همه برزیلی هایی که سرخپوش شدند؛ از نیلسون محبوب تا پدیده ای به نام دی کارمو!

در سال های اخیر برزیلی های زیادی به پرسپولیس آمدند، اما هیچ‌یک از آن ها به اندازه نیلسون تاثیرگذار نبودند.
کدخبر (132971) | 08 بهمن 1401 | ساعت 09:47
0 97
همه برزیلی هایی که سرخپوش شدند؛ از نیلسون محبوب تا پدیده ای به نام دی کارمو!
در سال های اخیر برزیلی های زیادی به پرسپولیس آمدند، اما هیچ‌یک از آن ها به اندازه نیلسون تاثیرگذار نبودند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، باشگاه پرسپولیس سرانجام با جانشین یورگن لوکادیا به توافق رسید و از لئاندرو پریرا در آخرین ثانیه های پنجره زمستانی نقل و انتقالات پرسپولیس رونمایی شد. قرارداد این مهاجم برزیلی با سرخپوشان یک و نیم ساله خواهد بود. پریرا ۳۱ ساله در دوران فوتبال خود برای تیم‌هایی چون پالمیراس و چاپکوئنزه برزیل، کلوب بروژ بلژیک، سانفریس هیروشیما و گامبا اوزاکا ژاپن بازی کرده است. او نهمین برزیلی می باشد که پیراهن سرخ را بر تن می کند. این انتقال در شرایطی صورت می گیرد که پرسپولیس خاطره خوشی از بازیکنان برزیلی، خصوصا مهاجمانی که از این کشور خریداری کرده است ندارد. منهای نیلسون و تا حدودی گابریل سایر بازیکنانی که به فوتبال ایران آمدند، بسیار بی کیفیت بودند و نتوانستند عملکرد خوبی را ارائه کنند. باید دید که پریرا چه عملکردی را از خود در فوتبال ایران برجای خواهد گذاشت و آیا می توانند جای لوکادیا را پرکند؟ این مهاجم برزیلی برای قرار گرفتن در ترکیب باید با شیخ دیاباته، عیسی آل کثیر و مهدی عبدی در خط حمله رقابت کند.

همه برزیلی هایی که سرخپوش شدند؛ از نیلسون محبوب تا پدیده ای به نام دی کارمو!پائولو دی کارمو

اولین برزیلی که به پرسپولیس پیوست، پائولو دی کارمو نام داشت. این مهاجم در فصل هشتم توسط افشین قطبی سرخپوش شد و طی ۸ بازی فقط یک گل و یک پاس گل برای این تیم به جای گذاشت و خیلی زود جدا شد. دی کارمو که یکی از ضعیف ترین خارجی های تاریخ باشگاه پرسپولیس بود بعد از جدایی به کوثر لرستان پیوست، اما در این تیم هم موفق ظاهر نشد تا برخلاف نظر سرمربی وقت پرسپولیس که اعتقاد داشت وی قدرت تمام کنندگی خوبی دارد و می تواند ۱۰ گل برای پرسپولیس به ثمر برساند این بازیکن برزیلی حتی در حد لیگ دسته یک هم نباشد. همه برزیلی هایی که سرخپوش شدند؛ از نیلسون محبوب تا پدیده ای به نام دی کارمو!

تیاگو آلوز فراگا

یک فصل بعد تیاگو آلوز فراگا به پرسپولیس آمد. این بازیکن که در پست هافبک بازی می کرد، دو فصلی را در جمع سرخپوشان بود و عملکرد نسبتا خوبی را هم از خود توانست برجای بگذارد. این بازیکن ریزنقش ۴ گل را در ۴۸ بازی به ثمر برساند.

همه برزیلی هایی که سرخپوش شدند؛ از نیلسون محبوب تا پدیده ای به نام دی کارمو!

