کاهش قدرت هجومی پرسپولیس در غیاب یک ستاره

غیبت سعید صادقی در دو بازی اخیر پرسپولیس کاملا مشهود بوده است.
کدخبر (133639) | 09 بهمن 1401 | ساعت 14:28
0 103
کاهش قدرت هجومی پرسپولیس در غیاب یک ستاره
غیبت سعید صادقی در دو بازی اخیر پرسپولیس کاملا مشهود بوده است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، سعید صادقی که در فصل گذشته با ثبت ۱۱ پاس گل توانسته بود عنوان برترین پاسور مسابقات را از آن خود کند، آن عملکردی را که انتظار می رفت هنوز به نمایش نگذاشته و تا به اینجای مسابقات لیگ برتر خلیج فارس ، فقط یک بار موفق به ارسال پاس گل شده است. این اتفاق در هفته پانزدهم لیگ مقابل نساجی رخ داد و این بازیکن سرعتی و خوش تکنیک با یک فرار سریع توپی را که علیرضا بیرانوند برای او فرستاده بود با یک پاس رو به جلو در اختیار محمد عمری قرار داد تا این عمری جوان گل سوم بازی پرسپولیس مقابل نساجی را بزند. اما اولین پاس گل صادقی چندان برای این بازیکن در لیگ بیست و دوم خوش‌یمن نبود و او دقایقی بعد دچار آسیب دیدگی شد تا جای خود را وحدت هنانوف دهد. پرسپولیس در ادامه دو گل دیگر به نساجی زد و بازی را با نتیجه ۱-۵ به سود خود خاتمه داد..

جای خالی سعید صادقی در بازی پرسپولیس مقابل فولاد

متاسفانه شدت مصدومیت صادقی به قدری زیاد بود که فرصت حضور در بازی های بعدی را از وی گرفت تا این بازیکن نیم فصل دوم را دور از ترکیب پرسپولیس شروع کند. او در روزهای اخیر زیر نظر کادر پزشکی تمرینات را پیگیری کرده و باید دید قادر به همراهی سرخ ها مقابل آلومینیوم خواهد بود یا خیر؟ با این که صادقی در فصل جاری به لحاظ آماری عملکرد چشمگیری نداشته ولی غیبتش به شدت در دو بازی اخیر مشهود بوده؛ خصوصا در بازی پرسپولیس مقابل فولاد در اهواز که فقدان یک هافبک طراح در میانه زمین پرسپولیس حس شد و این تیم نتوانست آن طور که باید روی دروازه حریف خلق موقعیت کند و این بازی را هم با یک گل واگذار کند. با احتساب دقایقی که صادقی در بازی با نساجی از دست داد، ۲۱۹ است که این بازیکن در ترکیب پرسپولیس غایب است. طی این دقایق تیم پرسپولیس ۳ گل زده است. این در حالی است که در ۱۲۳۷ دقیقه ای که این بازیکن در ترکیب بوده سرخپوشان ۱۷ گل توانستند به ثمر برسانند. این نشان از تأثیرگذاری این هافبک خلاق در روند هجومی سرخپوشان دارد. سعید صادقی بازی جام حذفی پرسپولیس مقابل ون پارس را از دست داداز جایی که صادقی توانایی حمل توپ بالایی دارد و بازیکنی باهوش، سرعتی و دریبل زن محسوب می شود با حضورش در ترکیب، قدرت خوبی به خط میانی پرسپولیس بخشیده بود و حملات این تیم مثل دو بازی گذشته بی نظم و پراکنده نبود. هر چند که او هنوز تا تبدیل شدن به آن مهره ای که مدنظر پرسپولیس است فاصله دارد و می تواند خیلی بهتر از آن چیزی باشد که تاکنون نشان داده است. البته این که او را با عملکردش در گل گهر قیاس می کنند، چندان کار درستی نیست، چون این مسئله از پایه دچار اشکال است. زیرا فضای تیمی که صادقی در حال حاضر در عضویت آن قرار دارد با تیم سابق این بازیکن از هر لحاظ قابل مقایسه نیست.

چرا صادقی در پرسپولیس به اندازه گل گهر موفق نیست؟

ضمن این که نباید یادمان برود که صادقی تاکنون تجربه بازی در تیم های بزرگ را نداشته است و اولین فصل حضورش را در پرسپولیس تجربه می کند. نکته اصلی همین جاست که او زمانی هم که از شهرخودرو به گل گهر منتقل شد در سال نخست حضورش نتوانست عملکرد خوبی را ارائه دهد ۳ پاس گل داد، اما همانطور که شد یک فصل بعد چیزی در حدود ۴ برابر این عدد پاس گل داد و توانست گوی رقابت را از سایر پاسورهای لیگ بر بیاید. نمایش صادقی در فصلی که گذشت چنان درخشان بود که توجه بسیاری از تیم های مطرح لیگ را به همراه داشت و در نقل و انتقالات تابستانی سر خرید این هافبک به نوعی بین تیم های مدعی جنگ بود که در نهایت او به واسطه علاقه ای که به پرسپولیس داشت تصمیم گرفت فوتبالش را در این تیم ادامه دهد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...