چرا ساوتگیت از سرمربی گری تیم ملی انگلیس کناره گیری می کند؟

گرت ساوتگیت با وجود این که برای تیمش موفقیت‌های بسیاری به ارمغان آورد اما، به استعفا از سرمربیگری انگلیس فکر کرد.
کدخبر (132318) | 07 بهمن 1401 | ساعت 07:26
0 103
چرا ساوتگیت از سرمربی گری تیم ملی انگلیس کناره گیری می کند؟
گرت ساوتگیت با وجود این که برای تیمش موفقیت‌های بسیاری به ارمغان آورد اما، به استعفا از سرمربیگری انگلیس فکر کرد.

به گزارش سرخ نیوز، انگلیس قبل از ورود به قطر با مشکل مواجه شد و بازیکنان این تیم پس از باخت ۴ بر صفر در خانه مقابل مجارستان در لیگ ملت‌ها در ژوئن هو شد. ساوتگیت سپس به این فکر کرد که اعلام کند جام جهانی آخرین تورنمنت او خواهد بود تا حمایت بیشتری را داشته باشد. ساوتگیت به بی بی سی اسپورت گفت:

من هرگز نمی‌خواهم در موقعیتی قرار بگیرم که حضور من تأثیر منفی بر تیم داشته باشد. اولین چیزی که شما به عنوان یک مربی می‌خواهید، این است که حضور شما تفرقه‌انگیز نباشد و مانع از عملکرد تیم شما نشود.
ساوتگیت انگلیس را به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی در قطر هدایت کرد، جایی که آن‌ها به فرانسه باختند. این مربی ۵۲ ساله در یورو ۲۰۲۴ نیز سرمربی انگلیس است و قرارداد فعلی سرمربی انگلیس تا سال ۲۰۲۴ اعتبار دارد. این مربی ۵۲ ساله گفت:
حذف شدن در مرحله یک چهارم نهایی بسیار سخت بود اما حمایت بازیکنان و هواداران فوق‌العاده بود.
ساوتگیت از سال ۲۰۱۶ سرمربی تیم ملی انگلیس بوده است. او در سال ۲۰۱۸ این تیم را در جام جهانی روسیه به مقام چهارم رساند و در مسابقات یورو ۲۰۲۰ سال گذشته انگلیس در ضربات پنالتی فینال را به ایتالیا واگذار کرد. این باعث می‌شود که این مربی ۵۲ ساله موفق‌ترین مربی انگلیس پس از سر آلف رمزی باشد که این تیم را در سال ۱۹۶۶ قهرمان جهان کرد. در آستانه جام جهانی، ساوتگیت به دلیل عملکرد ضعیف انگلیسی‌ها در لیگ ملت‌ها و سقوط به دسته B مورد انتقاد قرار گرفت و توماس توخل، سرمربی به عنوان جانشین او معرفی شده بود.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...