درویش : نمی خواهند پرسپولیس قهرمان شود

مدیرعامل پرسپولیس: به بهانه VAR مردم را سرگرم کرده‌اند.
کدخبر (135121) | 12 بهمن 1401 | ساعت 15:09
0 38
درویش : نمی خواهند پرسپولیس قهرمان شود
مدیرعامل پرسپولیس: به بهانه VAR مردم را سرگرم کرده‌اند.

به گزارش سرخ نیوز، رضا درویش در مورد اینکه ظاهراً اراده‌ای برای پیروز نشدن پرسپولیس وجود دارد زیرا برای سومین هفته متوالی است که این تیم از داوری ضربه می‌خورد، اظهار داشت: بازی پرسپولیس مقابل آلومینیوم ششمین هفته بود، نه سومین هفته؛ شاید در سه هفته گذشته بارها به رئیس، نایب رئیس، دبیرکل و رئیس کمیته داوران فدراسیون مراجعه کرده و نکاتی را گفتم حتی در هفته‌هایی که پیروز از زمین بیرون آمدیم این کار را  انجام دادیم و گفتم یک پنالتی، دو پنالتی یا آفساید علیه ما گرفتند. بهانه‌شان این است VAR در فوتبال ایران وجود ندارد با این بهانه می‌خواهند مردم را سرگرم کنند.

وی افزود: حتی اگر VAR بیاید داور باید صحنه را ببیند و اگر تشخیص بدهد تصمیم بگیرد. اگر بنا نباشد حق را به ما بدهند باز هم فرقی نمی‌کند. ضمن اینکه مگر وقت اضافه را VAR مشخص می‌کند؟ هفته پیش 17 دقیقه وقت اضافه بود داور هفت دقیقه گرفت. کسی که خواب است را می‌توان بیدار کرد ولی کسی که خودش را به خواب زده محال است بیدار شود. بنا این نیست که بگذارند پرسپولیس ببرد، تبریک می‌گویم به طراحانی که برنامه‌ریزی کردند پرسپولیس در 6 هفته به حقش نرسد و از حق مسلمش دور باشد. واقعاً به آنها تبریک می‌گویم. بنای‌شان این است که تیم خاصی قهرمان شود و پرسپولیس قهرمان نشود. هیچ تیمی از نظر فوتبال قادر به بردن ما نیست. من هم قادر به اینکه اختیار ماورای فوتبال را داشته باشم، نیستم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: هفته گذشته در مجلس هیأت رئیسه فدراسیون را دیدم و به آنها گفتم به رئیس فدراسیون گفتم، گفتند حق با شما است، گفتم 6 حق با شما است‌، برای شما، جای آن 2 امتیاز به ما بدهید! آیا حق با شما است مشکلی را حل می‌کند؟

درویش در پاسخ به این سؤال که آیا منظورش تیم سپاهان است، اظهار داشت:‌ باید از آنهایی که طراحی کرده‌اند بپرسند الگوی شما برای اینکه پرسپولیس قهرمان نشود، چیست؟ اشتباه داوری یک هفته، دو هفته شاید باشد، هفت هفته اشتباه داوری بوده و این غیر طبیعی به نظر می‌رسد. حتماً دلیلی دارد و باید از آنها بپرسیم. متأسفانه فدراسیون هم پاسخگو نیست. شکایت هم کنیم چه کسی می‌خواهد رسیدگی کند؟

وی در مورد اینکه آیا به اخراج علیرضا بیرانوند معترض است، گفت: آیا نباید به این صحنه اعتراض کرد؟ اولاً که آفساید بود، دوم اینکه صحنه خطرناکی نبود که کارت قرمز بدهد. چهار بازیکن ما جلوتر از بیرانوند بودند. اساس این اخراج چیست؟ علت پنالتی که روی شیخ شد، چه بود؟ پنالتی روی ترابی چرا داور نگرفت؟

