هادی چوپان و درک لانسفورد ؛ بازسازی خاطرات کاتلر و هیث برای هنی رامبد

کدخبر (126240) | 24 دی 1401 | ساعت 20:15
1 651
هادی چوپان و درک لانسفورد ؛ بازسازی خاطرات کاتلر و هیث برای هنی رامبد
هنی رامبد گفت: تصور همه از جمله خودم این بود که بیگ رامی در مستر المپیا 2022 پیشتاز خواهد بود.

گزارش زنده مستر المپیا ۲۰۲۳ بیشتر بخوانید

بیشتر بخوانید

به گزارش سرخ نیوز، دنیای بدنسازی همچنان در حال و هوای نتایج هیجان انگیز مسابقات مستر المپیا 2022 به سر می‌برد. بی‌شک یکی از چهره‌های برجسته این دوره، هنی رامبد مربی سرشناس این رشته است که در مسابقات گذشته هدایت نفرات اول و دوم را بر عهده داشت. رامبد در گفت‌وگو با یکی از پادکست‌های درباره نحوه تمرین بدنسازی هادی چوپان و درک لانسفورد توضیحاتی داده است. در این دوره هادی چوپان موفق شد به اولین قهرمانی مستر المپیای خود دست پیدا کند و درک لانسفورد که با کارت دعوت ویژه به مسابقات آمده بود، در رده دوم قرار گرفت. البته لانسفورد در شرایطی به مسابقات آمد که بدنساز افسانه‌ای فلیکس لوئیز به عنوان مهمان ویژه درنظر گرفته شده بود اما با عدم موافقت لوئیز، بدنساز آمریکایی فرصت را از دست نداد و مستر المپیای 2022 آمد.

مقایسه هادی چوپان و درک لانسفورد با فیل هیث و جی کاتلر

با این حال در مسابقات مستر المپیا 2022 یکی از بزرگترین شگفتی‌های مسابقات درک لانسفورد بود که به عنوان قهرمان دسته 212 در این دوره شرکت کرد. پیش از اینکه او به عنوان مهمان ویژه در در بخش آزاد این مسابقات شرکت کند، با حضور در نمایش Pittsburgh Pro و ژست‌هایی که بدون کم کردن سایر در کنار ورزشکارانی چون برندن کری، هانتر لابرادا و نیک واکر گرفته بود، خودش را بر سر زبان‌‎ها انداخته بود. رامبد مربی هادی چوپان و درک لانسفورد تمرین این دو ورزشکار را با زمانی که فیل هیث و جی کاتلر بین سال‌های 2009 تا 2011 با هم تمرین می‌کردند، مقایسه کرد. رامبد علیرغم مربیگری چند ورزشکار، تاکید کرد که هدف او همیشه یکسان بوده است: رساندن هر ورزشکار در بهترین حالت خود.

"همه چیز خیلی ساده و بسیار منصفانه بود. درست مانند سال‌های 2009 تا 2011 و زمانی که من جی کاتلر و فیل هیث را تمرین می‌دادم. نه تنها آنها در کنار یکدیگر رشد کردند بلکه هر کدام به بهترین فرم و حالت خود رسیدند. از نظر تئوری من هرگز این کار را نمی‌کنم، اما باید بگویم که من 10 نفر در مسابقات مستر المپیا داشتم. من به‌طور جداگانه روی نقاط قوت و ضعف شاگردانم تمرکز می‌کنم. مثال کوچک آن هادی چوپان و درک لانسفورد هستند که من امیدوار بودم آنها نفرات اول و دوم مسابقات باشند".

هنی رامبد: فکر می کردم بیگ رامی پیشتاز باشد

قبل از مسابقات المپیا، رامبد از پتانسیل درک مطمئن نبود زیرا بیگ رامی به عنوان یک مدعی بزرگ وارد مسابقه شده بود. رامبد علاوه بر مدعیان همیشگی همچون ویلیام بوناک و براندون کری ورزشکاران دیگری مانند اندرو جکد، میکال کریزو و سامسون داودا را به عنوان تهدیدهای جدید و جدی می‌دانست.

