رونی کلمن برای درمان آسیب‌هایش به سلول درمانی پناه برد

کدخبر (127504) | 27 دی 1401 | ساعت 14:19
2 125492
رونی کلمن برای درمان آسیب‌هایش به سلول درمانی پناه برد
رونی کلمن در سال 1996 دچار بیرون زدگی دیسک شد. از آن زمان، او بیش از 10 عمل جراحی کمر انجام داده است که بر توانایی او در راه رفتن تأثیر گذاشته است.

گزارش زنده مستر المپیا ۲۰۲۳ بیشتر بخوانید

بیشتر بخوانید

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، رونی کلمن، اسطوره بدنسازی تصمیم دارد تا سال جدید را با سلامتی کامل آغاز کند. او پس از انجام آزمایش‌های خون، به سراغ مصدومیت‌هایش رفت و درمان با سلول‌های بنیادی به او کمک کرد تا از درد ناتوان کننده نجات یابد.

رونی کلمن در دوران حضورش در رقابت‌های بدنسازی، با آمادگی و اراده بی نظیر توانست خود را از سایر دنیای بدنسازی جدا کند. کلمن با هشت قهرمانی در مستر المپیا در کنار لی هینی پرافتخارترین ورزشکار این رشته محسوب می‌شود.

رونی کلمن : آسیب‌هایم ریشه در فوتبال بازی کردن داشت، نه بدنسازی

کلمن علاوه بر داشتن قدرتی تقریباً مافوق بشری، در رقابت با جی کاتلر به یک فوق ستاره بدنسازی تبدیل شد. پس از یک سلطنت هشت ساله و یک رقابت شدید، کلمن سرانجام در سال 2006 عنوان خود را به کاتلر واگذار کرد. او در سال 1996 دچار بیرون زدگی دیسک شد.

از آن زمان، او بیش از 10 عمل جراحی کمر انجام داده است که بر توانایی او در راه رفتن تأثیر گذاشته است. با وجود اینکه او با این مسائل دست و پنجه نرم می‌کند، از هیچ چیز پشیمان نیست. او می‌گوید امیدوار است در ماه های آینده برای اولین بار در سال‌های اخیر بدون کمک راه برود.

در صحبت با گیلز توماس، کلمن در مورد برخی از آسیب‌هایی که قبل از بدنسازی دچارش شده، صحبت کرد. او همچنین تجربیات خود را در استفاده از درمان‌های سلول های بنیادی توضیح داد.

رونی معتقد است که بدنسازان امروزی دیگر وزنه‌های سنگین بلند نمی‌کنند چراکه فکر می‌کنند با این کار به کمر خود آسیب می‌زنند.

"آسیب‌هایم ریشه در فوتبال بازی کردن داشت نه بدنسازی. بسیاری از بدنسازان امروزی وزنه‌ای سنگین بلند نمی‌کنند، به خصوص بعد از اینکه دیدند چه اتفاقی برای من افتاد، اما چیزی که خیلی‌ها واقعاً نمی‌دانستند این است که آسیب‌های کمرم به دلیل بازی فوتبال بود. در سال دوم دانشگاه تا زمانی که بدنسازی را شروع کردم، بسیاری از روش‌های کایروپراکتیک را برای درمان گردن درد انجام می‌دادم. من قبل از بدنسازی مشکلات کمر داشتم. من با انجام ددلیفت، اسکات و تمام آن تمرین‌هایی که کمرم را تقویت می‌کرد، آن را بازسازی کردم تا بتوانم از پس وزنه‌های سنگین بربیایم.

رونی فاش کرد که باید روزانه به یک متخصص کایروپراکتیک مراجه می‌کرد چراکه در دوران دانشگاه دچار دیسک کمر شده بود.

من هر روز کار را ترک می کردم و به دکتر کایروپراکتیک مراجعه می‌کردم. هر روز که در دانشگاه بودم، این کار را انجام می‌دادم چون اوضاعم واقعا بد بود. درد بدی داشتم و اولین بار که اتفاق افتاد متوجه شدم دچار بیرون زدگی دیسک هستم. اوضاع گردنم هم به همین شکل بود و در آن مقطع درد سختی داشتم.

ارسال سلول های بنیادی برای بهبود رونی کلمن

کلمن تصریح کرد که در حال حاضر هر چهار ماه یکبار از مکزیک سلول‌های بنیادی برایش ارسال می‌شود تا تزریق کند. علاوه بر این، کلمن از تمرینات هایپرباریک برای کمک به بهبود آسیب هایش استفاده می‌کند.

