روایتی از دوران کودکی بچه دینامیت ؛ روزی که مایک تایسون زامبی شد!

مایک تایسون در کتاب خود «حقیقت مسلم» فاش کرد که در کودکی باید تحت ارزیابی‌ های روانشناختی قرار می‌گرفت.
کدخبر (136039) | 13 بهمن 1401 | ساعت 21:16
0 492
روایتی از دوران کودکی بچه دینامیت ؛ روزی که مایک تایسون زامبی شد!
مایک تایسون در کتاب خود «حقیقت مسلم» فاش کرد که در کودکی باید تحت ارزیابی‌ های روانشناختی قرار می‌گرفت.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، مایک تایسون، اسطوره بوکس در دوران کودکی مورد آزار و اذیت‌های فراوانی هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی قرار گرفته است. این باعث شد که قهرمان اسبق سنگین وزن تمایلات غیرمعمولی را در خود ایجاد کند که در زمان بزرگسالی برجسته‌تر شده بود. در دهه 70 میلادی زمانی که مایک آهنین کودک بود، مفهوم سلامت روان در میان مردم رایج نبود و افرادی که مانند تایسون از آن رنج می‌بردند، بیماری‌شان اغلب به اشتباه تشخیص داده می‌شد. علاوه بر این تایسون خود قربانی یک تشخیص نادرست بود و زمانی را به یاد می‌‌آورد که به مدرسه آموزش ویژه اعزام شده بود. تایسون در کتاب خود «حقیقت مسلم» فاش کرد که در کودکی باید تحت ارزیابی‌های روانشناختی قرار می‌گرفت. مادرش سپس او را به یک مدرسه ویژه می‌فرستد؛ مدرسه‌ای که بیشتر شبیه یک زندان بود. با این حال تایسون این مدرسه را به آشوب کشید و تحت درمان پزشکی قرار گرفت که البته اوضاع را بدتر از گذشته کرد.

درمانی که از مایک تایسون زامبی ساخت

تایسون ادعا کرد که پزشکانش برایش تورازین تجویز می‌کردند؛ دارویی که برای درمان اختلالاتی مانند اسکیزوفرنی استفاده می‌شود. اینها داروهای بسیار قوی بودند که با بدن او واکنش نامطلوب نشان دادند. قهرمان سابق بوکس دنیا می‌گوید که ممکن بود با آگاهی کمی از آنچه در اطرافش اتفاق می‌افتد، به یک زامبی تبدیل شود.
آنها گفتند که بیش فعال هستم بنابراین تورازین را برایم تجویز کردند. آنها ریتالین را نادیده گرفتند و مستقیم به سمت استفاده از داروی موثرتر رفتند. تورازین مانند یک سفر بود. من آنجا نشسته بودم و خیره به چیزی نگاه می‌کردم، اما نمی‌توانستم حرکت کنم و کاری انجام دهم. همه چیز باحال بود.
تایسون 56 ساله با بیان اینکه چگونه این دارو بر او تأثیر گذاشته، افزود:
من می‌توانستم همه چیز را بشنوم، اما مانند یک مرده بودم. من یک زامبی شده بودم. من خودم غذا نمی‌خواستم اما آنها در زمان‌های مشخصی به من غذا می‌دادند. از من می‌پرسیدند که دوست دارم به حمام بروم و من هم جواب می‌دادم. حتی نمی‌دانستم چه زمانی باید دستشویی بروم.
دارویی که قرار بود به تایسون کمک کند، وضعیت او را بدتر کرد. با این حال تایسون هیچ کینه ای نسبت به پزشکان ندارد و می‌گوید ممکن است آنها تشخیص‌شان اشتباه بوده باشد.

روزی که مایک تایسون زامبی شد!مایک تایسون : دکترها مقصر نیستند

مایک تایسون می‌گوید که پزشکان احتمالاً او بیماری را اشتباه تشخیص داده‌اند. با این حال او پزشکان را سرزنش نمی‌کند زیرا انتظار داشت اتفاقات بدتری برای او بیفتد. این طرز فکری بود که تایسون برای خودش پس از قربانی شدن در هر مساله‌ای در نظر گرفته بود.
مادرم فکر می‌کرد بچه‌اش مشکلی دارد، اما من یک بچه بدجنس بودم. آنها من را اشتباه تشخیص دادند، احتمالاً کمی مرا مسخره کردند، اما من هیچ کینه‌ای از قضاوت‌های شخصی مردم به دل نگرفتم. من همیشه فکر می کردم که اتفاقات بدی برای من افتاده که درگیر چنین چالشی شده‌ام.
دوران سخت کودکی و مشکلات تایسون باعث شد که او نسبت به این احتمال که مردم او را درک نکنند، بی‌تفاوت باشد. این امر بعداً در زندگی او نیز ادامه پیدا کرد چراکه او با بسیاری از مسائل مربوط به سوء مصرف مواد و اعتیاد به الکل مواجه شد.   بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...