هنی رامبد: هادی چوپان سخت جنگید و لایق قهرمانی بود

مربی برترین های مستر المپیا از سختکوشی چوپان می گوید
کدخبر (123404) | 19 دی 1401 | ساعت 07:14
0 866
هنی رامبد: هادی چوپان سخت جنگید و لایق قهرمانی بود
مربی برترین های مستر المپیا از سختکوشی چوپان می گوید

به گزارش سرخ نیوز، چند هفته پس از پایان مسابقات مستر المپیا 2022 هنی رامبد که مربی چند بدنساز معروف در همین دوره و مسابقات دیگر بوده، به بررسی مسابقات پرداخته است. در ویدیویی که اخیرا از رامبد بیرون آمده، او عملکرد هادی چوپان و درک لانسفورد را که در رده‌های اول و دوم این دوره از مسابقات قرار گرفتند را بررسی و علت سقوط بیگ رامی به رده پنجم را بیان کرده است.

مسابقات سال 2022 با چند شگفتی بزرگ همراه بود. احتمالا مهمترین آن تنزل جایگاه بیگ رامی به رده پنجم بود. این در حالی است که او در دو دوره اخیر به قهرمانی رسیده بود. استیو وینبرگر سرداور این مسابقات مدعی شده است که رامی دچار مصدومیت بوده و به همین دلیل نتوانسته عملکرد همیشگی خود را داشته باشد. این در حالی بود که پس از پایان پیش داوری مسابقات، درک لانسفورد که در دسته 212 قهرمان مستر المپیا شده بود، خود را به عنوان پدیده جدید معرفی کرد.

هنی رامبد: هادی چوپان سخت جنگید و لایق قهرمانی بود

از همان مرحله پیش داوری مشخص شد که رقابت اصلی برای کسب مدال طلا میان هادی چوپان و درک لانسفورد خواهد بود. با این حال نیک واکر خودش را به جمع مدعیان اضافه کرد اگرچه در نهایت با وجود رقابت نزدیکی که وجود داشت، در رده سوم قرار گرفت. همچنین لانسفورد رده دوم را به خود اختصاص داد و هادی چوپان برای اولین عنوان مستر المپیا را کسب کرد.

در پایان این رقابت اگرچه لانسفورد برای چوپان خوشحال بود اما بسیاری از کارشناسان باور دارند که رقابت آنها سال بعد هم ادامه خواهد داشت. با این حال برنده اصلی مسابقات کسی نبود جز هنی رامبد؛ کسی که در لاس وگاس به طور همزمان مربیگری چوپان، لانسفورد و کریس بامستد را به عهده داشت و عملکرد فوق‌العاده‌ای بر جای گذاشت.

او پیش از اینکه درباره رموز موفقیت هادی چوپان و تبدیل شدن به مستر المپیای 2022 صحبت کند، ناکامی لانسفورد را به فراز و نشیب دیوانه‌وار او در دوره آماده‌سازی نسبت داد.

ما حدود 6 هفته هادی چوپان را کنار خود داشتیم. در حالیکه دوره آماده‌سازی لانسفورد بسیار پرفراز و نشیب بود. نمی‌خواهم خیلی درباره درک صحبت کنم چراکه ما روزهای سختی را سپری کردیم و نمی‌خواهم قضاوت ناعادلانه‌ای داشته باشم

رامبد می‌گوید قهرمانی چوپان حاصل سخت‌کوشی، مقاومت و تسلیم نشدن او بود. با وجود مشکلات سفر و سایر مسائل، چوپان شانس هفدهم قهرمانی مسابقات بود.

او از خودگذشتگی زیادی از خودش نشان داد. او در ایران حتی پول کافی برای سفر و انجام تمرینات نداشت. او توانایی برقراری ارتباط با دیگران را نداشت و برای همین بسیار مورد تمسخر قرار گرفت. همه اینها باعث شد تا او سخت‌تر کار کند و برای قهرمانی بجنگد

رامبد افزود:

او همیشه خودش را بهترین می‌دانست و هیچ وقت به پاسپورتش توجهی نداشت. نمی‌توانم درباره آن زیاد صحبت کنم چراکه مرا هیجان زده می‌کند. این واقعا شگفت انگیز است چراکه کسی را پیدا نمی‌کنید که باور کند هادی چوپان خودش را به چنین جایگاهی رسانده است. بیشتر مردم می‌گویند که او یک مستر المپیای معمولی نیست. من به آن نگاه کردم و گفتم: "خب، رامی هم نبود." رامی با وجود اینکه به سختی انگلیسی صحبت می‌کرد، شنوایی نداشت، پاسپورت نداشت، اما آنها اجازه دادند او قهرمان شود و من احساس کردم اگر او برنده شده، پس چرا هادی نتواند؟

رامبد می‌گوید شب پیش از فینال مسابقات تمام تلاش خود را کرده تا بر عملکرد هادی و لانسفورد متمرکز شود تا بتواند همه ایرادات آنها را پیش از شب نهایی برطرف کند

من فقط سعی می‌کنم بفهمم که چگونه پیشرفت کنم. چطور بچه‌هایم را بهتر کنیم چگونه هادی را بهتر کنیم. چگونه درک را بهتر کنیم. در چند دقیقه آینده، چند ساعت آینده، روز بعد چه کاری می توانم انجام دهم، چه اتفاقی باید بیفتد. من همه مسائل را باید بررسی کنم

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...