حرکت نواک جوکوویچ به سمت رکوردهای افسانه ای نادال و فدرر

نواک جوکوویچ فرصت این را خواهد داشت تا با قهرمانی در گرنداسلم های تنیس پیش رو، یکی پس از دیگری، رکوردهای تنیس دنیا را بشکند و از آن خود کند.
کدخبر (138031) | 17 بهمن 1401 | ساعت 16:49
0 184
حرکت نواک جوکوویچ به سمت رکوردهای افسانه ای نادال و فدرر
نواک جوکوویچ فرصت این را خواهد داشت تا با قهرمانی در گرنداسلم های تنیس پیش رو، یکی پس از دیگری، رکوردهای تنیس دنیا را بشکند و از آن خود کند.

به گزارش سرخ نیوز، نواک جوکوویچ با موفقیت در فینال مسابقات آزاد استرالیا 2023، بیست و دومین گرند اسلم دوران حرفه‌ای خود را به دست آورد. با رسیدن به رکورد قهرمانی‌های رافائل نادال در تاریخ مسابقات گرند اسلم، رولان گاروس 2023 که بین ماه های می و ژوئن برگزار خواهد شد، می‌تواند یک فرصت بزرگ و جاه‌طلبانه برای پیشی گرفتن نوله از نادال در جدول رده‌بندی قهرمانی‌های مسابقات گرند اسلم باشد. حرکت نواک جوکوویچ به سمت رکوردهای افسانه ای نادال و فدرر

قهرمانی جوکویچ در تنیس آزاد استرالیا

جوکوویچ با بردی که ورزشگاه در رادلاور آرنا در برابر استفانوس سیتسیپاس کسب کرد، به دهمین عنوان قهرمانی خود در مسابقات آزاد استرالیا دست یافت تا فاصله قهرمانی‌هایش در این رقابت با نفر دوم که راجر فدرر است، به عدد 4 برسد. این رکورد با 14 قهرمانی رافائل نادال در رولند گاروس همچنان فاصله دارد اما بعید نیست تنیسور صرب به زودی چنین رکوردی را هم از آن خود کند. حرکت نواک جوکوویچ به سمت رکوردهای افسانه ای نادال و فدرر در عین حال اگر تورنمنت‌های 1000 و 500 امتیازی مسترز فدراسیون جهانی تنیس را نیز در نظر بگیریم، تعداد قهرمانی‌های هر تنیسور در یک رقابت خاص افزایش می‌یابد و علاوه بر دو مورد فوق، حضور راجر فدرر را هم شاهد خواهیم بود. در واقع با دیدن این لیست درک خواهیم که چگونه این سه تنیسور جادویی در 20 سال گذشته بر تنیس دنیا تسلط پیدا کرده بودند. حرکت نواک جوکوویچ به سمت رکوردهای افسانه ای نادال و فدرر

رکورد قهرمانی در انواع مسابقات تنیس

در رده بندی تورنمنت‌هایی که تحت سلطه یک تنیسور خاص بوده، سه جایگاه اول به قهرمان اسپانیایی رافائل نادال اختصاص دارد. نادال با 14 قهرمان در گرند اسلم پاریس پیشتاز است و پس از آن در رتبه دوم مسابقات بارسلونا با 12 قهرمانی و مونت کارلو با 11 قهرمانی قرار دارد. در رتبه چهارم و پنجم راجر فدرر با 10 قهرمانی در مسابقات هاله آلمان و بازل سوئیس قرار دارد. با رسیدن به 10 قهرمانی، یکبار دیگر نادال با مسابقات آزاد ایتالیا به جدول رده بندی برمی‌گردد. پس از این دو اسطوره تنیس نوبت به جوکوویچ می‌رسد تا با 10 قهرمانی مسابقات آزاد استرالیا جایگاه خود را بدست آورد. حرکت نواک جوکوویچ به سمت رکوردهای افسانه ای نادال و فدرر روز گذشته مشخص شد که نوواک جوکوویچ می‌تواند در مسابقات US Open 2023 هم حضور داشته باشد. این بهترین خبر برای هواداران تنیس بود چراکه حالا می‌دانند نوله می‌تواند شاهکار فصل قبل خود را تکرار کند و با 4 قهرمانی در 4 گرند اسلم معتبر سال در یک تقویم سالانه تنیس، به رکوردی خارق‌العاده برسد. البته سال قبل او در آستانه رسیدن به این اتفاق قرار داشت اما دانیل مدودف روس در فالشینگ میدوز، درها را به روی "جوکو" بست و به اولین قهرمانی گرند اسلم خود رسید. حرکت نواک جوکوویچ به سمت رکوردهای افسانه ای نادال و فدرر جوکوویچ از 7 گرند اسلم اخیری که در آن شرکت کرده، 5 رقابت را برده است. اعداد قابل توجهی که به طور خودکار جوکوویچ را به تنیسوری تبدیل می‌کند که بیشترین احتمال را برای قهرمانی در گرند اسلم‌های باقیمانده فصل دارد. این بازیکن 35 ساله پس از سفر پیروزمندانه خود به استرالیا، در تنیس مسترز 500 امتیازی دبی در اواخر ماه میلادی شرکت خواهد کرد. حرکت نواک جوکوویچ به سمت رکوردهای افسانه ای نادال و فدرر درباره تنیس بیش تر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...