همه آنچه باید از گلزن های پرسپولیس و نفت آبادان‌ بدانید

علی علیپور بهترین گلزن مصاف های پرسپولیس و صنعت نفت آبادان به شمار می رود. 
کدخبر (138191) | 17 بهمن 1401 | ساعت 10:52
0 52
همه آنچه باید از گلزن های پرسپولیس و نفت آبادان‌ بدانید
علی علیپور بهترین گلزن مصاف های پرسپولیس و صنعت نفت آبادان به شمار می رود. 

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، علی علیپور ستاره این روزهای تیم ژیل ویسنته پرتغال، بهترین گلزن مصاف های پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان محسوب می شود. این مهاجم مازندرانی در زمانی که پیراهن سرخ را بر تن داشت، ۶ بار موفق شد دروازه آبادانی ها باز کند. این گل ها طی دو فصل متوالی به ثمر رسید. او ابتدا در دور رفت لیگ هفدهم، دو بار دروازه نفت را باز کرد و سپس در دور برگشت در جریان برتری ۰-۳ تیمش برای بار دوم موفق به دبل شد. در بازی رفت فصل هجدهم، با گلزنی خود بازی را به تساوی کشاند و در بازی برگشت در تهران، با تک گل خود موجب برتری سرخ ها مقابل نفت شد. علیپور تنها بازیکن تاریخ دو تیم است که در هر دو بازی رفت و برگشت موفق به گلزنی شده است.

همه آنچه باید از گلزن های پرسپولیس و نفت آبادان‌ بدانید

در تاریخ جدال های دو تیم، چند بازیکن دیگر موفق به دبل شده اند که از جمله به صفر ایرانپاک، زنده یاد مهرداد میناوند، افشین پیروانی، بهنام سراج(پرسپولیس) و مهند مهدی(صنعت نفت) می توان اشاره داشت. جواد کاظمیان با پیراهن سرخ و فونیکه سی با پیراهن زرد سابقه ها تریک در تاریخ رقابت دو تیم را دارند. کاظمیان در مجموع ۴ گل را مقابل نفت به ثمر رسانده بود و در این آمار با زنده یاد ایرانپاک شریک است.

در بین نفرات فعلی دو تیم، میلاد سرلک و علی نعمتی از پرسپولیس و میثم تهی دست از نفت سابقه گلزنی در تقابل های دو تیم را دارند. البته گلی که تهی دست زد به اشتباه وارد دروازه خودی شد. این اتفاق در بازی رفت لیگ امسال شکل گرفت. پرسپولیس در این دیدار با دو گل حریف خود را مغلوب کرد. گل دوم این بازی توسط یورگن لوکادیا به ثمر رسید. این مهاجم هلندی اولین خارجی تاریخ پرسپولیس بود که برابر آبادانی ها موفق به گلزنی شد. تا پیش از این فقط خارجی های نفت یعنی فونیکه سی، لئون پاجاچیان، مهند مهدی در طول رقابت دو تیم توانستند بودند گل بزنند.

باید دید شیخ دیاباته و لئاندرو پریرا مهاجم جدید و برزیلی تیم پرسپولیس قادر خواهند بود نام خود را به جمع خارجی های گلزن این بازی اضافه کنند؟ گفتنی است تیم های پرسپولیس و صنعت نفت روز چهارشنبه از هفته نوزدهم لیگ برتر به مصاف هم خواهند رفت.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...