فلوید می ودر ؛ بوکسوری که ادعا کرد از مایک تایسون و محمد علی کلی بهتر است!

کسی با 50 برد متوالی نمی‌تواند مدعی شود که بزرگترین بوکسور تاریخ است؛ منظور دقیقا فلوید می ودر است.
کدخبر (123234) | 18 دی 1401 | ساعت 14:52
7 971
فلوید می ودر ؛ بوکسوری که ادعا کرد از مایک تایسون و محمد علی کلی بهتر است!
کسی با 50 برد متوالی نمی‌تواند مدعی شود که بزرگترین بوکسور تاریخ است؛ منظور دقیقا فلوید می ودر است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، مایک تایسون و فلوید می ودر هم در داخل و هم در خارج از رینگ دو شخصیت برجسته بوکس بودند که همیشه در این ورزش جریان‌ ساز بودند. یقینا نمی‌توان منکر مهارت هر یک از این دو بوکسور شد. آنها میراث چشمگیری از خود به جای گذاشته اند که حتی امروز نیز زنده است. اما خصومتی که این دو بوکسور افسانه‌ای با یکدیگر دارند رازی پنهان نیست. تایسون اخیرا به درگذشت پله واکنش نشان داده است.

شکایت مایک تایسون از فلوید می ودر

هر دو بوکسور به انتقاد و تضعیف یکدیگر در موارد متعدد پرداخته‌اند اما یک اتفاق در لاس وگاس شرایط را تشدید کرده است. مایک تایسون وقتی فهمید که ظاهراً بر اساس شکایت فلوید می ودر، پلیس به محل اقامت او حمله کرده است، به شدت از این اتفاق عصبانی شد. تایسون در کتاب خود با اشاره به این موضوع نوشته این شرایط برایش با شکایت قانونی یک بوکسور دیگر بوجود آمده که به طور غیرمستقیم منظورش می‌ ودر بوده است. آیرون مایک این فرصت را پیدا کرد تا آنچه را که احساس می‌کند حقیقت است، تکرار کند. در جریان یک گردهمایی در محل اقامت دوستش هنری سجودو، مصاحبه‌کننده‌ای می‌خواست بداند چرا چاوز جونیور مورد احترام تایسون است. همانطور که هنری دلایل را توضیح می‌داد، مایک تایسون نیز به آنها ملحق شد. بعداً، سجودو نظر قهرمان سابق را در مورد اینکه آیا این بوکسور جوان نیاز به مبارزه دارد یا خیر، جویا شد. مایک تایسون توضیح داد:
"گوش کن، این کاری که او انجام داد عالی بود، درست است؟... اما در مقایسه با پدرش چیزی نیست."
و برای صحبت با تلفن به محل دیگری رفت. او ادامه داد:
"90 مبارزه بدون باخت!"
مصاحبه کننده تصحیح کرد:
 "89 بازی بدون باخت و سپس یک تساوی، درست است؟"
همه از حرکت حماسی خولیو سزار چاوز پدر حیرت زده شدند. تایسون فصل را به پایان رساند و گفت:
"نمی‌خواهم بشنوم که فلوید درباره 50 برد بدون شکست حرف می‌زند..".

فلوید می ودر : از محمد علی کلی و تایسون بهتر هستم!

در دوران پس از بازنشستگی، زمانی که همه قهرمانان سابق WBC گرد هم آمدند، مایک آهنین تصمیم گرفت عزم قهرمان بی چون و چرای سابق سبک وزن را آزمایش کند. تایسون طوری به سمت می‌ودر دوید که انگار می‌خواست به او ضربه بزند، اما قبل از اینکه بتواند با او تماسی داشته باشد، در کسری از ثانیه عقب کشید. با این حال، می‌ ودر عقب نشینی نکرد. گفته می‌شود که آنها بعداً کمی با ناراحتی یکدیگر را در آغوش گرفتند. پس از آن صحبت‌های می‌ ودر برای تایسون گران تمام شد. او در مصاحبه‌ای گفت که از محمد علی و مایک تایسون بهتر است. انتقاداتی که به خودش وارد شد، مایک را آزار نداد اما انتقادهایی که به الگویش یعنی محمد علی کلی وارد شد، او را به شدت آزار داد. می‌ودر این ادعا را بر اساس رکورد بی‌نقص 50 برد متوالی خود در زمان بازنشستگی مطرح کرد. جوانترین قهرمان سنگین وزن، در قسمتی از پادکست محبوب خود Hotboxin' با مایک تایسون گفت:
"فلوید مبارز بزرگی است، اشتباه نکنید. او 50 مبارزه داشت .خولیو سزار چاوز پدر قبل از شکست 89 برد داشت. کسی با 50 برد متوالی نمی‌تواند مدعی شود که بزرگترین بوکسور تاریخ است".
خولیو سزار چاوز اغلب به عنوان هفدهمین بوکسور برتر تمام دوران شناخته می‌شود. برای نزدیک به 25 سال، او بر سه دسته وزنی تسلط داشت: سوپر وزن، سبک وزن، سبک وزن. تا زمانی که چاوز در سال 2005 بازنشسته شد، 115 مبارزه انجام داده بود. از این میان، او 107 برد را ثبت کرد. هشتاد و شش برد او از طریق ناک اوت بود. در سال 2010 چاوز به تالار مشاهیر بین المللی معرفی شد.   بیشتر بخوانید: 

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

کاربر سایت
04 شهریور 1402
آمار چاوز حیرت آوره چطور میشه اینهمه سال در بهترین فرم خود بمانی ۱۰۸ از ۱۱۵ از یک اسطوره بر میاد
کاربر سایت
04 شهریور 1402
محمدعلی فقیدتنهاشکست دهنده جورج فورمن افسانه ای (دوره اول مبارزاتش)بوده وشکست دادن جورج امرمحالی برای سایرین محسوب میشده.محمدعلی وسلفش مایک آهنین بی همتاهستند.
کاربر سایت
04 شهریور 1402
کاش میشد اینارو به مبارزه دعوت کرد اوموقعه میفهمیدن بهترین نیستن دست بالای دست زیاده
کاربر سایت
04 شهریور 1402
منم خیلی دوست دارم بوکسور بشم لامصب پول کمه ارزوها زیاد
کاربر سایت
04 شهریور 1402
محمد علی یک افسانه بود هزار تا مبارزه بدون باخت داشته باشه هم باز محمد علی نفر اوله ..رقص پاش.وقتی حریف گیج بود ضربه نمی‌زد خیلی باید بزرگ باشی اینکارو کنی
کاربر سایت
04 شهریور 1402
با احترام به نظر کاربران میخوام بگم من تمام مبارزات بوکسورهای نامی قدیم و جدید رو دیدم..حقیقتا من نحوه ی مبارزات و روش محمد علی رو نمیپسندم... کلی از نفس فوق العاده ای برخوردار بود و بقول بوکسورها کتک خور خوبی بود... و این روش باعث میشد رقیب حمله کنه و کلی فقط دفاع خب بعد راندهای بالا کتو کول و نفس رقیب گرفته میشد و کلی با چند ضربه تموم میرد کلا چشم نواز نبود... اما بدون قیدوشرط مایک آهنین بمانند ببر خشمگین به محض شروع مبارزه حمله و بوکس های وحشتناکش رو... بنظـــــــرم بی همتاست حتی اگه رکورددار نباشه...
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...