ساپینتو از اشتباه داوران سود برده یا ضرر ؟

بررسی نظرات کارشناسان داوری مشخص کرد تیم استقلال در طول فصل به یک اندازه از داوری سود و زیان دیده است.
کدخبر (139261) | 19 بهمن 1401 | ساعت 10:06
0 125
ساپینتو از اشتباه داوران سود برده یا ضرر ؟
بررسی نظرات کارشناسان داوری مشخص کرد تیم استقلال در طول فصل به یک اندازه از داوری سود و زیان دیده است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، هفته ای نیست که شاهد اعتراض آبی ها به داوری ها نباشیم؛ فرقی هم ندارد که به نفع آن ها سوت زده شده باشد یا به ضررشان. مربیان استقلال در هر حالتی از حمله به داوران فروگذار نیستند تا مبادا از قافله معترضین عقب بمانند! حتی اگر ساپینتو‌ محروم باشد و نتواند کنار زمین دست به حرکات جنجالی بزند و‌ داوران را تحت تأثیر قرار دهد، هستند کسانی که جای خالی این مربی پرتغالی را در کنار زمین و کنفرانس های خبری برای استقلال پر کنند!

از روی ماتا گرفته تا بهزاد غلامپور و خسرو حیدری و... همین دیروز و پس از برتری مقابل تیم قعرنشین نفت مسجد سلیمان که با اشتباهات داوری به سود آبی ها همراه بود، حیدری ضمن اعتراض به محرومیت سرمربی تیمشان مدعی شد در هر بازی ۲،۳ پنالتی برای آن ها نمی‌گیرند! مشابه همین صحبت ها را از ساپینتو نیز به دفعات شنیده ایم و این مربی پرتغالی حتی پس از دیدار با ملوان اذعان کرده بود ۱۱ امتیاز به دلیل قضاوت اشتباه داوران از تیمشان گرفته شده، وگرنه در صدر جدول بودند!

اما آیا واقعا این طور است و اشتباهات داوری مانع رسیدن استقلال به صدر در لیگ برتر بیست و دوم بوده؟ مرور نظرات کارشناسان داوری بهتر مشخص خواهد‌ کرد ادعاهایی که مربیان استقلال مطرح می کنند چقدر به واقعیت نزدیک است. با این توضیح که در بررسی صحنه های داوری استقلال به نظراتی استناد شده که داوران روی آن اتفاق نظر داشتند.

هفته اول: استقلال ۰ - سپاهان ۲

سعید مظفری‌زاده، کارشناس داوری: هیچ خطای هندی از طرف فرشاد احمدزاده در محوطه سپاهان رخ نداد. روی آرمان رمضانی پنالتی نشد.

هفته دوم: استقلال ۳ - ملوان ۱

نوید مظفری، کارشناس داوری: ریکاردو ساپینتو سرمربی آبی‌پوشان پایتخت به دلیل لگد زدن به برانکارد کنار زمین باید از زمین مسابقه اخراج می‌شد.

ساپینتو از اشتباه داوران سود برده یا ضرر ؟

اشتباه داوری به سود استقلال

هفته پنجم: استقلال ۰ - پیکان ۰

سعید مظفری زاده، کارشناس داوری: بازیکن تیم پیکان مرتکب خطای هند شده و داور می بایست یک پنالتی برای استقلال می گرفت.‌ مهاجم آبی ها مرتکب خطا روی دروازه بان پیکان شد و گل این تیم به درستی مردود اعلام شد و داور باید به بابایی کارت زرد می داد.

*یک‌اشتباه تاثیرگذار به ضرر استقلال که می توانست ۲ امتیاز برای این تیم در پی داشته باشد.

هفته ششم؛ استقلال ۳ - نساجی ۱

جعفر خوشرو، کارشناس داوری: در صحنه ای که پیمان بابایی توسط مدافع نساجی تعادلش را از دست داد، باید پنالتی به سود استقلال اعلام می‌شد.

*از جایی که استقلال این بازی را به سود خود به پایان برد، اشتباه داور بی اثر شد.

هفته هفتم؛ گل گهر ۱ - استقلال ۲

حسین عسگری، کارشناس داوری: گل تیم گل‌گهر سالم بود. روی قایدی خطای پنالتی نشد و داور باید به این بازیکن به خاطر تمارض اخطار می‌داد.

ساپینتو از اشتباه داوران سود برده یا ضرر ؟

هفته هشتم؛ استقلال ۱ - فولاد ۱

علی خسروی، کارشناس داوری: در برخورد بین میرزایی و مدافع فولاد خطای پنالتی رخ نداد.

استقلالی ها علاوه بر این، معتقد بودند در ۳ صحنه دیگر باید برای تیمشان پنالتی گرفته می شد که هر سه کارشناس فوتبال برتر و سایر کارشناسان داوری رای به درستی تصمیم داور داده و حتی اذعان داشتند باید به برخی نفرات این تیم به دلیل شبیه سازی کارت زرد تعلق می گرفت.

هفته نهم؛ ذوب آهن ۰ - استقلال ۱

نوید مظفری، کارشناس داوری:  مدافع ذوب آهن بازیکن استقلال را می‌زند و یک‌پنالتی برای این تیم باید گرفته می‌شد. در برخورد توپ به دست مدافع ذوب آهن، خطای هند پنالتی رخ نداد.

* اشتباه تاثیرگذار داور به دلیل برد استقلال تاثیری در نتیجه نداشت. 

