کریس بامستد: نمی خواهم مانند رونی کلمن باشم / شاید روزی در بخش آزاد رقابت کنم !

کریس بامستد گفت بازی ذهنی برای رسیدن به قهرمانی‌های متعدد نقش مهمی دارد اما او نمی‌خواهد برای کل عمرش درگیر چنین چیزی باشد.
کدخبر (129616) | 01 بهمن 1401 | ساعت 15:22
2 869
کریس بامستد: نمی خواهم مانند رونی کلمن باشم / شاید روزی در بخش آزاد رقابت کنم !
کریس بامستد گفت بازی ذهنی برای رسیدن به قهرمانی‌های متعدد نقش مهمی دارد اما او نمی‌خواهد برای کل عمرش درگیر چنین چیزی باشد.

به گزارش سرخ نیوز، کریس بامستد، بدنساز کانادایی خود را به عنوان موفق‌ترین ورزشکار کلاسیک فیزیک در تاریخ مستر المپیا معرفی کرده است. او پس از کسب چهارمین عنوان مسابقات کلاسیک فیزیک، در مصاحبه اخیرش با OlympiaTV، تجزیه و تحلیل خود را از مسابقات مستر المپیا 2022 به اشتراک گذاشته است.

کریس بامستد قهرمان چهار دوره مستر المپیا کلاسیک فیزیک، در سال 2017 به عنوان یکی از چهره‌های مهم مسابقات به محبوبیت رسید. او قبل از کسب یک قهرمانی دیگر در سوپرشوی «تورنتو پرو» که باعث شد به معتبرترین رقابت تناسب اندام جهان وارد شود، در مسابقات پیتسبورگ برای حریفانش خط و نشان کشید. در عین حال اولین حضورش در مستر المپیا خوب پیش رفت و او در جایگاه دوم قرار گرفت. کریس بامستد در سال 2018 به مسابقات المپیا بازگشت و پس از بریون آنسلی، قهرمان دو دوره مسابقات، نایب قهرمان شد.

2019 سالی بود که در نهایت با کنار زدن آنسلی، اولین جام خود را به دست آورد. کریس بامستد ثابت کرد که یک قهرمان تمام عیار است چراکه توانست تمامی رقبایش از نسل‌های بعدی را در مسابقات کلاسیک فیزیک شکست دهد و پس از رسیدن به اولین قهرمانی، این عنوان را هر سال تکرار کند. 

کریس بامستد: نمی خواهم مانند رونی کلمن باشم / شاید روزی در بخش آزاد رقابت کنم !

در طول برگزاری پنجاه و هشتمین دوره مسابقات مستر المپیا بامستد عنوان کرد که دیگر با مربی قدیمی‌اش و رقیبش در مسابقات اوپن مردان، ایان والییر کار نخواهد کرد چرا که والییر تمایل داشت بیشتر روی پیشرفت خودش تمرکز کند. بدین ترتیب در فاصله هشت هفته تا شروع مستر المپیا، کریس بامستد با هنی رامبد برای همکاری دوباره به توافق رسید تا این مربی برجسته هدایت او را در این رقابت‌ها بر عهده داشته باشد.

رامبد اخیرا از تجربه همکاری خود با کریس بامستد گفته و عنوان کرده که آشنایی با بامستد در زندگی شخصی بزرگترین مانعی بوده که با آن روبرو شده است. رامبد با توجه به دستاوردهای فراوان بامستد، کارش از صفر شروع نکرد و بر بهبود بنیادی که والییر ساخته بود، تمرکز کرد. در نهایت کریس بامستد قهرمان دسته فیزیک کلاسیک مستر المپیا در سال 2022 شد. مجموعه حرکات و اندام کریس بامستد در این نمایش خیره‌کننده بود و به راحتی بر بدنسازانی مانند رامون روشا کی‌روش، بدنساز برزیلی و اورس کالسینسکی مشهور آلمانی فائق آمد.

آنالیز مستر المپیا 2022 از زبان بامستد

در مصاحبه اخیر با OlympiaTV، کریس بامستد تحلیل خود را از عملکردش پس از قهرمان شدن در بخش فیزیک کلاسیک مستر المپیا در سال 2022 بیان کرد.

