فصل بعد هم منتظر وی ای آر نباشید!

این طور که به نظر می رسد وی ای آر به مسابقات لیگ برتر بیست و سوم نیز نخواهد رسید.
کدخبر (134055) | 10 بهمن 1401 | ساعت 15:11
0 162
فصل بعد هم منتظر وی ای آر نباشید!
این طور که به نظر می رسد وی ای آر به مسابقات لیگ برتر بیست و سوم نیز نخواهد رسید.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، در حالی که قرار بود بازی های نیم فصل دوم لیگ برتر با VAR برگزار شود، اما همچنان از این تکنولوژی در فوتبال کشور خبری نیست و رییس فدراسیون فوتبال وعده از فرداهای دیگر می دهد! این وعده ها مربوط به امروز و دیروز نیست و سال هاست حرف از مجهز کردن استادیوم های ایران به کمک داور ویدیویی است، اما هنوز در عمل هیچ اتفاق مثبتی در این زمینه رخ نداده و هر بار یک چیز بهانه قرار می گیرد. یک روز تحریم ها، یک روز مخالفت فیفا و وزارت ورزش و الان هم که مجوزها دریافت شده، بحث آموزش داوران و نصب آن در ورزشگاه ها معضل شده است. فدراسیون هم که پای خود را کامل از هزینه های وی ای آر کنار کشیده و آن را بر عهده باشگاه ها گذاشت و انگار نه انگار که به طور مثال تیم های ملی هم با پرسپولیس و استقلال در هزینه های ورزشگاه آزادی سهیم است.

کاش وعده های مهدی تاج تمدید نشود!

به گفته قنبرزاده، نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال، حداقل هزینه لازم برای تجهیز یک ورزشگاه به این تکنولوژی چیزی در حدود ۱۲ میلیارد تومان است که با توجه به سایر هزینه هایی که باشگاه ها در طول فصل دارند رقم چندان زیادی محسوب نمی شود و آن ها به جای این که هر فصل، پول و سرمایه خود را صرف خریدهای بنجول خارجی کنند، می توانند ورزشگاه هایشان را تجهیز کنند تا هم کمی به حل داور شده باشد و هم خود آن ها. در همین بازی اخیر پرسپولیس و فولاد به شدت جای این سیستم احساس شد؛ دیداری پرحاشیه ای که اگر VAR داشت، شاید قضاوتش برای بنیادی فر آسان تر می شد و پنالتی پرسپولیس نمی سوخت یا فولادی ها تاوان آن ۲۰ دقیقه ای که تلف کردند را پس داده بودند. قطعا در هفته های آینده از این دست اشتباهات بیشتر خواهیم دید و تیم ها ناگزیر به تحمل آن هستند تا فصل بعد. البته اگر واقعا فصل بعدی در کار باشد و باز هم وعده های تاج برای راه اندازی وی ای آر تمدید نشود!

باز هم پنالتی سرخ ها سوخت !وعده های سرخرمن در خصوص VAR

جالب اینجاست رئیس فدراسیون فوتبال همین چندی قبل با انتقاد از مدیران قبلی مدعی بود: «برخی دوستان در این مدت گفته‌اند ۳ سال است که روی پرونده VAR کار می‌کنیم که این خودش نکته‌ای منفی است و باید هرچه زودتر این تکنولوژی را وارد کشور کنیم». اما ظاهراً خودش نیز قرار است همین مسیر را طی کند و چند سالی سر مردم را با این وعده ها گرم کند. ناگفته نماند تاج در گفت و گویی که مهرماه امسال با رسانه ها داشت خبر از راه اندازی VAR در سه ماه آینده داده و گفته بود: در فاصله دو ماهی که لیگ برتر خلیج فارس به دلیل جام‌جهانی 2022 تعطیل است، آموزش داوران را انجام خواهند داد! که چند هفته بعد رئیس کمیته داوران با رد صحبت های تاج و سجادی اذعان داشت: «آموزش داوران ۶ ماه زمان می برد و قبل از هر چیز باید زیر ساخت‌های لازم در ورزشگاه‌ها تعبیه شوده، تعداد داورانی که قرار است در لیگ برتر سوت بزنند را مشخص کرده و بعد آن‌ها را مورد آموزش قرار دهند. او در ادامه گفته بود: در بهترین شرایط، فصل بعد کمک داور ویدیوئی خواهیم داشت.» ولی با توجه به شرایطی که در حال حاضر وجود دارد به نظر نمی رسد این موضوع در فصل بیست و دوم هم به واقعیت بپیوندد و همچنان باید شنونده های وعده های سرخرمن مسوولین در این باره باشیم.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...