شاهکار ناتمام مدیران استقلال ؛ چند می گیری، نیمکت نشین شوی!

رییس سازمان خصوصی سازی از افزایش عجیب قرارداد چند بازیکن استقلال در زمان آجورلو پرده برداشت.
کدخبر (138805) | 18 بهمن 1401 | ساعت 13:09
0 90
شاهکار ناتمام مدیران استقلال ؛ چند می گیری، نیمکت نشین شوی!
رییس سازمان خصوصی سازی از افزایش عجیب قرارداد چند بازیکن استقلال در زمان آجورلو پرده برداشت.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، هر روزی که می گذرد یک شاهکار تازه از دوران مدیریت مصطفی آجورلو در استقلال برملا می شود؛ مدیری که با وعده های شیرین به فوتبال برگشت و قرار بود آبی ها را ثروتمند کند، اما خروارها بدهی روی دست این تیم گذاشت تا استقلال از بانک، هتل و سازمان لیگ گرفته تا مربیان و بازیکنان خودی به همه و همه بدهکار باشد! این در شرایطی است که او پس از کشمکش های طولانی با سازمان لیگ بر سر تبلیغات محیطی مدعی بود ۵۰۰ میلیاردی برای این تیم درآمدزایی خواهد داشت، اما در نهایت ۹۰ میلیارد به باشگاه های لیگ برتری و سازمان لیگ بدهکار شد و حتی کارش به جایی رسید که ۳۵۵ میلیارد تومان از درآمدهای بورسی استقلال را برخلاف قانون برداشت کرد تا بتواند بدهی های این باشگاه را پرداخت کند! تنها نقطه روشن کارنامه این مدیر قهرمانی در لیگ بود؛ عنوانی که پس از ۹ سال به آبی ها رسید، اما بهای گزافی برای آن ها داشت.

ریخت و پاش آبی ها در نقل و انتقالات

استقلال فقط در دو پنجره نقل و انتقالاتی ۱۱ ورودی و ۱۸ خروجی داشت که نشان از ریخت و پاش زیاد این تیم در فصل قبل دارد. همین رویه در فصل جاری ادامه یافت و آجورلو قبل از انتخاب سرمربی شروع به بستن تیم کرد که این مسئله برای ساپینتو مشکل ساز شد. تا جایی که این مربی برخی از بازیکنان را نخواست و برخی از نفراتی را که در پی جذب آن ها بود به دلیل پر بودن لیست نتوانست به تیمش اضافه کند که از جمله به کاوه رضایی می توان اشاره داشت. بازیکنی که حالا سر نخواستنش دعواست، اما به لطف آجورلو می تواند بدون بازی برای استقلال از این تیم غرامت بگیرد! هواداران این باشگاه هنوز از شوک قرارداد کاوه بیرون نیامده بودند که رئیس سازمان خصوصی‌سازی از افزایش چند برابری قیمت برخی نیمکت نشین تیمشان در ابتدای فصل خبر داده و گفت: سبحان خاقانی و دروازه‌بان های دوم و سوم استقلال و ... مبلغ قراردادشان ۹ برابر نسبت به سال گذشته زیاد شده! همچنین مبلغ قرارداد امید حامدی‌فر و محمدحسین زواری ۹ برابر نسبت به آن چه در فصل قبل از صنعت نفت آبادان دریافت می کردند.

ترکیب استقلال مقابل نفت مسجد سلیمان / هفته نوزدهم لیگ برترنیمکت نشینانی که میلیاردی می گیرند!

نکته اینجاست آجورلو چند روز قبل در گفت و گویی اعلام کرده بود جذب این دو بازیکن جوان با نظر منصوریان و تایید ساپینتو انجام گرفته است و مدعی بود فقط شهباززاده را بدون نظر این مربی پرتغالی جذب کردند. اما ظاهرا‌ امر که چیز دیگری را نشان می دهد و به نظر می آید سرمربی استقلال چندان روی این دو بازیکن نظر نداشته است. چرا که آن ها در تمام طول فصل نیمکت نشین بوده اند. حامدی فر در مجموع ۷۱ دقیقه در ترکیب مورد استفاده قرار گرفت و زواری ۱۸ دقیقه! به راستی چرا مدیران وقت استقلال برای جذب دو بازیکن ۲۲ ساله که چندان اسمی و رزومه دار نبودند باید یک چنین قرارداد سنگینی ببندند؟ به گفته رییس سازمان خصوصی بخش عمده‌ای از درآمد استقلال صرف خرید بازیکن شده و قراردادهای افراد با هم تطابق ندارد.

بی خبری هیات مدیره استقلال از افزایش قراردادها!

در این بین حجت کریمی، یکی از اعضای هیات مدیره استقلال پس از انتقادات قربان زاده برای این که فشار انتقادات را از مدیران فعلی دور کند گفته است: هیچ کدام از اعضای هیات مدیره خبری از این قراردها نداشته‌اند و تمام قراردادها را مصطفی آجورلو بسته است! که این ادعا در جای خود قابل توجه است و اگر درست باشد قبل از همه نشان از ناهماهنگی و اختلاف در بین مدیران گذشته استقلال دارد. باید دید که آجورلو چه واکنشی نسبت به حرف های کریمی خواهد داشت؟ اما با فرض این که صحبت های این عضو هیات مدیران استقلال درست باشد و آجورلو دور از چشم سایر مدیران این قراردادها را بسته باشد، اما مگر نه غیر این است که خود این افراد آجورلو را به عنوان مدیرعامل انتخاب کردند؟ در هر صورت آن ها باید جوابگوی انتخاب خود و تصمیماتی باشند که این مدیر در طول دوران حضورش در استقلال گرفت.

گزارش بازی استقلال مقابل نفت مسجد سلیمان / تقابل ساپینتو و عنایتی در آزادیعدم نظارت وزارت ورزش بر کار مدیران

مسئله مهم دیگر به عدم نظارت وزارت ورزش به عملکرد مدیران و قراردادهای اعضای این تیم باز می گردد که باعث شد بدهی های زیادی روی دست این تیم بماند. ضمن این که ریخت و پاش مالی آبی ها در فصول قبل که چه در زمان سعادتمند و چه اکنون که فتح الله زاده در استقلال حضور دارد باعث شده تا نظم مالی لیگ بهم بریزد و شاهد افزایش بی رویه و کاذب قیمت بازیکنان باشیم.‌ نکته اینجاست پس از برکناری آجورلو از مدیریت باشگاه استقلال دلایل مختلفی برای این اتفاق مطرح گردید و حتی گفته می شد او به دلیل تنش با صداوسیما بر سر حق پخش تلویزیونی قربانی شده، اما این طور که مشخص است عملکرد ضعیف این مدیر دلیل کنار گذاشتن وی بود. صدا و سیما یا هر جریانی که پشت این تصمیم بود، بزرگترین خدمت را به هواداران استقلال کرد و تیمشان را از غرق شدن در بدهی نجات داد. گرچه که با روی کار آمدن مدیران جدید از ولخرجی ها آبی ها کاسته نشده اما همین که دیگر آجورلویی نیست تا آن ترکمنچای تاریخی را با کاوه رضایی ببندد و قراردادهای بازیکنان معمولی را به اندازه ستاره های اسمی لیگ بالا ببرد استقلالی ها می توانند خدا را شاکر باشند!

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...