فرافکنی و توجیه به سبک سرمربی فولاد / وقتی همه مقصرند به جز نکونام

سرمربی فولاد باخت به سپاهان را گردن عوامل بیرونی انداخت تا خود را از  شکست های اخیر تیمش تبرئه کرده باشد.
کدخبر (139371) | 19 بهمن 1401 | ساعت 13:07
0 49
فرافکنی و توجیه به سبک سرمربی فولاد / وقتی همه مقصرند به جز نکونام
سرمربی فولاد باخت به سپاهان را گردن عوامل بیرونی انداخت تا خود را از  شکست های اخیر تیمش تبرئه کرده باشد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، پس از برتری پرحرف و حدیث فولاد خوزستان مقابل پرسپولیس در هفته هفدهم لیگ برتر، دو‌ هفته‌ای می‌شود که در حسرت کسب پیروزی است! شاگردان جواد نکونام ابتدا در تبریز مغلوب تراکتور شدند و در بازی دیروز با یک گل به خودی نتیجه را به سپاهان واگذار کردند.

جواد نکونام که انتظار کسب این نتایج را نداشت، در پایان دیدار مقابل سپاهان، همه را از دم تیغ گذراند؛ از کمیته داوران و زاهدی‌فر گرفته تا مدیران فولاد و کادرفنی سپاهان. به زعم این مربی همه مسوول عدم نتیجه گیری تیمش در دو هفته اخیر بوده اند، به غیر از خودش!

رطب خورده، منع رطب کی کند؟

او در حالی محمدحسین زاهدی‌فر، داور دیدار فولاد خوزستان مقابل سپاهان را مورد انتقاد قرار می‌دهد که این داور به اعتقاد علی میرزابیگی اشتباهی به ضرر فولاد نداشت و در صحنه‌ای هم که آن‌ها اعتقاد داشتند سیاوش یزدانی روی ساسان انصاری مرتکب پنالتی شده، به گفته  این کارشناس داوری هیچ خطایی رخ نداد.

نکونام از اتلاف وقت و بازی دفاعی سپاهانی‌ها گفته و از شلوغ‌بازی نیمکت این تیم انتقاد کرده تا همان حرف‌هایی را تکرار کرده باشد که مربیان حریفان فولاد درباره این تیم می‌زنند! به راستی از کی رطب خورده، منع رطب می‌کند؟ چطور وقتی نکونام و شاگردان مقابل پرسپولیس، ۲۰ دقیقه از وقت‌های مفید بازی را با اعتراض به داور و تمارض به مصدومیت تلف کردند این کار بد نبود، اما وقتی همان اتفاق از سوی سایر تیم ها مقابل فولاد رخ می دهد بد و مذموم است؟

فرافکنی و توجیه به سبک سرمربی فولاد / وقتی همه مقصرند به جز نکونام

جالب اینجاست که سرمربی فولاد با وجود رفتارهای عجیبی که در طول بازی با پرسپولیس داشت، همچنان مدعی است به اشتباه اخراج شده است. جالب‌تر این که قضاوت موعود بنیادی‌فر در دیدار پرسپولیس مقابل فولاد را با وجود عدم اعلام پنالتی به سود شاگردان یحیی گل‌محمدی را خوب توصیف کرده و داوری که مقابل سپاهان برای فولاد بی‌اشتباه سوت زده را آدم بده داستان! ظاهراً معیار قضاوت درباره داوران به سوت هایی بستگی دارد که به نفع فولاد نواخته شده باشد.

بهانه‌های ناتمام نکونام

نکونام در بخشی از صحبت‌هایش به کمبود مهاجم در تیمش اشاره داشته است. این صحبت در حالی انجام می‌گیرد که تیم فولاد صاحب یکی از پرمهره‌ترین تیم‌های لیگ است.‌ این تیم فقط در تابستانی که گذشت ۱۰ خرید داشت که در بین آن ها چند مهاجم سرشناس از جمله علی قربانی، مجید علیاری و یونس دلفی هم دیده می‌شد. در پنجره اخیر گرچه مهاجمی جذب فولاد نشد اما نفرات هجومی خوبی چون تورس، سوگیتا و واسعی خریداری شدند. ضمن این که همین حالا در این تیم بازیکنان گلزنی مثل ساسان انصاری و علیرضا کوشکی حضور دارند.

علیرضا کوشکی سابقه بازی در تیم امید ایران را دارد و از بازیکنان چند چند پسته محسوب می‌شود. او در فصلی که گذشت، پدیده لیگ برتر بود و بازی های خوبی را در خط حمله پیکان به نمایش گذاشت، اما از زمانی که به فولاد پیوسته، عمدتا نیمکت‌نشین بوده است. کوشکی در بازی با سپاهان در ابتدای نیمه دوم تعویض شد تا این پرسش مطرح گردد که چرا نکونام از این بازیکن تکنیکی چندان بازی نمی‌گیرد؟

فرافکنی و توجیه به سبک سرمربی فولاد / وقتی همه مقصرند به جز نکونام

پرسش مهم بعدی به مصدومیت های متعدد بازیکنان فولاد در این فصل باز می گردد که از جمله به علی قربانی و مجید علیاری می توان اشاره داشت. این دو بازیکن به تازگی دچار آسیب دیدگی شدند و این یعنی این که نکونام تا همین اواخر این مهاجمان را در ترکیبش داشت.

از مصدومیت تا خریدهای عجیب

در واقع تیم فولاد اگر با کمبود مهاجم رو به رو شده قبل از همه باید علت را در تیم خود جستجو کند که چرا بازیکنانش پشت سر هم دچار مصدومیت شدند یا بازیکنی مثل فرشید اسماعیلی، نیامده در تمرینات این تیم باید آسیب جدی از ناحیه رباط صلیبی ببیند. نکته مهم دیگر به یارگیری نامتوازن فولادی ها در نقل و انتقالات برمی‌گردد که بیشتر از روی چشم و هم چشمی با رقبا بود تا ترمیم نقاط ضعف این تیم.

به طور مثال، فولاد با وجود در اختیار داشتن مهره‌هایی نظیر مهدی شیری و مجتبی نجاریان در پست دفاع راست که هر دو سابقه حضور در تیم ملی را در کارنامه خود داشتند، وریا غفوری را هم در تابستان جذب کرد اما خیلی زود از خرید این بازیکن پشیمان شد و در نقل و انتقالات زمستانی قصد خرید سیامک نعمتی را داشت. نکونام همچنین در ابتدای فصل علی‌رغم داشتن سه هافبک دفاعی از جمله آبشک، بوحمدان و عبدالله‌زاده، اقدام به خرید محمدرضا غبیشاوی کرد که عبدالله‌زاده اخیرا از جمع شاگردان این مربی جدا شد. جالب اینجاست که فولاد در این پست به دنبال جذب آرش رضاوند هم بود!

فولاد در نیم فصل نخست با حضور نفراتی دژاگه، پهلوان، خلعتبری، کوشکی و انصاری با ترافیک بازیکن در خط میانی مواجه بود که در این بین با وجود جدا شدن خلعتبری همچنان رقابت بین بازیکنان این تیم داغ است. همین تعداد غیرضروری نفرات در برخی پست ها باعث پر شدن لیست فولاد گردید تا این تیم نتواند گادوین منشا را در نقل و انتقالات زمستانی جذب کند.

در واقع اگر تیم فولاد اکنون با کمبود مهاجم رو به رو شده بخشی از آن محصول انتخاب های غلط خود نکونام در نقل و انتقالات است.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...