گل محمدی - رحمتی ؛ رقابت همچنان ادامه دارد!

یحیی گل محمدی و مهدی رحمتی برای هفتمین بار مقابل هم قرار خواهند گرفت.
کدخبر (134547) | 11 بهمن 1401 | ساعت 19:18
0 73
گل محمدی - رحمتی ؛ رقابت همچنان ادامه دارد!
یحیی گل محمدی و مهدی رحمتی برای هفتمین بار مقابل هم قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و آلومینیوم در هفته هجدهم لیگ برتر به مصاف یکدیگر خواهند رفت. یکی از اتفاقات مهم این مسابقه بدون شک می تواند تقابل یحیی گل محمدی با سید مهدی رحمتی باشد. دو مربی از دو نسل مختلف. پایان فوتبال گل محمدی به نوعی مصادف گردید با ظهور رحمتی در لیگ برتر. البته این دو در برهه‌ای با یکدیگر در تیم ملی ایران همبازی شدند و بعدها در شهرخودرو به عنوان مربی و بازیکن با هم همکاری داشتند. اما ریشه‌های آشنایی این دو به سال ۷۳ برمی‌گردد؛ به جایی که این دو به عنوان معلم و شاگرد در مقطع راهنمایی در کنار هم بودند. گل محمدی آن روزها ۲۳ ساله بود و ستاره تیم پرسپولیس، رحمتی هم نوجوانی ۱۳ ساله علاقمند به فوتبال که به قول خودش در کنار خطاطی می‌توانست از گل‌محمدی در مسائل مختلفی الگو بگیرد.

از کلاس مدرسه تا مستطیل سبز

مبصر آن روزهای کلاس درس یحیی، بعدها به دروازه‌بان نامداری بدل شد و توانست رکوردها و افتخارات زیادی را با سپاهان و استقلال بدست بیاورد، ملی‌پوش گردد و... جالب اینجاست که اولین تقابل رحمتی با پرسپولیس زمانی رخ داد که گل‌محمدی روی نیمکت این تیم بود. این اتفاق در هفته چهارم دور رفت لیگ برتر بیستم انجام گرفت و رحمتی مقابل استاد خود متحمل شکست سنگین ۰-۳ گردید، اما در دور برگشت توانست قهرمان آن فصل لیگ را در مشهد با نتیجه یک - یک متوقف کند. رحمتی در پایان آن فصل از شهر خودرو جدا شد و هدایت تیم فوتبال آلومینیوم اراک را برعهده گرفت. او در رفت توانست دست به یک شگفتی بزرگ بزند و سرخ‌ها را در اراک با یک مغلوب کند. اما در دور برگشت گل‌محمدی این شکست را در آزادی جبران کرد.

گل محمدی - رحمتی ؛ رقابت همچنان ادامه دارد!شکست تلخ یحیی در جام حذفی

این پایان کار دو مربی نبود و آن‌ها در جام حذفی هم دوباره باهم روبه‌رو شدند و درحالی که پیش‌بینی می‌شد پرسپولیس پس از گل زودهنگام پهلوان، کار سختی برای عبور از آلومینیوم نداشته باشد، اما اشتباهات عجیب مدافعان، کار دست تیم گل‌محمدی داد تا محمدرضا آزادی بازی را به تساوی کشاند و در ادامه گل ترابی با گل‌های علی‌نژاد و آزادی پاسخ داده شد. پرسپولیس این بازی را ۲-۳ باخت و از رسیدن به نیمه نهایی باز ماند. آلومینیوم در ادامه در فینال به نساجی باخت و قهرمانی را از دست داد.

تقابل شماره 7 در آزادی

رحمتی و گل محمدی در دور رفت لیگ امسال با هم در اراک دوباره رو به رو شدند که این بازی با تک گل میلاد سرلک به سود سرخپوشان خاتمه یافت تا گل‌محمدی با کسب سومین برد خود از رحمتی پیشی گرفته باشد. ناگفته نماند که در ۶ جدالی که این دو مربی با هم داشتند، ۳ برد برای گل محمدی و دو برد برای رحمتی به ثبت رسیده است. حال باید دید هفتمین تقابل آن‌ها که جدالی حساس برای پرسپولیس و آلومینیوم محسوب می‌شود، کدام مربی با ۳ امتیاز زمین بازی را ترک خواهد کرد؟ بیشتر از دیدار پرسپولیس مقابل آلومینیوم بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...