از ثبت اعداد باور نکردنی تا درخشش خارجی ها !

پرسپولیس در شرایطی به مصاف صنعت نفت می رود که نتایج خوبی در آبادان داشته است.
کدخبر (138185) | 17 بهمن 1401 | ساعت 10:27
0 60
از ثبت اعداد باور نکردنی تا درخشش خارجی ها !
پرسپولیس در شرایطی به مصاف صنعت نفت می رود که نتایج خوبی در آبادان داشته است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، در دیداری از هفته بیستم لیگ برتر فوتبال، پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان قرار خواهد گرفت. این بازی از ساعت ۱۸ روز چهارشنبه در ورزشگاه تختی آبادان برگزار می شود. دو تیم تاکنون ۴۳ بار در مسابقات مختلف با هم رو به رو شده اند که حاصل آن ۲۹ برد برای سرخپوشان پایتخت، ۴ برد برای نفت آبادان و ۱۰ تساوی بوده است.

حاج رحیمی؛ نخستین گلزن

اولین دیدار رسمی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان‌ ۳۱ شهریور ۱۳۵۲ در آبادان انجام شد. این بازی که در چارچوب هفته نهم لیگ نخست تخت جمشید برگزار شد با تساوی یک- یک دو تیم به پایان رسید. ابتدا اسماعیل حاج رحیمی پور تیم پرسپولیس را در دقیقه ۶۱ پیش انداخت و در ثانیه های پایانی، کاظم حسینی بازی را به تساوی کشاند.

از گلزنی رافت تا گل به خودی مدافع نفت آبادان

صنعت لنفت آبادان در اولین دوره لیگ برتر حضور نداشت تا از تقابل این دو تیم خبری نباشد. به این ترتیب تیم های پرسپولیس و نفت روز ششم دی ماه ۸۱ در هفته نهم از دومین فصل لیگ برتر به مصاف هم رفتند تا نخستین جدال خود را در تاریخ این مسابقات برگزار کنند. این بازی که در ورزشگاه تختی تهران انجام شد با تک گل پایان رأفت به سود تیم میزبان همراه شد. آخرین مصاف دو تیم در دور رفت لیگ برتر امسال بود که با گلزنی یورگن لوکادیا و گل به خودی میثم تهی‌دست به سود سرخ ها خاتمه یافت.

از ثبت اعداد باور نکردنی تا درخشش خارجی ها !

آمار خوب سرخ ها در آبادان

جالب است که بدانید تیم نفت در ۲۱ مصافی که پیش از این میزبان پرسپولیس بوده ۹ بار شکست‌خورده، ۸ تساوی داشته و تنها ۴ بار پیروز شده است. ۳ برد این تیم در مسابقات لیگ برتر بوده. آبادانی ها در مسابقات لیگ تخت جمشید چه در خانه و چه بیرون از آن هرگز موفق به شکست سرخپوشان نشدند و با از آغاز لیگ آزادگان و گذشت ۹ دوره از این رقابت ها در یک بازی عجیب با نتیجه  سه بر صفر حریف نامدار خود را از پیش رو برداشتند. این دیدار در شرایطی برگزار شد که پرسپولیس به دلیل قطعی کردن قهرمانی خود با نفرات ذخیره و بدون سرمربی و برخی نفرات ملی پوش خوپ به آبادان رفته بود و در این دیدار تشریفاتی، برابر نفتی که برای بقا در ليگ می جنگيد با دبل مهند مهدی عراقی و‌گلزنی امید شریفی نسب نتیجه را واگذار کرد تا رکورد بی شکستی اش خراب شود.

از هت تریک فونیکه سی تا جنجال مظفری زاده

 تیم فوتبال صنعت نفت آبادان یک برد پرگل دیگر هم مقابل پرسپولیس در آبادان داشته است. این بازی که از هفته بیست و دوم لیگ برتر یازدهم برگزار می شد، با نتیجه عجیب ۴-۲ به سود میزبان به پایان رسید. فونیکه سی (۳ گل) و لئون پاجاچیان روی اشتباهات وحشتناک میثاق معمارزاده، دروازه سرخ ها را باز کردند تا گل های علی کریمی و محمد نوری بی ثمر باشد. در این بازی سعید مظفری‌زاده داور مسابقه دو گل پرسپولیس را به دلیل آفساید مردود اعلام کرد! تا دبل کریمی و نوری بی نتیجه بماند! مصطفی دنیزلی و آلبرتو کاستا، سرمربیان وقت پرسپولیس و صنعت نفت آبادان بودند.

دبل ۴ تایی شدن نفت در لیگ آزادگان

گفتنی است که پرسپولیس نیز سابقه ۴ تایی کردن صنعت نفت را در آبادان دارد. این اتفاق در لیگ هفتم آزادگان رخ داد و شاگردان علی پروین با گلزنی نادر محمدخانی، بهنام سراج، علیرضا امامی‌فر و هادی مهدوی‌کیا حریف خود را با نتیجه ۴-۱ در هم کوبیدند. در دور برگشت آن فصل نیز سرخپوشان با دبل افشین پیروانی و گلزنی بهروز رهبری‌فر و علیرضا امامی‌فر، این نتیجه را بار دیگر در تهران تکرار کردند تا در یک فصل ۸ بار دروازه نفتی ها را باز کرده باشند!

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...