بامستد در پاسخ به این سوال که آیا این برجسته‌ترین قهرمانی دوران حرفه‌ای او بوده است، با مقایسه آن با سال 2020، گفت:

"من فکر می‌کنم این بهترین ترکیبی بود که طی سالها پیشرفت متوالی آن را بدست آوردم و روی صحنه بردم. از نظر ذهنی احساس می‌کردم که سال 2020  بهترین سال است چراکه بین سال‌های 2019 تا 2020 من بیشترین جهش را در بدنم داشتم. در آن زمان بود که احساس برتری کردم. امسال روی خودم کاملا متمرکز هستم و همیشه فکر می‌کنم که مسیر سختی در پیش است و تمام توانم را می‌گذارنم تا این حس را پیدا نکنم که به همه چیز مسلط شدم و نمی‌خواهم به خودم هیچ بهانه‌ای برای رها کردن این فشار و تمرکز بدهم"

کریس بامستد توضیح داد که چرا ترجیح می‌دهد بیشتر به عقب متمایل شود تا شکل عضلات پشت خود را متعادل کند:

"من می‌دانم که همه به من نگاه می‌کنند تا ببینند چقدر به پشت تکیه می‌کنم و به من می‌گویند این کار را نکن. من بخش عمده‌ای از دوران حرفه‌ای ورزشم را به کار روی بخش‌های جلویی بدنم اختصاص دادم. بسیاری از بدنسازان خیلی به پشت تمایل پیدا می‌کنند. همه به هم می‌گویند موقع ژست گرفتن خیلی عقب نباشند. اما من حداقل حالت و فرم هیکلم را پیدا کردم. لت‌های پایین بدن، مرا برجسته‌تر نشان می‌دهد و به عنوان کسی که قد بلندی دارد، عمق بیشتری به عضلاتم می‌بخشد و طول کمرم را کوچک می‌کند. من قد بلندی دارم و این کار خیلی به من کمک می‌کند"

کریس بامستد: نمی خواهم مانند رونی کلمن باشم / شاید روزی در بخش آزاد رقابت کنم !

جنگیدن کریس بامستد با مصدومیت

پس از قهرمانی در این دوره، کریس بامستد اعلام کرد که در حالی وارد رقابت شده که عضلات دو سرش پاره بوده است. کریس بامستد بیشتر توضیح داد که چگونه این آسیب دیدگی را در حالیکه برای رقابت با حریفان تلاش می‌کرده، توانسته در در طول مسابقه کنترل کند:

"این با تجربه همراه است و حضور در صحنه المپیا چیزی است که من به آن عادت و روی آن کار کرده‌ام. من قبلا عصبی بودم و حتی زمانی که مصدومیتی نداشتم، این عصبی بودن را روی صحنه نشان می‌دادم. حالا به اندازه کافی در چنین موقعیت‌هایی کسب تجربه کرده‌ام و می‌توانم بدون عصبی شدن شرایط را کنترل کنم و حتی با مصدومیت کارم را پیش ببرم. در پشت صحنه رقابت داشتم به خودم می گفتم، تو همین الان بیرون آمدی، هنوز خوب به نظر می‌آیی، خودت را جمع و جور کن، ذهنت را جمع کن. هنی پشت صحنه آمد و به من هشدار داد. شرایط را با هم مقایسه کردیم و اعتماد به نفسم بیشتر شد و برای نمایش آماده شدم"

بامستد ادامه می‌دهد:

"این مصدومیت جدی نبود و خوش شانس بودم که اتفاق خاصی نیفتاد و یک روز زودتر دچارش نشدم. قسمتی که دچار مصدومیت شده بود تا یکشنبه بعد از نمایش خیلی متورم نشد. من دوشنبه ام آر آی انجام دادم که مشخص شد این فقط یک پارگی عضله شکم است. به هیچ وجه انقباض یا چیزی در عضله دوسر بازویی وجود نداشت. من نیازی به جراحی نداشتم و فقط با گذر زمان روند بهبودی کامل می‌شد. خوشبختانه، واقعا نمی‌توان التهاب یا پارگی را در قسمت بیرونی بازوی من ببینید. پارگی در قسمت داخلی عضله دو سر من بود به همین دلیل از بیرون دیده نمی‌شود"

همکاری کریس بامستد و هنی رامبد

بامستد درباره اولین تجربه همکاری با رامبد می‌گوید:

"در هفته‌های نزدیک به رقابت، کار ما بسیار فشرده بود. هنی در همه چیز بسیار دقیق است. هر چیزی که وارد بدنم می‌شود و هر چه که خارج می‌شود. همه چیز او حساب شده و دقیق است. ما فقط 16 هفته با هم کار کردیم، بنابراین چیز زیادی به بدنم اضافه نشد. روند آمادگی من نسبتا ثابت و یکسان بود. او برای داشتن برنامه مشابه با والییر صحبت کرده بود. رامبد در کارش عالی بود"

مدعیان آینده کلاسیک فیزیک از دید کریس بامستد

کریس در مورد آینده دسته کلاسیک فیزیک المپیا صحبت کرده و رامون دینو و اورس کالسینسکی را مدعیان قهرمانی این دسته پس از جدایی خودش می‌داند:

