درآمد حیرت‌ انگیز 400 میلیون پوندی بکهام از MLS

حقوق اولیه بکهام، زمانی که در سال 2007 به لس‌آنجلس گلکسی پیوست، 5.4 میلیون پوند بود اما واقعیت این بود که او به طور متوسط هفت برابر بیشتر از آن درآمد داشت.
کدخبر (122652) | 15 دی 1401 | ساعت 23:04
0 144
درآمد حیرت‌ انگیز 400 میلیون پوندی بکهام از MLS
حقوق اولیه بکهام، زمانی که در سال 2007 به لس‌آنجلس گلکسی پیوست، 5.4 میلیون پوند بود اما واقعیت این بود که او به طور متوسط هفت برابر بیشتر از آن درآمد داشت.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، کاپیتان سابق تیم ملی انگلیس در سال 2007 از زرق و برق رئال مادرید دل کند؛ بکهام به همراه همسرش ویکتوریا و سه پسرش به لس‌آنجلس نقل مکان کرد، فوتبال جهان را شوکه کرد. بکهام نه تنها قید حضور در لیگ قهرمانان اروپا را زد بلکه به لیگی پیوست که تنها 11 سال از شروع به کار آن گذشته بود و حتی پذیرفت که دستمزدش کاهش قابل توجهی داشته باشد.

داستان قرارداد عجیب دیوید بکهام با لس‌ آنجلس گلکسی

بکهام که در آن زمان فقط 31 سال داشت، سالانه 16.6 میلیون پوند در برنابئو درآمد داشت اما قراردادی به ارزش 5.4 میلیون پوند در سال در لس‌آنجلس را پذیرفت که کاهش 70 درصدی نسبت به درآمد قبلی او داشت. با این حال جو پمپلیانو، کارشناس تجارت و سرمایه‌گذاری ورزشی در توییتر به دو بخش باورنکردنی قرارداد لس‌آنجلس گلکسی اشاره دارد که نشان می‌دهد چگونه بکهام در طول پنج سال حضورش در این باشگاه بیش از 42 میلیون پوند در سال درآمد داشته است. اگرچه حقوق اولیه بکهام ممکن است زمانی که در سال 2007 به لس‌آنجلس گلکسی پیوست، 5.4 میلیون پوند بوده باشد اما واقعیت این بود که او به طور متوسط هفت برابر بیشتر از آن درآمد داشت. این به این دلیل است که بکهام قراردادش را طوری بست تا اطمینان پیدا کند که درصدی از کل درآمد باشگاه به او تعلق پیدا می‌کند. بدین ترتیب او از همه چیز از فروش بلیط و حمایت مالی گرفته تا فروش آبجو و هات داگ مبلغی را به دست آورد. این باعث شد که درآمد او در طول پنج سال به حدود 212 میلیون پوند افزایش یابد که 185 میلیون پوند بیشتر از دستمزد اصلی او بود.

دیوید بکهام ، پردرآمدترین فوتبالیست روی زمین!

بنابراین 42 میلیون پوند در سال، بکهام را به پردرآمدترین فوتبالیست روی زمین تبدیل کرد. او در MLS 118 بازی انجام داد و دو جام را به دست آورد. این معامله دیگری بود که به تعادل بانکی بکهام بیشتر کمک کرد. زمانی که او با لس آنجلس گلکسی قرارداد امضا کرد، توانست بندی را در قراردادش بگنجاند که مطابق آن پس از بازنشستگی، او حق خرید یک تیم MLS را به مبلغ 20 میلیون پوند پیدا می‌کرد. در آن زمان این اتفاق برای لیگ فوتبال آمریکا بسیار عالی به نظر می‌رسید، زیرا تورنتو به تازگی با 8 میلیون پوند به لیگ ملحق شده بود. با این حال، آمدن بکهام باعث پیشرفت و رشد بزرگی در این لیگ شد و تعداد تماشاگران 40 درصد افزایش یافت و قرارداد تلویزیونی از سال 2006 که 6.7 میلیون پوند ارزش داشت با رشد 3025 درصدی به ارزش 207 میلیون پوندی فعلی رسید. همچنین اکنون فرنچایزها نیز ارزش بیشتری پیدا کردند و به طور میانگین در سال 2022 به 484 میلیون پوند در مقایسه با 31 میلیون پوند در سال 2008 رسیدند.

راه اندازی اینتر میامی ، ارمغانی برای بکهام

در نتیجه، هزینه های توسعه یک باشگاه به طور قابل توجهی افزایش یافته است. به عنوان مثال نیویورک سیتی 83 میلیون پوند، آستین و نشویل 125 میلیون پوند و شارلوت 270 میلیون پوند برای ورود به MLS پرداخت کردند. اما بکهام قرارداد خود را قبلاً امضا کرده بود و اینتر میامی توانست در سال 2020 با مبلغی بسیار کمتر از قیمت نشویل در همان سال به لیگ ملحق شود. این بدان معناست که به طور کلی انتقال جنجالی 16 سال پیش بکهام به آمریکا با قرارداد 5.4 میلیون پوندی در سال که تنها 27 میلیون پوند برای او آورده داشت، بیش از 400 میلیون پوند را در طول مدت حضورش در لس آنجلس گلکسی و راه اندازی اینتر میامی برای بکهام به ارمغان آورده است.   بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...