او فتح مستر المپیا بود و این کار را برای اولین بار در سال 1970 انجام داد. او پیش از بازنشستگی، شش بار پیاپی از سال 1970 تا 1975 قهرمان این مسابقات شد. سپس در سال 1980 یک بازگشت غافلگیرکننده داشت و هفتمین عنوان مستر المپیا را به دست آورد و در نهایت پس از آن برای همیشه بازنشسته شد. بدین ترتیب آرنولد شوارتزنگر جوانترین بدنسازیست که تاکنون عنوان مستر المپیا را در تاریخ بدنسازی کسب کرده است.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

کاربر سایت
04 شهریور 1402
برن خدا رو شکر کنن که غلام گوشت کوپ هنوز نیومده که اگه باید همه اینا باید برن غاز بچرونن
کاربر سایت
04 شهریور 1402
آرنولد اوقدر استایلش متفاوتو خاص بود که هیچکس نمیتونه بهش برسه فقط رونی کلمن قفسه سینش به پهنیه آرنولد بود ولی بقیه نه چون آرنولد حتی صورتشم مخصوص این ورزش ساخته شده بود
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...