"به نظر من رامون و اورس در سال‌های آینده برای قهرمانی رقابت خواهند کرد. اورس کمی جوان‌تر است و من فکر می‌کنم که او راه خود را به عنوان یک بدنساز پیدا می‌کند و می‌داند که چقدر باید در این راه تلاش کند"

سرگرمی در دسته آزاد

کریس بامستد در حالی که هیچ عنوانی در دسته آزاد ندارد، ابراز تمایل کرده تا برای سرگرمی در کنار غول‌های دسته آزاد رقابت کند:

"من هرگز بدنم را برای حضور در مسابقات بخش آزاد مستر المپیا دچار تغییر نمی‌کنم. ممکن است برای سرگرمی در این رقابت پا به صحنه بگذارم. این رقابت قطعا در مستر المپیا نخواهد بود. شاید روزی امتحانش کنم. من همیشه کوچک و ظریف بوده‌ام. فقط برای اینکه مطمئن شوم محکم و قوی هستم، این کار را می‌کنم. زیرا ظاهر کلاسیک اینگونه است. این کار برای خودم سرگرم کننده خواهد بود. آرنولد کلاسیک سه یا چهار هفته بعد از مستر المپیا بود و می‌توانستم این تجربه را در این رقابت کسب کنم"

بامستد ضمن حمایت از درک لانسفورد به عنوان بدنسازی که در آینده موفقیت‌های زیادی کسب خواهد کرد، می‌گوید:

"کسی که بی نقص و در حال رشد است و من بیش از همه منتظر تماشای او هستم، درک لانسفورد است. او امسال روی صحنه با وزن اضافی‌اش واقعاً مرا تحت تأثیر قرار داد و دیدن او در بخش آزاد برای چند سال دیگر و پیشرفت آن ظاهر و فیزیک برجسته، واقعا دیوانه کننده خواهد بود. او یکی از ورزشکاران مورد علاقه‌ من روی صحنه بود"

جاه‌ طلبی های کریس بامستد آینده

کریس بامستد خودش به‌عنوان قهرمان چند دوره مسابقات، دستاوردهای اسطوره‌های بدنسازی لی هینی، رونی کلمن و فیل هیث را قابل ستایش می‌داند. او البته می‌گوید هرگز هدفش کسب عناوین به اندازه آنها نبوده است.

"من برای ذهن کسی مانند رونی کلمن یا فیل هیث که توانسته‌اند 7 یا 8 قهرمانی را بدست آورند، ارزش بسیار بیشتری قائل هستم. این کار واقعا دیوانه کننده است و فشار بسیار بیشتری را به شما وارد می‌کند. این بیشتر از هر چیز به یک بازی ذهنی تبدیل می‌شود. همان فرآیند فیزیکی که ما انجام می‌دهیم، اما جنبه ذهنی آن متفاوت است. یعنی قادر به کاهش فشار و افزایش تمرکز بر روی آنچه نیاز دارید، باشید و این در حالی است که همه چشم‌ها به شما دوخته شده و همه فشارها روی شماست. قطعا فشار زیادی به ورزشکار وارد می‌شود و اگرچه من در کاهش این فشار مهارت پیدا کرده‌ام اما فکر نمی‌کنم بخواهم 8 یا 10 قهرمانی داشته باشم. تا زمانی که در رقابت هستم، این حضور برایم سرگرم کننده است، اما نمی‌خواهم برای کل عمرم درگیر چنین چیزی باشم".

اگرچه کریس بامستد با اختلاف فاحش و برتری کاملی به قهرمانی فیزیک کلاسیک مستر المپیا رسید اما حدس و گمان‌هایی در مورد شکل رشد عضلات بازوی او وجود داشت. کریس بامستد تایید کرد که با پارگی بازو در مستر المپیا شرکت کرده است. بامستد که از قبل آسیب را علنی نکرده بود، درباره غلبه بر چالش ذهنی ناشی از آسیب وارد شده صحبت کرد. کریس بامستد تصاویری از بازوی متورم شده خود منتشر کرد و انتظار دارد در شش تا هشت هفته آینده به طور کامل این مصدومیت بهبود یابد.

کریس بامستد: نمی خواهم مانند رونی کلمن باشم / شاید روزی در بخش آزاد رقابت کنم !

بیشتر بخوانید؛

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

کاربر سایت
04 شهریور 1402
خیلی ها خواستن اما تا حالا نتونستن. فقط یکی از رون های پای رونی کلمن اندازه جثه کریس بامستده
کاربر سایت
04 شهریور 1402
بخای هم نمیتونی باشی عینش
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...