"قبل از مسابقات در مورد بیگ رامی باهم صحبت کرده بودیم. به هر حال او با دو قهرمانی به مسابقات آمده بود و وقتی تعداد قهرمانی‌های شما از یکی به دوتا می‌رسد، همه مردم انتظار دیگری دارند. تصور همه از جمله خودم این بود که او پیشتاز خواهد بود".

رامبد ادامه داد:

"در این رقابت افرادی مانند ویلیام بوناک حضور داشتند که بارها در بین پنج تیم نفر اول قرار گرفته بودند. همچنین برندن کری که قبلاً در سال 2019 قهرمان شده و در حال بازگشت به مسابقات بود را هم داشتیم. نیک واکر هم که به سرعت در حال پیشرفت است و سال قبل در اولین حضورش در مستر المپیا بین 5 نفر اول قرار گرفته بود. هانتر لابرادا هم همین شرایط را داشت. همه این افراد حضور دارند و در کنارشان چهره‌های آینده‌دار و با استعدادی مانند اندرو جکد، میکال کریزو و سامسون داودا که در حال ساختن آینده خود هستند، به رقابت با شما می‌پردازند".

توصیه هنی رامبد به لانسفورد

در حالی که غذا و نوشیدنی برای ورزشکاران در دسترس بود، رامبد به لانسفورد گفته بود که در طول مسابقات در پشت صحنه مستر المپیا چیزی نخورد. او تصریح کرد که هدف ایجاد تعادل در حالت آماده‌سازی و پر بودن برای هر دو ورزشکارش بود.

" نوع غذایی (سبزیجات و غذا) که برای ورزشکار در نظر گرفته می‌شود، بسته به اینکه بدن او دو تا 4 ساعت پیش از پذیرش چه وضعیتی دارد، انتخاب می‌شود. بنابراین پشت صحنه غذا خوردن ممنوعیتی ندارد اما از آنجایی که درک شرایط خوبی داشت به او اعلام کردیم که چیز خاص مصرف نکند. همه تلاش من این است که میان پربودن و فرم بدن هر ورزشکاری تعادل ایجاد کنم و خشکی و برجستگی عضلات را به بهترین شرایط برسانم. اگر هادی حس می‌کرد که بدنش خالی کرده و آب خود را از دست داده یا من چنین چیزی می‌دیدم، به او اجازه می‌دادم یک نصف یا یک اسکوپ کامل یا ترکیبی از سبزیجات و غذا را داشته باشد و کمی از آن بخورد".

رامبد در ادامه می‌گوید:

"شما می‌توانید خشک و صاف باشید و اگر بیش از حد صاف باشید، شما مرطوب و خیس به نظر می‌آیید. بنابراین باید آن را متعادل نگه داشت. در واقع همه اینها تلاشی برای داشتن یک بدن با ظاهری سه بعدی است، اما اتفاقی که می افتد این است که شما در حال عرق ریختن به نظر خواهید آمد."

درخواست هواداران از درک لانسفورد ؛ در آرنولد کلاسیک شرکت کن

پس از مسابقات مستر المپیا، اکنون طرفداران از درک لانسفورد می‌خواهند تا در آرنولد کلاسیک 2023 شرکت کند. در حالی که درک یا هنی ورود او را تایید یا رد نکرده‌اند، دنیای بدنسازی تمایل دارد تا شاهد نبرد دیگری بین درک و نیک واکر باشد. واکر روز گذشته ورودش به این مسابقه را اعلام کرد و پس از کسب قهرمانی این مسابقات در سال 2021، قصد دارد دومین عنوان آرنولد کلاسیک خود را به دست آورد. بسیاری انتظار دارند تا درک با همکاری رامبد بتواند یک فصل بزرگ دیگر را رقم بزند. اگر لانسفورد به طور غیرمنتظره حضورش در آرنولد کلاسیک 2023 را اعلام کند، شانس بردن جایزه 300 هزار دلاری مسابقات کلمبوس را خواهد داشت.  

بیشتر بخوانید: 

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

کاربر سایت
04 شهریور 1402
چه جالب😐😐😐😐😐🐫
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...