خب در حال حاضر سعی می‌کنم تزریق سلول های بنیادی را هر چهار ماه یکبار انجام دهم. حدود یک سال پیش شروع کردم و ابتدا هر چهار ماه دوبار تزریق داشتم اما بعد آن 9 ماه دست از تزریق کشیدم و درد شدیدی که داشتم، برگشت. دوباره تزریق را شروع کردم در حالیکه درد زیادی داشتم. با این حال سه روز بعد از تزریق هیچ دردی در بدنم وجود نداشت. تا حالا سه مرحله تزریق انجام دادم. آنقدر درد داشتم که حتی شب‌ها خوابم نمی‌برد. به همین خاطر به سراغ تزریق سلول‌های بنیادی رفتم. تمرینات هایپرباریک را هم هر 5 روز در دو جلسه 45 دقیقه‌ای انجام می‌دهم .

کلمن می‌افزاید:

"این ورزش به درمان با سلول‌های بنیادی و به بهبود عملکرد سلول‌های بنیادی در درمان کمک می‌کند و همانطور که گفتم، فکر می‌کنم به همین دلیل است که سه روز بعد درد من کاملاً ناپدید شد".

در حالی که او ابتدا مشکلاتی با میزان کلسترول و عملکرد کبد خود داشت، حالا به نظر می‌رسد این مشکلات هم در حال برطرف شدن است.

اخیرا اوضاع خیلی خوب شده است. من به تازگی آخرین آزمایش خونم را انجام دادم. البته هر چهار ماه یکبار آن را انجام می‌دهم. نتایج آخرین آزمایش بهتر از 3 آزمایش قبلی بود. کلسترول من در یک مقطع واقعا بالا بود و کلیه‌ها و کبدم به خاطر مصرف دارو اصلا وضعیت جالبی نداشتند. اکنون همه چیز عالی است. کلسترول من در بهترین شرایط قرار دارد است. آنزیم‌های کبدی من کمی افزایش یافته بود، اما این قابل انتظار است زیرا ویتامین‌ها و داروهای زیادی مصرف می‌کنم. فعلا همه چیز خوب است.

بی حسی در پاهای کلمن مشهود است

کلمن هنوز در پاهای خود دچار بی حسی است، اما اجازه نداده است که این مساله او را از ورزش منظم باز دارد.

من هنوز با بی حسی در پاهایم مشکل دارم. می‌گویند دو سال پس از سلول درمانی باید سلول‌های عصبی شروع به بازسازی خود کنند.

البته کلمن افسانه‌ای چندی پیش در یک برنامه تمرینی کنار رقیب قدیمی خود جی کاتلر حضور پیدا کرد و مهارت‌هایش را یکبار دیگر به رخ طرفداران دنیای بدنسازی کشید. البته کلمن تنها اسطوره بدنسازی نیست که از سلول‌های بنیادی درمانی استفاده می‌کند.

در سال 2021، فلکس لوئیس قهرمان هفت دوره رشته 212 مستر المپیا برای انجام این درمان به کلمبیا سفر کرد. کریس بامستد، بدنساز کلاسیک فیزیک، درمان با سلول های بنیادی را نیز امتحان کرده است. او در تعطیلات فصل گذشته استفاده کرد و درمان به روش سلول‌های بنیادی مزانشیمی که از بند ناف یک نوزاد تازه متولد شده برداشت می‌شود را انجام داد.

   

بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

کاربر سایت
04 شهریور 1402
اینااسطوره دنیای ورزش هستن.کم زحمت نکشیدن تا به اینجارسیدن.ازخداوندمیخوام اقای رونی کلمن هرچه زودتر خوب وشفاپیداکنه.امیدوارم تمام ورزشکاران همیشه سلامت وتندرست باشندبالطف ومرحمت خداوند بزرگ.آمین
کاربر سایت
04 شهریور 1402
سلول درمانی یک روش نوپا جهت ترمیم آسیب های بافتی است. از طرفی این سلول‌ها به خاطر فعالیت ایمونومودلاتوری، التهاب ناحیه آسیب دیده را کاهش می دهند و کاهش التهاب با کاهش درد همراه است. یک پیشنهاد: سلول‌های بنیادی درمان آینده هست و سلول‌های بند ناف بهترین نوع درمان چون بالغ نیستند و خاصیت تمایز پذیری زیادی دارند. مرکز سلول‌های بنیادی رویان در ایران این امکان به شما میده که بند ناف نوزادتان را در هنگام تولد دراختیارشان قرار دهید و بعد از استخراج سلول‌های بنیادی اونارو براتون فریز کنند و اگر در آینده مشکلی برای فرزندتان اتفاق افتاد براحتي قابل استفاده است مثل سرطان خون و تمایز بافتی
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...