بازگشت شور و اشتیاق به آزادی پس از ۱۵۰ روز

هواداران پرسپولیس پس از چند ماه می توانند تماشاگر بازی تیم محبوب خود باشند.
کدخبر (133943) | 10 بهمن 1401 | ساعت 15:30
0 93
بازگشت شور و اشتیاق به آزادی پس از ۱۵۰ روز
هواداران پرسپولیس پس از چند ماه می توانند تماشاگر بازی تیم محبوب خود باشند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، سرانجام انتظارها به سر رسید و هواداران پرسپولیس از این پس قادر خواهند بود بازی تیم محبوب خود را از نزدیک در ورزشگاه آزادی تماشا کنند. این اتفاق از روز چهارشنبه در بازی پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک استارت می خورد.

آخرین باری که تماشاگران پرسپولیس موفق به حضور در استادیوم شدند، هفته چهارم لیگ برتر بود. در این بازی که با برتری ۰-۲ شاگردان گل محمدی خاتمه یافت، برای نخستین بار درهای ورزشگاه به روی هواداران خانم پرسپولیس باز شد تا آن ها از نزدیک شاهد برتری سرخ ها مقابل صنعت نفت باشند. حال با گذشت ۱۵۰ روز از این اتفاق باشکوه، بار دیگر سکوهای آزادی پذیرای طرفداران پرشور پرسپولیس خواهد بود. 

بازگشت شور و اشتیاق به آزادی پس از ۱۵۰ روز۳ جدال سرنوشت ساز در انتظار سرخپوشان

سرخپوشان پس از پشت سرگذاشتن این بازی، ۶ بار دیگر در ورزشگاه آزادی میزبان حریفان خود خواهند بود و می توانند مقابل تیم های هوادار (هفته۲۰)، نفت مسجد سلیمان (هفته ۲۱)، سپاهان (هفته ۲۳)، ملوان (هفته ۲۵)، استقلال (هفته ۲۷) و گل گهر (هفته ۲۹) از حمایت هواداران خود استفاده کنند. از جایی که برخی از این تیم ها من جمله سپاهان، استقلال و گل گهر رقابت نزدیکی با پرسپولیس برای کسب جام قهرمانی دارند، این موضوع می تواند بسیار به نفع گل محمدی و شاگردانش باشد و شانس کسب موفقیت‌شان را با حضور تماشاگران افزایش دهد.

قابل توجه است که شروع مربیگری گل محمدی در پرسپولیس با شیوع کرونا مصادف شد و پس از اینکه این مربی جانشین کالدرون شد فقط در دو بازی توانست از موهبت تماشاگران بهره مند شود. یکبار در هفته هفدهم لیگ نوزدهم که ۴۰ هزار نفر به استقبال مربی جدیدشان آمدند و برد مقابل تراکتور را با گل محمدی جشن گرفتند. یکبار نیز در دربی برگشت که با حمایت پرشور هواداران توانست بازی باخته را با بشار رسن تعویضی در ثانیه های پایانی به تساوی بکشاند. در فصول گذشته هم به بهانه های مختلف از جمله بلیت فروشی، آماده نبودن ورزشگاه ها، آلودگی هوا و... بازی ها بدون تماشاگر برگزار شد. 

بازگشت شور و اشتیاق به آزادی پس از ۱۵۰ روزرکورد شکنی هواداران پرسپولیس در آسیا

این که همه این اتفاقات از زمان مربیگری یحیی گل محمدی اتفاق می افتد، شاید نشانه بدشانسی این مربی باشد. گرچه او طی این مدت دو بار توانست پرسپولیس را قهرمان لیگ و یک بار تا یک قدمی قهرمانی آسیا پیش ببرد، آن هم بدون کسب میزبانی مقابل رقبای خارجی که این آخری به بی کفایتی فدراسیون برمی گردد. ناگفته نماند بعد از واکسینه شدن مردم در بسیاری از کشورها ورود تماشاگران آزاد شد، اما فوتبال ایران نه تنها نتوانست طی این دو سال شرایط این کار را فراهم کند که حتی نتوانست حق نماینده های کشورش را از AFC بگیرد.

پرسپولیس در سال ۲۰۲۰ در حالی که می توانست در گروهش میزبان باشد مجبور شد بازی هایش را ابتدا در هند و سپس در قطر برگزار کند. در آخرین دوره ای هم که پرسپولیس در لیگ قهرمانان شرکت داشت میزبانی به عربستانی ها رسید تا هر طور که دوست دارند عمل کنند و همه بلیت های بازی را برخلاف مقررات به تماشاگران خودی اختصاص دهند تا محبوب ترین تیم آسیا شاهد رقص پرچم ها و هیاهوی تماشاگران الهلال باشد و بیشتر از قبل دلتنگ حضور هوادارانش شود؛

هوادارانی که همیشه کابوس حریفان بوده اند و با حمایت های خود باعث رقم خوردن افتخارات و حماسه های ماندگاری در تاریخ این باشگاه شده اند. با اینکه دو سالی است هواداران پرسپولیس نتوانسته اند در آسیا در استادیوم حاضر باشند، اما رکوردهایشان همچنان دست نخورده مانده؛ به طوری که بازی پرسپولیس و کاشیما آنتلرز ژاپن با ۷۸ هزار نفر، همچنان پرتماشاگرترین بازی تاریخ فینال لیگ قهرمانان آسیاست.

بدهی فوتبال ایران به هواداران پرسپولیس!

متاسفانه پرسپولیس طی چند فصل اخیر با وجود چنین سرمایه های ارزشمندی از حمایت هواداران پرشورش در بازی های داخلی محروم مانده که این خسارات جبران ناپذیری را به سرخ ها وارد کرد. به طور مثال تا قبل از اینکه ویروس کرونا لیگ برتر خلیج فارس را تحت تاثیر خود قرار دهد در یکی از دیدارهای پرسپولیس به قدری تماشاگر آمد که افراد زیادی بدون بلیت به ورزشگاه وارد شده و در نهایت بیرون ورزشگاه از طریق تلویزیون مشغول تماشای بازی تیم محبوبشان برابر سپاهان شدند.

در جریان دربی رفت لیگ نوزدهم نیز بدلیل حجم بالای استقبال هواداران بلیت های این بازی در بازار سیاه تا مرز ۴۰۰ هزار تومان هم فروش رفت! قطعا از این پس تماشاگران با حضور در ورزشگاه و خرید بلیت می توانند کمک قابل توجهی به تیم محبوبشان به لحاظ مالی داشته باشند. تشویق های پرشور آن ها می تواند ضامن خوشبختی پرسپولیس در لیگ بیست و دوم باشد. فوتبال ایران و ورزشگاه آزادی یک ایسلندی و جشن قهرمانی با تماشاگران را به گل محمدی و پسرانش بدهکار است.

ناگفته نماند که هر دو قهرمانی اخیر سرخپوشان بدون حضور تماشاگران بود. در پایان فصل نوزدهم به خاطر شیوع کرونا، مراسم اهدای جام بدون حضور هواداران برگزار شد و در لیگ بیستم نیز پرسپولیس جایی دور از خانه و در ورزشگاه شهدای شهر قدس بدون طرفدارانش قهرمانی را جشن گرفت.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...