انصراف کریس بامستد از آرنولد کلاسیک 2023 ؛ جز قهرمانی مستر المپیا ، انگیزه دیگری ندارم

کریس بامستد چهره مشهور دنیای بدنسازی ترجیح داد در مسابقات آرنولد کلاسیک 2023 حضور نداشته باشد
کدخبر (133321) | 08 بهمن 1401 | ساعت 20:42
0 843
انصراف کریس بامستد از آرنولد کلاسیک 2023 ؛ جز قهرمانی مستر المپیا ، انگیزه دیگری ندارم
کریس بامستد چهره مشهور دنیای بدنسازی ترجیح داد در مسابقات آرنولد کلاسیک 2023 حضور نداشته باشد

به گزارش سرخ نیوز، کریس بامستد، بدنساز کانادایی کمی بیش از یک ماه پس از دفاع از عنوان قهرمانی خود در مسابقات مستر المپیا کلاسیک فیزیک، به سوالات طرفدارانش پاسخ داد. بامستد در کانال یوتیوبی‌اش اهداف، انگیزه و استدلال خود را از عدم حضور در آرنولد کلاسیک 2023 را که قرار است از 2 تا 5 مارس (11 تا 14 اسفند) در کلمبوس اوهایو برگزار شود، اعلام کرد.

بامستد قهرمان چهار دوره مستر المپیا کلاسیک فیزیک است. از زمان کنار رفتن بریون آنسلی، هیچ ورزشکار دیگری نتوانسته است جلوی پیشرفت و قهرمانی‌های بامستد را بگیرد. ترکیب زیبایی‌شناسی، فرم و حضور روی صحنه استانداردی را برای این رشته تعیین کرد که در سال 2016 برای اولین معرفی شد.

انصراف کریس بامستد از آرنولد کلاسیک 2023 ؛ جز قهرمانی مستر المپیا ، انگیزه دیگری ندارم

تقریباً 12 هفته قبل از مستر المپیا 2022، بامستد با هنی رامبد همکاری خود را آغاز کرد. در این مسیر بامستد توانست به مدال طلا برسد و قطعا بهترین نمایش خود را در مسابقات سال 2022 داشت. چند هفته پس از قهرمانی در لاس وگاس، بامستد عنوان کرد که از آسیب دیدگی عضله دو سر رنج می‌برد.

با وجود این مساله، بسیاری از طرفداران و حتی برخی از بدنسازان بازنشسته از «CBum» خواستند تا در آرنولد کلاسیک ۲۰۲۳ شرکت کند. در حالی که بسیاری او را شانس اول کلاسیک فیزیک مسابقات ورزشی آرنولد 2023 می‌دانستند، سمیر بنوت به کریس پیشنهاد کرد شانس خود را برای رقابت در بخش آزاد مردان امتحان کند. با این حال در این پرسش و پاسخ یوتیوبی کریس بامستد رسما اعلام کرد که در مسابقات آرنولد کلاسیک حضور نخواهد شد و از فشار و هیجانی که به او به عنوان دارنده 4 قهرمانی مستر المپیا وارد می‌شود، گفته است.

احساس نمی‌کنم فرسنگ‌ها جلوتر از بقیه هستم

بامستد می‌گوید دیگر بر روی رقابت‌هایش تمرکز نمی‌کند اما اعتراف کرد که از سال 2017 تا 2018 پیش از اولین قهرمانی مستر المپیای خود در حال تعقیب بریون آنسلی بوده است:

"اولا احساس نمی‌کنم که فرسنگ ها جلوتر از بقیه هستم. سعی می‌کنم به این باور نرسم و این حس را نداشته باشم. دوما من واقعا روی تلاش برای شکست دادن کسی متمرکز نیستم. آخرین کسی که سعی کردم شکست بدهم، بریون بود که مرا شکست داده بود. پیش خودم می‌گفتم اگر می‌خواهم مستر المپیا را ببرم باید بریون را شکست بدهم. حتی در آن زمان، باید روی شکست دادن خودم تمرکز می‌کردم. من واقعاً به توانایی خود برای پیروزی شک ندارم. فکر می‌کنم فشار زیادی به خودم وارد می‌کنم و هر سال این فشار بیشتر می‌شود. شما می‌ببینید که رفتار من کمی عصبی شده زیرا فشار زیادی روی من وجود دارد. بعد از مستر المپیا کمی آرام شدم و بهتر هستم"

از فرصت تعطیلات برای پیشرفتم استفاده می‌کنم

علی‌رغم اعتبار عنوان آرنولد کلاسیک، بامستد می‌گوید شرکت نکردن در این رقابت و بدست آوردن آمادگی برای مستر المپیا مزیت بیشتری برایش دارد:

"چون مستر المپیا را بردم، مادام العمر واجد شرایط شرکت در این رقابت هستم. فکر می‌کنم این یک مزیت بزرگ برایم است زیرا می‌توانم سه ماه مرخصی بگیرم تا واقعاً به بدنم استراحت بدهم و سپس ریکاوری و استراحت کنم. می‌توانم از تعطیلات بین فصل برای ترمیم و پیشرفت بدنم استفاده کنم و به بدنم استراحت بدهم. این مساله به من این مزیت را می‌دهد تا استراحت بیشتری داشته باشم و از فرصتم بهتر استفاده کنم. آرنولد کلاسیک همیشه شش ماه قبل از المپیا برگزار می‌شود و اگر به درستی استراحت کنم، سه ماه فرصت آماده سازی برای مستر المپیا خواهم داشت."

انصراف کریس بامستد از آرنولد کلاسیک 2023 ؛ جز قهرمانی مستر المپیا ، انگیزه دیگری ندارم

با مستر المپیا میراث خود را می سازم

بامستد می‌خواهد بدنش آرام و سرحال بماند. او قصد دارد میراث خود را تنها با عناوین مستر المپیا بسازد:

من حتی بدون زمان استراحت خیلی سریع در مسیر قرار می‌گیرم و واقعاً می‌خواهم بدنم جوان و سرحال بماند. من نمی‌خواهم روی صحنه پیر، خسته، کتک خورده و مجروح به نظر برسم. تنها کاری که می‌خواهم انجام دهم این است که مستر المپیا را ببرم. این میراثی است که در حال حاضر سعی در ساختن آن دارم. آرنولد کلاسیک اولویت من نیست.

اگرچه طرفداران دوست دارند بامستد را در مسابقه بعدی آرنولد کلاسیک ببینند، اما او روی مستر المپیا 2023 تمرکز کرده است که هفته اول نوامبر برگزار می‌شود. او قصد دارد طی چند ماه آینده از فرصتی که دارد برای آماده کردن یک پکیج ایده‌آل برای صحنه فلوریدا استفاده کند.

در این باره بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...