آرنولد کلاسیک 2023 ؛ افزایش بی سابقه در جوایز + ویدئو

مجموع جوایز نقدی در مسابقات آرنولد کلاسیک 2023 برای بدنسازی حرفه‌ای و قویترین مردان به بیش از 1 میلیون دلار رسیده است.
کدخبر (126168) 24 دی 1401 | ساعت 17:30
0 488
مجموع جوایز نقدی در مسابقات آرنولد کلاسیک 2023 برای بدنسازی حرفه‌ای و قویترین مردان به بیش از 1 میلیون دلار رسیده است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، در حالیکه هفت هفته به آغاز مسابقات آرنولد کلاسیک سال 2023 باقی مانده، مسئولان برگزاری این رویداد بدنسازی اعلام کردند که جایزه نفر اول از 200 هزار دلار به 300 هراز دلار افزایش یافته است. از سال 1989 که این مسابقات خود را در تقویم رویدادهای بدنسازی دنیا جای داده است، در حال حاضر آرنولد کلاسیک به عنوان دومین رقابت مهم این رشته ورزشی پس از مسابقات مستر المپیا محسوب می‌شود. البته در کنار این رقابت، رویدادهای دیگری مانند قوی‌ترین مردان و زنان، پاورلیفتینگ و مچ‌اندازی برگزار می‌شود.

اعتراض به عدم برگزاری بدنسازی زنان در آرنولد کلاسیک 2023

در حالی که بسیاری از طرفداران بدنسازی برای شروع این رقابت‌ها هیجان زده هستند، برخی ورزشکاران مانند لی پریست نسبت به عدم برگزاری بخش‌های هیکل زنانه، بدنسازی زنان، فیگور و 212 در آرنولد کلاسیک 2023 اعتراض کرده‌اند. به گفته برایان پاورز، مدیر اجرایی این مسابقات این تصمیم به دلیل عدم حضور رقیبی برای شرکت در این رویداد گرفته شده است.

جایزه آرنولد کلاسیک کمتر از مستر المپیا

با وجود افزایش جایزه نفر قهرمان مسابقات آرنولد کلاسیک، بازهم مقدار جایزه دریافتی نسبت به مسابقات مستر المپیا 100 هزار دلار کمتر است. به عنوان مثال درک لانسفورد که با دعوت ویژه رقابت در دسته آزاد مردان مستر المپیا را پذیرفت، در نهایت برای کسب مقام دوم 130 هزار دلار جایزه گرفت. آرنولد شوارتزنگر در پستی در صفحه اینستاگرام آرنولد اسپورت اعلام کرد که به نفر اول مسابقات آزاد مردان 300 هزار دلار اهدا خواهد شد که در نوع خود یک رکورد است.

"از اولین باری که میزبان مسابقات قهرمانی بدنسازی در کلمبوس در سال 1976 بودیم، هدف من افزایش مبلغ جایزه برای پاداش دادن به این ورزشکاران فوق العاده بود.

آنها در طول سال تعهداتی را برای بهبود فیزیک خود و دستیابی به اهداف خود دارند و به عنوان یک ورزشکار سابق که در خارج از فصل آجرکار کرده، می‌خواهم آن سطح تعهد را با ورزش بدنسازی مطابقت دهم. من هیجان زده هستم که اعلام کنم برنده آرنولد کلاسیک امسال 300 هزار دلار به دست خواهد آورد."

افزایش جایزه نقدی دسته آزاد یک سال پس از آن صورت می‌گیرد که این شرکت مبلغ جایزه را از 130 هزار دلار به 200 هزار دلار در سال 2022 افزایش داده بود. همچنین مروجین آرنولد کلاسیک، چک برنده کلاسیک فیزیک را به 60 هزار دلار افزایش دادند که اکنون بیش از آن چیزی است که قهرمانان کلاسیک فیزیک المپیا برای بدست آوردن مدال طلا کسب می‌کنند.

مجموع جوایز بدنسازی مسابقات آرنولد کلاسیک

مبلغ جایزه قویترین زنان نیز به 50 هزار دلار افزایش یافت تا مجموع جوایز نقدی برای بدنسازی حرفه‌ای و قویترین مردان به بیش از 1 میلیون دلار برسد. تاکنون کمتر از 10 بدنساز در لیست شرکت‌کنندگان وجود دارد که انتظار می‌رود طی هفت هفته باقی مانده به رقابت و همچنین افزایش مبالغ جوایز، این تعداد افزایش پیدا کند. سامسون دائودا که اولین حضور درخشانش در المپیا را در جایگاه ششم به پایان رساند، پس از کسب مقام چهارم در سال گذشته، در دومین مسابقه آرنولد کلاسیک خود شرکت خواهد کرد. شان کلاریدا، پادشاه 212 المپیا اعلام کرده که برای نبرد با سامسون آماده است و می‌خواهد این هیولا را شکست دهد.   بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...