بن بستی به نام فوتبال ایران ؛ اینجا هنوز «خلعتبری‌ها» و «شجاعی‌ها» خواهان دارند !

در فوتبال که تقریبا تمام مربیان آن ادعای جوانگرایی دارند گل سر سبد نقل و انتقالات بازیکنانی چون مسعود شجاعی و محمدرضا خلعتبری هستند.
کدخبر (127638) | 27 دی 1401 | ساعت 20:10
0 64
بن بستی به نام فوتبال ایران ؛ اینجا هنوز «خلعتبری‌ها» و «شجاعی‌ها» خواهان دارند !
در فوتبال که تقریبا تمام مربیان آن ادعای جوانگرایی دارند گل سر سبد نقل و انتقالات بازیکنانی چون مسعود شجاعی و محمدرضا خلعتبری هستند.

به گزارش سرخ نیوز، برخی کلیشه‌ها در فوتبال ایران محدود به «حرف» هستند. تقریبا تمام مربیان این فوتبال «جوان‌گرایی» ذکر همه روزه‌شان است و در هر مصاحبه‌ای به آن اشاره می‌کنند. در عمل اما خبری نیست و اگر دو تیم پیکان و ذوب‌آهن را فاکتور بگیریم، 14 تیم دیگر لیگ برتر عملا تا مجبور نشوند استفاده‌ای از بازیکنان جوان نخواهند داشت.

مسعود شجاعی در نقش ناجی هوادار

حال در فصل نقل و انتقالات زمستانی نیز همین موضوع در حال تکرار است. ساکت الهامی در هوادار بارها به جوانگرایی اشاره کرده با این حال در عمل به دنبال جذب مسعود شجاعی 38 ساله رفته و امیدوار است تیم تحت هدایتش با درخشش این بازیکن وضعیت بهتری در نیم‌فصل دوم داشته باشد. تنها نشانه جوانگرایی در هوادار بازی دادن به یک دروازه‌بان 21 ساله بوده، دروازه‌بانی که در آغاز فصل پشت خط دو دروازه بان 37 و 35 ساله بود و در سه بازی آخر هوادار شانس بازی داشته. الهامی از جوانگرایی گفته و به دنبال جذب شجاعی رفته، همانطور که در آغاز فصل در خط دروازه ترجیح به جذب دو دروازه‌بان مذکور کرده بود. بن بستی به نام فوتبال ایران ؛ اینجا هنوز «خلعتبری‌ها» و «شجاعی‌ها» خواهان دارند !

وقتی خلعتبری طاقت دوری از فوتبال ایران را نداشت

بعد از خط خوردن از لیست فولاد در ابتدای فصل، محمدرضا خلعتبری در 39 سالگی خانه‌نشین شد. با این حال این بازیکن تنها چند ماه استراحت کرد و این بار با پیراهن آلومینیوم اراک به میادین بازخواهد گشت. رحمتی در توجیه جذب این بازیکن مدعی شده بود که در خط حمله نیز نیاز به بازیکن باتجربه دارند. تجربه‌ای که با تزریق پیرترین بازیکن لیگ و وینگری در آستانه 40 سالگی تأمین خواهد شد. او البته بعد از خداحافظی میثم مجیدی گفته بود که از بازیکنان جوان و بومی استفاده خواهد کرد. در عمل اما همه چیز متفاوت است!

فوتبال ایران در بن بست

محمدرضا خلعتبری، مسعود شجاعی، روبرتو تورس، معین عباسیان، سامان نریمان جهان و عیسی آل کثیر به همراه سعید واسعی مهم‌ترین بازیکنان جذب شده توسط تیم‌های لیگ برتری بوده‌اند، بازیکنان که به جز واسعی، مابقی آن‌ها بالای 30 سال دارند. فوتبال ایران در بیراهه عجیبی قرار گرفته، بیراهه‌ای که تصمیمات سازمان لیگ و البته محافظه‌کاری مربیان در کنار بی‌تفاوتی و در پاره‌ای از مواقع حتی حمایت رسانه‌ها در آن تأثیر داشته است. تا زمانی که گل سرسبد نقل و انتقالات این فوتبال بازیکنانی چون خلتعبری و شجاعی باشند، نباید هم انتظار خروجی خاصی از لیگ برتر داشت.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...