هفته دهم؛ استقلال ۰ - آلومینیوم اراک ۰

رضا کرمانشاهی، کارشناس داوری:  در صحنه برخورد توپ به دست امیرمحمد هوشمند دست این بازیکن در حالت طبیعی قرار داشت و به هیچ عنوان پنالتی رخ نداد. تصمیم داور در خصوص دادن اخطار دوم به شریفات و اخراج این بازیکن سختگیرانه بود.

*اشتباه تاثیرگذار به سود استقلال با ده نفره شدن تیم حریف.

هفته دوازدهم؛ استقلال ۲ - پرسپولیس ۲

حیدر سلیمانی، کارشناس داوری: در یک صحنه توپ به سینه دانیال اسماعیلی‌فر برخورد کرد، نه دستش و اعلام کرنر از سوی داور درست بود.

هفته سیزدهم؛  نفت آبادان ۰ - استقلال ۱

تورج حق وردی، کارشناس داوری: داور باید در دقیقه ۶۵ صالح حردانی مدافع استقلال را با کارت قرمز جریمه می کرد. باتوجه به اینکه مدافع نفت از رمضانی جلوتر بود، اعلام پنالتی به سود استقلال اشتباه بود.

ساپینتو از اشتباه داوران سود برده یا ضرر ؟

*۲ اشتباه تعیین کننده به سود استقلال که اگر اتفاق نمی افتاد می توانست یک امتیاز را برای نفتی ها در پی داشته باشد.

هفته چهاردهم: استقلال ۰ - مس رفسنجان ۰

حیدر سلیمانی، کارشناس داوری: برخورد توپ به دست مدافع مس هند پنالتی بود. مدافع استقلال در جدال با مهاجم مس رفسنجان با دست چپ هل داد و داور بايد خطای پنالتی اعلام می كرد.

*امیر عرب براقی یک پنالتی برای هر دو تیم نگرفت تا استقلال به یک اندازه از داوری سود و زیان دیده باشد.

هفته پانزدهم؛ تراکتور ۲ - استقلال ۰

نوذر رودنیل، کارشناس داوری:  برخورد بین محبی و مدافع تراکتور خطا پنالتی رخ نداد و ادامه بازی درست بود. در صحنه گل دوم تراکتور با توجه به اینکه توپ از مدافع به مهاجم رسید، گل درست بود و آفساید اتفاق نیفتاد.

هفته شانزدهم؛ سپاهان ۲ - استقلال ۱

نوذر رودنیل، کارشناس داوری:  داور به خوبی برای سپاهان اعلام پنالتی کرد. در این صحنه داور نزدیک بود و به خوبی پنالتی را تشخیص داد. همچنین در دو صحنه در دقایق ۷۹ و ۶۶ که استقلالی‌ها اعتقاد به پنالتی داشتند، داور به درستی تصمیم بر ادامه بازی گرفت.

هفته هجدهم؛ مس کرمان ۲ - استقلال ۳

تورج حق‌وردی، کارشناس داوری:  توپ به دست مدافع مس کرمان برخورد کرد و باید به سود استقلال پنالتی اعلام می‌شد. عباسیان بازیکن مس کرمان به‌دلیل برخورد شدید در دقیقه ۸۶ باید اخراج می‌شد.

*۲ اشتباه تاثیرگذار به ضرر استقلال که باز هم بخاطر برد این تیم خنثی شد.

هفته نوزدهم؛ استقلال ۳ - نفت مسجد سلیمان ۱

حیدر سلیمانی، کارشناس داوری: رافائل سیلوا در دقیقه ۹ پای چپ مهاجم نفت مسجدسلیمان را زد و باید یک پنالتی به سود تیم نفت اعلام می‌شد.

ساپینتو از اشتباه داوران سود برده یا ضرر ؟

در صحنه برخورد مهدی قائدی با بازیکن نفت در دقیقه 45 اگر خطایی هم اتفاق افتاده باشد، پشت محوطه جریمه و ادامه بازی درست بود. حاج ملک به خاطر خطای دروازه‌بان نفت مسجدسلیمان در جلو آمدن، باید پنالتی استقلال را تکرار می‌کرد.

*اشتباه بزرگ داور به ضرر حریف استقلال.

 سود و زیان یکسان استقلال از اشتباهات داوری

با بررسی نظرات کارشناسان مشخص شد تا اینجای فصل تیم استقلال فقط ۲ امتیاز از داوری در بازی مقابل پیکان ضرر کرده و ۲ امتیاز هم از داوری مقابل نفت آبادان سود برده است. در واقع برخلاف نظر مربیان این تیم سود و زیان آبی ها به یک اندازه بوده. گرچه در مسابقات دیگر هم به ضرر این تیم قضاوت باشد، اما از جایی که آبی ها در آن دیدارها پیروز شدند، این اشتباهات خود به خود خنثی شد و تاثیری در نتیجه گیری این تیم نداشت.

لازم به ذکر است که در مجموع ۵ پنالتی در طول فصل باید برای استقلال در بازی برابر تیم های پیکان، نساجی، ذوب آهن ، مس رفسنجان و مس کرمان گرفته می شد. در هر دیدار رفت و برگشت با مس رفسنجان هم به سود آبی ها پنالتی اعلام نشد. ضمن این که در برابر نفت آبادان یک پنالتی اشتباه نصیب آن ها شد. ساپینتو و یک بازیکن استقلال در طول فصل باید اخراج می شدند و در دو بازی باید بازیکنان حریف با کارت قرمز جریمه می شدند و در یک دیدار نیز یار تیم مقابل به اشتباه اخراج گردید.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...