مدیرعامل پرسپولیس گفت: داور هم مقصر نیست، شاید به او می‌گویند! او هم تابع اوامری است که ابلاغ می‌شود. این داور اشتباه کرد،‌ داوری بازی قبل چه؟ داور سه بازی قبل چه؟ بازی حذفی چه؟ دو گل از تیم مقابل خوردیم یا آفساید یا خطا بود. اشکالش چیست؟ چگونه ممکن است رئیس فدراسیون که به ما محبت دارد و ادعا می‌کند رفاقت نزدیک سوای بروکراسی اداری به ما دارند به این مسائل رسیدگی نمی‌کند. شاید مسابقه فوتبال اولویت‌شان نیست و اولویت‌شان چیز دیگری است! اگر اولویت‌شان فوتبال و هوادار باشد یک بار کاری انجام می‌دهند. از هفته قبل تا الان چه کاری انجام دادند؟ چقدر داور سعی کرد درست عمل کند؟

درویش در پاسخ به این سؤال که با این شرایط داوری آیا نگران بازی پرسپولیس مقابل سپاهان در جام حذفی نیست،‌ عنوان کرد: اصلاً احتیاج نیست نگران باشیم. بنا نیست اجازه بدهند! هواداران در این سرما ما را تشویق کردند ولی ما فکر کردیم می‌توانیم فوتبالی برنامه‌ریزی کنیم و بازیکن بگیریم و مربی بیاید تاکتیک و دیگر مسائل را انجام بدهد ولی وقتی قرار است نتایج غیر فوتبالی رقم بخورد، از گل‌محمدی چه توقعی می‌توان داشت؟

وی افزود: او چه کار می‌تواند انجام بدهد؟ وقتی بنا است زحماتش را با دو سوت به باد بدهند مربی نقشی ندارد! مدیر و بازیکن نقشی ندارند. وقتی بنا است تصمیم‌گیری جای دیگری شود داور و دیگر عوامل هم تابع هستند. ان‌شاءالله به خواسته‌های‌شان رسیده باشند. تا جام تمام نشده به آنها تبریک می‌‌گویم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در خصوص پرداخت هزینه VAR با  توجه به اینکه سرخابی‌ها اجاره ورزشگاه آزادی را می‌دهند، عنوان کرد:‌اصلاً بنا شد که به باشگاه‌ها ربطی نداشته باشد. وقتی شما ورزشگاه را ا جاره می‌کنید اقلامی و ابزاری که ورزشگاه  دارد را هم اجاره می‌کیند. انحراف فوتبال این است که افکار را به VAR معطوف کند. اگر VAR  هم باید مگر نباید داور برود صحنه را ببیند اگر بگوید پنالتی، پنالتی بگیرند. اگر نگوید پنالتی است می‌شود پنالتی گرفت؟ اینقدر نگویید VAR که مردم فکر کنند اگر باشد همه دردهای‌مان مداوا می‌شود! مگر وقت اضافه را VAR نشان می‌دهد؟ وقت اضافه را داور نشان می‌دهد. VAR که کورنومتر ندارد. نمی‌گویم VAR نباشد از الزامات است. الان کشورهای فقیر هم این سیستم را آورده‌اند.

درویش افزود: اساساً تصمیم این نیست که اجازه بدهند تیمی که فوتبالش بهتر است برنده بیرون بیاید. وقتی اساس این است VAR باشد یا نباشد چه توفیری دارد؟ خودمان را به دردسر نیندازیم. مسئولان مجبور می‌شوند بروند پول از جایی تأمین کنند ولی اگر VAR آمد و فردا همین بود چه باید بگوییم؟ باید برویم کسی که تصمیم‌ساز است و برنامه‌ریزی می‌کند بازی‌ها به این شکل شود از آنها بپرسیم تصمیم‌تان چیست تا تکلیف‌مان را بدانیم در چه سطحی مسابقه بدهیم.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...