وسلی برازیلیا

سومین برزیلی تاریخ پرسپولیس هم دست کمی دی کارمو نداشت. این مهاجم علاوه بر این که گل نزن خوبی بود، بسیار هم بی انضباط بود. به طوری که علی دایی به خاطر غیبت های طولانی وسلی برازیلیا این بازیکن را برای لیگ دهم در فهرست مازاد قرار داد. این بازیکن برزیلی که در ۱۴ بازی۲ گل زد پس از جدایی به تیم المحرق بحرین پیوست. همه برزیلی هایی که سرخپوش شدند؛ از نیلسون محبوب تا پدیده ای به نام دی کارمو!

روبرتو سوسا

پرسپولیس در فصل دوازدهم دو بازیکن برزیلی جذب کرد. یکی از آن ها روبرتو سوسا نام داشت و در پست هافبک دفاعی بازی می کرد. این بازیکن که سابقه بازی در تیم زیر ۲۳ سال برزیل را هم داشت، فصل ناموفقی را در فوتبال ایران سپری کرد و به دلیل مصدومیت فقط سه بار در ترکیب قرار گرفت. سوسا قبل از پایان قراردادش در ازای دریافت مبلغی از جمع سرخپوشان جدا شد. همه برزیلی هایی که سرخپوش شدند؛ از نیلسون محبوب تا پدیده ای به نام دی کارمو!

نیلسون کوریا

دومین برزیلی یک دروازه بان بود. نیلسون کوریا در حالی که ۳۶ سال داشت از گیمارش پرتغال به پرسپولیس پیوست تا با شهاب گردان و امیر عابدزاده در فصل ۹۱ رقابت کند. او به قدری خوب کار کرد که به شماره یک تیم تبدیل و از محبوبیت فراوانی برخوردار گردید. نیلسون کوریا به واقع یکی از بهترین خارجی های تاریخ فوتبال ایران در سال های اخیر بود. این گلر برزیلی طی دو فصلی که در پرسپولیس بود ۳۵ کلین شیت را در ۷۳ بازی به جای گذاشت. این گلر برزیلی با ۴۰۵ دقیقه گل نخوردن در دربی رکورددار است. نیلسون در ۵ دربی تنها یک گل دریافت کرد. همه برزیلی هایی که سرخپوش شدند؛ از نیلسون محبوب تا پدیده ای به نام دی کارمو!

ژوزه تادئو

در فصل کابوس وار پرسپولیس در لیگ برتر چهاردهم که با حاشیه های زیادی همراه بود، شاهد یک خرید عجیب از سوی حمید درخشان بودیم. این بازیکن که ژوزه تادئو نام داشت به قدری بی کیفیت بود که به خاطر اضافه وزن زیاد سوژه رسانه ها شده و در بسیاری از بازی ها سکو نشین یا نیمکت نشین می شد. این مهاجم برزیلی نه تنها نتوانست مشکلات گلزنی خط حمله سرخ ها را بر طرف کند که فقط ۳۹ هزار دلار خسارت روی دست سرخ ها گذاشت. همه برزیلی هایی که سرخپوش شدند؛ از نیلسون محبوب تا پدیده ای به نام دی کارمو!

فرناندو گابریل

این بازیساز برزیلی را می توان در زمره خارجی های خوب تاریخ پرسپولیس قرار داد. هافبکی که علی رغم عملکرد خوبش مورد توجه برانکو ایوانکوویچ سرمربی وقت تیم قرار نگرفت تا بعد از نیم فصل بازی از جمع سرخپوشان جدا شود. گابریل ۳ پاس گل را از خود طی ۱۳ مسابقه ای که در ترکیب بود بر جای گذاشت. همه برزیلی هایی که سرخپوش شدند؛ از نیلسون محبوب تا پدیده ای به نام دی کارمو!

جونیور براندائو

هشتمین و آخرین بازیکن برزیلی بود که پیراهن سرخ پرسپولیس را بر تن کرد. این مهاجم برزیلی در نقل و انتقالات لیگ برتر نوزدهم به صورت قرضی از باشگاه لودوگورتس جذب شد، اما فقط ۶ بار در طول فصل توسط گابریل کالدرون مورد استفاده قرار گرفت. نمایش این مهاجم چنان ضعیف بود که در نهایت قراردادش قبل از پایان نیم فصل فسخ شد .

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...